Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Wiki] Romet Sport
Autor Wiadomość
mz1 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 230
Imię: Maciej
Skąd: Mława
Pojazd: Inny Romet
Post: #1
[Wiki] Romet Sport
Jest to rower sportowy produkowany od pierwszej połowy lat 80 do początku lat 90 w Bydgoszczy. Rower ten jest następcą modelu Huragan. Krótko mówiąc - rower ten przeszedł "facelifting". Nowy model był jednak z najniższej półki rowerów szosowych w Polsce. Modele Special i Super były bardziej zaawansowane. Romet Sport w porównaniu do swojego poprzednika różnił się przede wszystkim wyglądem muf łączeniowych - były grube i bardziej kanciaste. Podobny był tylko widelec, który jednak nie posiadał oczek na śruby mocujące błotnik. Osprzęt był różny. Jak to w innych polskich szosówkach, zakładano to, co akurat było pod ręką.
Przerzutki jakie montowano: Favorit, Romet albo "JÓKA". Manetki do zmiany biegów były polskie plastikowe, albo metalowe i plastikowe Favorit.
Mechanizmy korbowe: korby na klin 9mm takie jak w Jaguarach i Huraganach (stalowe ramiona, aluminiowe tarcze i łącznik), korby na kwadrat Remo/Wajla, Thun, Aero Coronado - te dwie ostatnie w eksportowej wersji roweru o nazwie Florida.

Pedały:
-takie jak w Jaguarach/Huraganach,
-polskie kopie Campagnolo,
-JAR - również kopie Campagnolo, tylko miały czarne klatki i były całe aluminiowe,
-czarne plastikowe (PAMA).
Na pedałach noski z paskami.

Stery:
-stalowe kopie Campagnolo Record z lekko zmienionym kształtem,
-stalowe kanciaste z podłużnymi żebrami na miskach

Mostki : aluminiowe Romet (w moim egzemplarzu jest jeszcze ZZR)
Piasty: kopie Campagnolo - 32 otwory na szprychy albo takie jak w Jaguarach/Huraganach (aluminiowy kołnierz).
Obręcze: aluminiowe 18x630 albo stalowe
Hamulce: kopie hamulców MAFAC "Racer" (w moim egzemplarzu jest z przodu ZZR)
Siodełka: czarne plastikowe, brązowe zamszowe z napisem "Romet", brązowe skórzane.
Sztyce: stalowe na zwykłe jarzemko albo aluminiowe kopie Campagnolo
Klamki: aluminiowe z grawerem pegaza, były też czarne plastikowe z aluminiowymi dźwigniami.

Rozmiary ram: 520, 540, 560, 580, istniał też 600
Średnica sztycy podsiodłowej: 25,4 mm
Numer ramy: bity pod suportem, dwie pierwsze cyfry to rok produkcji.
Opony: zwykłe Stomil, albo Stomil Tornado
Kolory: wszystko z palety dupont-fiat z lat 80
Pierwsze sporty miały napisy malowane od szablonu i naklejki, później stosowano tylko naklejki.
Ramy mogły się różnić drobnymi szczegółami, np. jedne miały przelotkę po lewej stronie skośnej rury, inne nie, niektóre miały też ślizgi na górze puszki suportu.

Standardowo, jeśli gdzieś popełniłem błąd, to proszę o doprecyzowanie Smile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-01-2015 22:02:33 przez mz1.)
01-01-2015 21:58:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 3 użytkowników postawiło piwo mz1 za ten post.
Reklama
Crisso Offline
Nowy
*


Liczba postów: 109
Imię: Karol
Skąd: Kraków
Pojazd: Inny Romet
Post: #2
RE: [Wiki] Romet Sport
Witam,
wszystko, co napisał kolega się zgadza. Doprecyzuję tylko że:

1. Manetki przerzutek występowały też w wersji Rometowskiej (plastikowe)

2.Obręcze stalowe jakie się pojawiały (i to najczęściej) to rozmiar 20 x 630, stosowane również w Wagantach i jego "klonach" (na marginesie chromowane i rdzewieją na potęgę, trudno dziś znaleźć sensowny egzemplarz). Dodatkowo te wersje obręczy, a co za tym idzie piast, miały 36 otworów (wyglądają identycznie jak wersja 32 szprychy, tylko że egzemplarze "32" są praktycznie nie do zdobycia).

3. Paski do nosków występowały z sygnaturą JAR.

Powyższe uzupełnienie wzięte "z autopsji" - odnawiam jednego Sporta `89.

Pozdrawiam
23-04-2015 01:57:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Crisso za ten post.
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Problem z odpalaniem moto...
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 22:18:17
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 35
Romet Sport
Ostatni post: Leigh
Dzisiaj 20:47:47
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 2601
Prośba o identyfikację ro...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 15:17:33
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 129
F610 - RAL5....?
Ostatni post: nostra
Dzisiaj 10:50:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 151
diagnoza skrzynia czy spr...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 00:28:34
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 65
Nity
Ostatni post: krisb120
Wczoraj 16:12:15
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 54
Dzień Dobry wszystkim
Ostatni post: Bob_Harley
Wczoraj 09:44:31
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 97
Kupię zbiornik do komara
Ostatni post: Jakiś_typ
18-06-2024 23:39:15
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 71
problem ze skrzynią biegó...
Ostatni post: Bob_Harley
18-06-2024 20:15:36
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 99
Magistrowy Ogar 205
Ostatni post: magister105
17-06-2024 23:54:59
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 7170
Blotniki do Salto
Ostatni post: krisb120
17-06-2024 17:29:58
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 88
Romet ogar 205 - nie zapa...
Ostatni post: MacRoial
17-06-2024 08:46:07
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 659
Komar nadal nie współprac...
Ostatni post: romek
16-06-2024 15:30:24
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 191
prosba o pomoc jakie to w...
Ostatni post: tatko
16-06-2024 10:10:42
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 313
Ogar 200 Romka '84
Ostatni post: romek
15-06-2024 20:07:16
» Odpowiedzi: 119
» Wyświetleń: 16747

Reklama