| 
	
	 
		
	 
	
	
		
		  
		Ocena wątku:
		
			
				- 0 głosów - 0 średnio
 
				- 1
 
				- 2
 
				- 3
 
				- 4
 
				- 5
 
			 
		 
 
	
	
		
		
		
	
		
		romett1 
 
 
		
			Uczeń 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 295 
Imię: Marcin 
Skąd: Wojsławice 
Pojazd: Romet Chart 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Zapłon 
			 
			
				Dzisiaj zamontowałem impulsator, dla pewności cały czas mierzyłem opór (0.27-0.28) czyli tak jak ma być. Problem w tym, że iskry dalej brak. Z cewki zasilającej idzie duży prąd (nie wiem jaki dokładnie, przy obracaniu ręką magneta wyczuwalny). Jak dotknę 2 kabli z modułu, które podłącza się do cewki to przy mocnym kopnięciu czuć prąd (impulsowany), a jak podepnę cewkę butelkową to lipa (próbowałem na cewce z MZ i z Ogara 200) nawet przy mocnym kopnięciu cie czuć prądu. Co może być przyczyną? Dzisiaj BigSoft napisał w tym wątku  http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=32802 , że cewka mysi być od jakiegoś motoru z elektronicznym zapłonem. Czyto wina cewki? 
Proszę o pomoc, bo nie chcę kupować wszystkiego po kolei, bo kończą się $$$.
			  
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 21-02-2015 19:44:00 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		BigSoft 
 
 
		
			Pomocny użytkownik 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 1,006 
Imię: Przemo 
Skąd: SI 
Pojazd: Romet Chart 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Zapłon 
			 
			
				Po 1. Rezystancja sprawnego impulsatora do Charta powinna wynosić około 28  , a nie 0,28  .  
Po 2. Podaj  wartość napięcia z cewki zasilającej (zakres AC) podczas kopania w starter. Na dotyk to sobie możesz sprawdzać, czy bateria 9V ma w sobie jakąkolwiek jeszcze zgromadzoną energię... 
Po 3. Stawiam, że gdzieś przy montażu modułu mógł zostać popełniony błąd, stąd brak iskry. Zrób wyraźne zdjęcie elektroniki modułu jeśli jest taka możliwość. 
Po 4. Iskra powinna się pojawić nawet na cewce butelkowej z malucha. Co nie zmienia faktu, że powinno się stosować dedykowaną do zapłonu elektronicznego CDI.
			  
			
			
 
 citroen-XM.pl
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-02-2015 19:57:30 przez BigSoft.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 21-02-2015 19:55:35 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		BigSoft 
 
 
		
			Pomocny użytkownik 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 1,006 
Imię: Przemo 
Skąd: SI 
Pojazd: Romet Chart 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Zapłon 
			 
			
				Zakres do pomiaru napięcia z cewki zasilającej (zielony przewód z prądnicy i czarny): 
 
AC > 200V.
 
Modułu nie rozbieraj... Najpierw się sprawdza układ, potem, gdy działa - można go zalać...
			  
			
			
 
 citroen-XM.pl
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-02-2015 21:57:55 przez BigSoft.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 21-02-2015 21:56:31 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 2 użytkowników postawiło piwo BigSoft za ten post:2 użytkowników postawiło piwo BigSoft za ten post. 
		nie_mientki (02-25-2015), romett1 (02-23-2015)
	 | 
 
 
	
		
		BigSoft 
 
 
		
			Pomocny użytkownik 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 1,006 
Imię: Przemo 
Skąd: SI 
Pojazd: Romet Chart 
	
		
	 | 
	
		
 | 
 
	| 23-02-2015 19:21:25 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 1 osoba postawiła piwo BigSoft za ten post:1 osoba postawiła piwo BigSoft za ten post. 
		romett1 (02-23-2015)
	 | 
 
 
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |