| 
	
	 
		
	 
	
	
		
		  
		Ocena wątku:
		
			
				- 0 głosów - 0 średnio
 
				- 1
 
				- 2
 
				- 3
 
				- 4
 
				- 5
 
			 
		 
 
	
		
			| 
				
				 
					Kupno pierwszego mtoroweru.
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
	
		
		Damian4570 
 
 
		
			Zaawansowany hardware'owiec 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 1,305 
Imię: Damian 
Skąd: Strzelce Kraj 
Pojazd: Romet Kadet 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Kupno pierwszego mtoroweru. 
			 
			
				 (11-01-2015 15:25:20)Kaskader na komarze napisał(a):  Jak dla mnie 023 będzie idealny na początek dla Ciebie, 019 nie miałem, ale jak okiełznasz 023 śmiało kupuj ogara 200. W 023 ustawisz na "oko" i jeździ jest dość łatwy w obsłudze i nie powinien sprawiać problemów. 
No z tym ustawianiem "na oko" to różnie bywa, na forum jest sporo tematów o ustawianiu zapłonu (teraz dalej powstają nowe). Wynika więc z tego, że nawet z tym ustawianiem "na oko" zapłonu 023 - niektórzy mają problem   
Osobiście polecam Ci jako pierwszy motorower Ogara 200 lub Ogara 205 - na pierwszym jeździłem dosyć sporo, jak wjedziesz w porządny piasek i nawet się zakopiesz w lesie - w 90% silnik 223 sobie poradzi i elegancko wyjedziesz z zaspy    Niestety Ogarem 205 tak nie poszalejesz, silnik jest taki sam jak w moim Kadecie, czyli 023 i trochę mu mocy brakuje, więc o lekko "offroad'owej" jeździe możesz zapomnieć    Chyba, że będziesz jeździł 205-tką w dużej mierze po asfalcie, to dobrze zrobiony silnik posłuży Ci długo, a skrzynia która w 023 jest naprawdę toporna - wybaczy Ci wszystkie błędy początkującego motorowerzysty   
			 
			
			
 
  
  
 
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-01-2015 15:36:49 przez Damian4570.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 11-01-2015 15:32:51 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
		
		
	
		
		TheNight 
 
 
		
			Technik 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 904 
Imię: Krystian 
Skąd: Sanok 
Pojazd: Romet Chart 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Kupno pierwszego mtoroweru. 
			 
			
				Z awaryjnością bywa różnie w 019 padają skrzynie i automat jednak jeśli dokręcisz go mocno [automat] i użyjesz kleju do gwintów żeby się nie odkręcał dobrze ustawisz wybierak będzie ci długo chodził. 
W 023 też padają skrzynie ale rzadziej.  
Gdzieś na forum było że ktoś wsadził do 019 cylinder z simsona chyba 70/4 czyli miał w nim ok. 11km    vma mówił że ok 110km/h ale po tym zabiegu sypała się mu 1ka w skrzyni. 
Może powiem różnice między 019 a 023  
019:  
- 3 biegi 
- o te 10km/h szybszy  
- więcej mocy ok 0.7km [019 ma chyba 2.5km a 023 1.8km] 
- Większe obroty [023 ok. 4800rpm 019 5200rpm] 
- Inny automat.  
023 nie ma sensu chyba opisywać.  
Dodam też że większość części jest taka sama w obu silnikach.  
Ja bym brał 019 gdyż nie ma tego odczucia "piłowania" przy wysokich obrotach na 3ce  tak jak w 023 na 2ce.
			  
			
			
 
*Tuning/Usprawnianie Silników 2T 
*Remonty generalne silników 2T/4T 
Mój Chart 50/5  
Derbi Senda 70/7/3M w akcji
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 11-01-2015 15:40:44 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		TheNight 
 
 
		
			Technik 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 904 
Imię: Krystian 
Skąd: Sanok 
Pojazd: Romet Chart 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Kupno pierwszego mtoroweru. 
			 
			
				W 223 wszystko jest odwrotnie    Biegi w dół nie w górę Kopnik z prawej strony i do przodu sprzęgło z lewej zapłon z prawej i do tego wewnętrzne magneto    
Na początek 019 / 023 są idealne a 223 zwykłym śrubokrętem nie naprawisz tak łatwo.  
 
Ta 019 / 023 będzie idealny.
			  
			
			
 
*Tuning/Usprawnianie Silników 2T 
*Remonty generalne silników 2T/4T 
Mój Chart 50/5  
Derbi Senda 70/7/3M w akcji
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-01-2015 15:54:03 przez TheNight.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 11-01-2015 15:53:36 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 1 osoba postawiła piwo TheNight za ten post:1 osoba postawiła piwo TheNight za ten post. 
		Suwmiarka (01-11-2015)
	 | 
 
 
	
		
		TheNight 
 
 
		
			Technik 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 904 
Imię: Krystian 
Skąd: Sanok 
Pojazd: Romet Chart 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Kupno pierwszego mtoroweru. 
			 
			
				Zależy jak trafi.. 023 może okazać się większym trupem niż dojechane 019    
Kupując najlepiej sprawdzić czy silnik nie ma wycieków / pali od kopa itd nie warto brać silnika niekompletnego  
podam przykład: "Silnik nie odpala gdyż nie mam czasu założyć głowicy / cylindra" może to oznaczać że silnik jest dojechany i może mieć problemy związane z np skrzynią biegów.  
Jeśli masz coś brać to niech to coś przed Tobą przynajmniej odpali   
			 
			
			
 
*Tuning/Usprawnianie Silników 2T 
*Remonty generalne silników 2T/4T 
Mój Chart 50/5  
Derbi Senda 70/7/3M w akcji
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 11-01-2015 16:01:21 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     1 gości
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |