Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Komar] Problem z tulejkami gumowo-metalowymi
Autor Wiadomość
Machupicchu Offline
Nowy
*


Liczba postów: 5
Imię: Konrad
Skąd: Mazowieckie
Pojazd: Romet Komar
Post: #1
Problem z tulejkami gumowo-metalowymi
Cześć
Zabrałem się za rozbieranie silnika mojego komarka z silnikiem s38 na gaźniku g12, natrafiłem na problem, nie mogę wybić tulejek od mocowania silnika do ramy. W nowszych modelach były to tuleje gumowe z jedną tuleją metalową wewnątrz, u mnie jest jeszcze jedna tuleja metalowa na zewnątrz, tak to wygląda http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f680...95c5c.html Guma wraz z tuleją wewnętrzną wyszła bez problemu ( http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9a53...08ad3.html ) lecz tuleja zewnętrzna została w karterach http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c9ea...cb324.html Próbowałem wybijać młotkiem, wyciskać na imadle, podgrzewać opalarką nic to nie dało. Do prasy niestety nie mam dostępu. Moje pytanie czy miał już ktoś z czymś takim do czynienia, czy wie jak to wybić, a może ta tulejka jest na stałe przymocowane z jednym z karterów ?
12-07-2014 15:09:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
godzix Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 398
Imię: Łukasz
Skąd: Żurawica
Pojazd: Inny Romet
Post: #2
RE: Problem z tulejkami gumowo-metalowymi
Linki nie działają.
12-07-2014 15:17:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Machupicchu Offline
Nowy
*


Liczba postów: 5
Imię: Konrad
Skąd: Mazowieckie
Pojazd: Romet Komar
Post: #3
RE: Problem z tulejkami gumowo-metalowymi
Racja, przepraszam, już powinny działać Smile
12-07-2014 15:20:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
barcelxxl Offline
Elektro-Mechanik z powołania
*


Liczba postów: 837
Imię: Bartek
Skąd: Imbramowice
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Problem z tulejkami gumowo-metalowymi
Dopasuj kawałek rurki tego rozmiaru co tulejka i połóż silnik tak żeby mocowanie wsparło się na czymś i wybijaj Big Grin
Jakbyś posiadał ściągacz to możesz zrobić podobnie.

12-07-2014 15:50:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Machupicchu Offline
Nowy
*


Liczba postów: 5
Imię: Konrad
Skąd: Mazowieckie
Pojazd: Romet Komar
Post: #5
RE: Problem z tulejkami gumowo-metalowymi
Właśnie wybijanie nic nie daje, ta tulejka ani drgnie. Chodzi Ci o ściągacz do łożysk taki trój ramienny ?
12-07-2014 16:17:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Sr-ka Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 363
Imię: Łukasz
Skąd: Grzegorzew
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #6
RE: Problem z tulejkami gumowo-metalowymi
Bierz spawarkę, obstawaj ją od środka, zrób takie jakby kółko ale spaw musi być ciągły. Spaw ściągnie metal do środka przez co powstanie większy luz Wink Wtedy wystarczy młotek i kawałek rureczki i wychodzi jak marzenie Smile

Stare dobre czasy...
Romet pony
Romet ogar 200

Aktualnie:
Simson Sr50 86r
Temat: http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=7475
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-07-2014 16:28:50 przez Sr-ka.)
12-07-2014 16:27:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
barcelxxl Offline
Elektro-Mechanik z powołania
*


Liczba postów: 837
Imię: Bartek
Skąd: Imbramowice
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: Problem z tulejkami gumowo-metalowymi
(12-07-2014 16:17:51)Machupicchu napisał(a):  Właśnie wybijanie nic nie daje, ta tulejka ani drgnie. Chodzi Ci o ściągacz do łożysk taki trój ramienny ?

Jeśli by się tylko tam zmieścił. Musiał byś dopasować krążek na wymiar tej tulejki i po prostu ściągacz zahaczyć za mocowanie silnika i kręcić. krązek powinien wypchnąć tulejkę.

Jakbyś miał wyrzynarkę do metalu z takim brzeszczotem ruszającym się w przód i w tył to można by naciąć tą tulejkę a potem wybić.

12-07-2014 16:45:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo barcelxxl za ten post.
Machupicchu Offline
Nowy
*


Liczba postów: 5
Imię: Konrad
Skąd: Mazowieckie
Pojazd: Romet Komar
Post: #8
RE: Problem z tulejkami gumowo-metalowymi
Co do spawarki wole tego nie robić bo chciał bym potem tą tuleje wykorzystać, tak samo z tym przecinaniem tulejki, ze ściągaczem dobry pomysł zaraz to sprawdzę.
12-07-2014 16:50:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Machupicchu Offline
Nowy
*


Liczba postów: 5
Imię: Konrad
Skąd: Mazowieckie
Pojazd: Romet Komar
Post: #9
RE: Problem z tulejkami gumowo-metalowymi
Dzięki za pomysł ze ściągaczem z wielkim oporem i trzaskiem ale się udało Big Grin
12-07-2014 19:36:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
Dzisiaj 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1623
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: pitus74
Dzisiaj 20:21:53
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 1384
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
Dzisiaj 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 536
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
Dzisiaj 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10618
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
Dzisiaj 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 585
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
Dzisiaj 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 121
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
Dzisiaj 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 173
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
Dzisiaj 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16287
Naprawa przełącznika świa...
Ostatni post: Blusik
Dzisiaj 00:01:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 137
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
Wczoraj 23:45:30
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 207
Hej Rometowcy, pozdrowien...
Ostatni post: wigryman
22-04-2024 20:50:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 213
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: joozek
22-04-2024 20:12:22
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 178
Części 50-T/TS-1: zbiorni...
Ostatni post: gladiator_86
21-04-2024 22:08:17
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 1102
Zapłon CDI
Ostatni post: Norweski Zomowiec
21-04-2024 21:53:44
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 147
Cześć
Ostatni post: Arsonn13
21-04-2024 21:20:32
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 128

Reklama