| 
	
	 
		
	 
	
	
		
		  
		Ocena wątku:
		
			
				- 0 głosów - 0 średnio
 
				- 1
 
				- 2
 
				- 3
 
				- 4
 
				- 5
 
			 
		 
 
	
		
			| 
				
				 
					Docieranie i zakładanie pierścieni
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
		
		
	
		
		LukaszzT1 
 
 
		
			Komarzysta :F 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 2,082 
Imię: Łukasz 
Skąd: Lubzina (RRS) 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Docieranie i zakładanie pierścieni 
			 
			
				 (26-09-2013 22:33:53)BigSoft napisał(a):  Za mało. 20ml na litr benzyny, to masz 100ml na 5 litrów, czyli stosunek 1:50. Tak to się leje, ale do Simsona   Przy stosunku 1:30, na litr benzyny powinieneś lać dokładnie 33,3ml, co zaokrąglił bym do 35ml. 
Ja od zawsze do rometa robie mieszanke 1;50 i do Cz tez taka robie,rometem jezdze 2 lata na takiej i nic mu nie jest,jak bym zrobił nawet 1;40 to strasznie kopci,czasem to nawet na 1;50 kopci,rozumiem ze jest mało oleju ale cylinder jest w bardzo dobrym stanie bo kolega w simsonie dawał mało oleju i go przygrzał.
			  
			
			
 
Romet 50-T1 1980r(Sprzedany) 
Romet 50-T1 1981r (Sprzedany) 
Romet ogar 200 1988r(Sprzedany) 
Cezet 175 487.0 1988r(Sprzedana) 
Simson Sr50 1987r 
Polonez Caro Plus 1.6 Gli 1997r
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 27-09-2013 08:01:06 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		BigSoft 
 
 
		
			Pomocny użytkownik 
			
			
			
  
 
			
Liczba postów: 1,006 
Imię: Przemo 
Skąd: SI 
Pojazd: Romet Chart 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Docieranie i zakładanie pierścieni 
			 
			
				Lejcie sobie i 1:100. Wasze motorowery, wasze silniki. Tylko potem nie płaczcie, że, a to wał do wymiany, a to tłok czy pierścienie albo tulejka w korbie lub sworzeń. Albo jakim cudem tulejka w korbowodzie się obróciła. Zróbcie tym silnikiem 20 tys na takich mieszankach i zobaczymy wtedy. 
W jednej sytuacji mogę się zgodzić - stosując lepsze oleje do dwusuwa, można sobie pozwolić na nieznaczne zmniejszenie oleju w mieszance, oczywiście na  własne ryzyko. Ja tak zrobiłem stosując pełny syntetyk wysokiej jakości - leję 1:40, ale 1:50 to już jest moim zdaniem zbyt mało, właśnie dlatego, że silniki Rometa mają tulejkę w główce korbowodu i to głównie ona jest najbardziej wrażliwa na zatarcie. 
  (27-09-2013 08:01:06)LukaszzT1 napisał(a):  Ja od zawsze do rometa robie mieszanke 1;50 i do Cz tez taka robie,rometem jezdze 2 lata na takiej i nic mu nie jest,jak bym zrobił nawet 1;40 to strasznie kopci,czasem to nawet na 1;50 kopci,rozumiem ze jest mało oleju ale cylinder jest w bardzo dobrym stanie bo kolega w simsonie dawał mało oleju i go przygrzał. 
Dwusuw ma w paliwie olej  i zawsze go musi mieć. Dlatego kopcił, kopci i będzie zawsze kopcić bo jest silnikiem, który domyślnie spala olej razem z benzyną. Czterosuwowy silnik jak pociągnie olej z miski to co, nie kopci? Kopci bo spala olej! Owszem w zależności od silnika 2T ilość dymu jest różna, bo to zależy od mieszanki, regulacji, jego stanu technicznego jak i samej jego konstrukcji.
 
W ogóle co to za podejście. Bo kopci za bardzo to trzeba zmniejszyć ilość oleju w mieszance poniżej tej, którą przewidział producent? A może by tak zainteresować się - dlaczego dymi bardziej niż powinien? Błażej o tym wspominał wcześniej.
			  
			
			
 
 citroen-XM.pl
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-09-2013 18:57:40 przez BigSoft.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 27-09-2013 18:57:19 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		MIREK.M2 
 
 
		
			Technik 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 896 
Imię: Mirek 
Skąd: RBR  
Pojazd: Romet Pony 
	
		
	 | 
	
		
 | 
 
	| 27-09-2013 19:12:44 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     1 gości
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |