Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Mińsk] Oryginalne malowanie, materiał dźwigni
Autor Wiadomość
Artur Offline
Zachmurzony
*


Liczba postów: 2,356
Imię: Artur
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #1
Oryginalne malowanie, materiał dźwigni
Proste pytanie: w jakich kolorach Romety Miński oryginalnie wychodziły? Druga sprawa - dźwignie (sprzęgła i hamulca przedniego) - one są aluminiowe? Jeśli tak, to jak je pomalować? Trysnąć normalnie, proszkowo czy jak?
08-06-2013 13:17:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
simon1998 Offline
Technik
*


Liczba postów: 651
Imię: Szymon
Skąd: Garwolin
Pojazd: Romet Chart
Post: #2
RE: Oryginalne malowanie, materiał dźwigni
Wiem że na pewno wychodziły w w takim ciemno niebieskim, granatowym Big Grin i jeszcze w czerwonym Big Grin

Kolejne marzenie... MZ ETZ 150 Muszę ją mieć.!

100 post 10.03.2013r 21:37
200 post 07.04.2013r 20:48
300 post 11.06.2013r 21:03
400 post 20.08.2013r 17:03
500 post 02.12.2013r 14:47
600 post 05.03.2014r 18:25

Jeśli pomogłem kliknij "POMÓGŁ". Pomagajmy sobie wzajemnie.
08-06-2013 13:32:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Artur Offline
Zachmurzony
*


Liczba postów: 2,356
Imię: Artur
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Oryginalne malowanie, materiał dźwigni
Niebieskie (tu z dwa odcienie widziałem), czerwone - to wiadomo. Ale tylko w tych wychodziły? Czy może jak reszta Rometów - były malowane z palety Fiata?
08-06-2013 13:34:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
arasszymaras Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,689
Imię: Arkadiusz
Skąd: Września
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Oryginalne malowanie, materiał dźwigni
Jeszcze żółte chyba były, ale mogę się mylić .
08-06-2013 13:49:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Irek Niedostępny
-----
*


Liczba postów: 1,410
Imię: .
Skąd: .
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: Oryginalne malowanie, materiał dźwigni
Dźwignie z jakiegoś dość delikatnego stopu, malowane proszkowo na czarno

Lakier to prędzej z palety Łady czy innych radzieckich producentów

Występował : błękit, biały, czerwony, żółty i ciemno niebieski.
08-06-2013 13:49:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norbi96 Offline
Rozrusznikowy Joe
*


Liczba postów: 1,272
Imię: --
Skąd: --
Pojazd: Romet Komar
Post: #6
RE: Oryginalne malowanie, materiał dźwigni
Jeżeli dźwignie są aluminiowe to weź przepoleruj i tyle. Pomalujesz to zaraz się zetrze Wink
08-06-2013 13:50:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Artur Offline
Zachmurzony
*


Liczba postów: 2,356
Imię: Artur
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: Oryginalne malowanie, materiał dźwigni
Norbi, te dźwignie są malowane, także jakoś nie widzę tu zastosowania polerki. Wink

Irku, a do proszkowego malowania to jak to przygotować? Przecież nie wypiaskuję... Wyszkiełkować?

Cytat:Lakier to prędzej z palety Łady czy innych radzieckich producentów

Występował : błękit, biały, czerwony, żółty i ciemno niebieski.
A Romety Miński były malowane u ruskich czy u nas?
08-06-2013 13:52:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Stachu.G Offline
"Dziecko kirca"


Liczba postów: 1,088
Imię: Staszek
Skąd: Podkarpackie
Pojazd: Romet Chart
Post: #8
RE: Oryginalne malowanie, materiał dźwigni
"U nas" wprowadzali tylko drobne poprawki i to głównie elektryczne stąd stacyjka jak u charta kierunki itd.
Amelinium można piaskować drobnym piaskiem bodajże kolo szkp coś takiego oferuje.
Laga charta podana właśnie takiemu piaskowaniu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-11-2018 23:23:30 przez seler1500.)
09-06-2013 00:37:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Artur Offline
Zachmurzony
*


Liczba postów: 2,356
Imię: Artur
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #9
RE: Oryginalne malowanie, materiał dźwigni
Czyli u nas nie malowali tego, tak? To dlaczego barwy ruskich i naszych Mińsków są różne?

Co do aluminium - a szkiełkować nie można, tylko bawić się w jakieś drobne piaski? Skoro wszystko, co jest aluminiowe (silnik, koła itp...) się szkiełkuje, to czemu nie dźwignie?
09-06-2013 10:17:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Irek Niedostępny
-----
*


Liczba postów: 1,410
Imię: .
Skąd: .
Pojazd: Inny
Post: #10
RE: Oryginalne malowanie, materiał dźwigni
Nie u nas. Barwy radzieckich z tamtych lat są takie same

Klamki wyczyść papierem, odtłuść i pomaluj ze 6 warstw dobrym sprayem i też kupe czasu wytrzyma
(09-06-2013 00:37:03)Stachu.G napisał(a):  "U nas" wprowadzali tylko drobne poprawki i to głównie elektryczne stąd stacyjka jak u charta kierunki itd.


Wymóg przepisów, u nas moto musiało mieć światło pozycyjne stąd taka elektryka, której wiązka jest oczywiście radziecka (bo i u nich występowały Minski z akumulatorem) tylko w Polsce zastosowano inną stacyjke itd dokładnie jak napisałeś.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-06-2013 10:27:49 przez Irek.)
09-06-2013 10:22:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Artur Offline
Zachmurzony
*


Liczba postów: 2,356
Imię: Artur
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #11
RE: Oryginalne malowanie, materiał dźwigni
Ale np. takieg czy takiego Rometa jeszcze nie widziałem.

Co do klamek - taniej i łatwiej wyjdzie to wyszkiełkować/wypiaskować i wymalować proszkowo, jak bawić się szprajami. I żeby to Irek jeszcze takie rozwiązanie proponował, to już koniec świata jest...
09-06-2013 10:31:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Irek Niedostępny
-----
*


Liczba postów: 1,410
Imię: .
Skąd: .
Pojazd: Inny
Post: #12
RE: Oryginalne malowanie, materiał dźwigni
To zrób jak uważasz z tym malowaniem. A ja proponuje jeszcze nowe czarne klamki kupić i bedzie najlepiej.

Te Minski co pokazałeś to już lata 90, i nieco inny model.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-06-2013 10:37:07 przez Irek.)
09-06-2013 10:36:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Artur Offline
Zachmurzony
*


Liczba postów: 2,356
Imię: Artur
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #13
RE: Oryginalne malowanie, materiał dźwigni
Teraz już nie wiem, czy mówisz poważnie, czy kpisz...
09-06-2013 10:38:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Irek Niedostępny
-----
*


Liczba postów: 1,410
Imię: .
Skąd: .
Pojazd: Inny
Post: #14
RE: Oryginalne malowanie, materiał dźwigni
Chyba jednak najtaniej i najprościej wyjdzie nowe kupić
http://allegro.pl/wsk125-wsk175-minsk-dz...24100.html

Odpowiedz sobie czy warto szukać piaskowania, malowania czy za 50zł mieć całe nowiutkie dźwignie Wink

Pytałeś sie jak były malowane , stwierdziłem że proszkiem ale nie proponowałem takiej opcji bo można to zrobić inaczej i też nie będzie źle.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-06-2013 10:56:41 przez Irek.)
09-06-2013 10:54:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Artur Offline
Zachmurzony
*


Liczba postów: 2,356
Imię: Artur
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #15
RE: Oryginalne malowanie, materiał dźwigni
Nowe wyjdą nieco ponad 50 zł, i wyglądają inaczej jak te moje. Proszkowe malowanie stopki centralnej do Ogara kosztuje 10 zł (więc i za darmo to zrobili), więc malowanie tych klameczek... Wiadomo. A przygotować samemu sobie mogę. Wink
09-06-2013 10:57:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Romet Wigry 3 1987r.
Ostatni post: RometW
Dzisiaj 12:43:08
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 394
Kupię tuleję rolgazu do k...
Ostatni post: tomekh
Dzisiaj 12:27:09
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 6
blaszka odpreznika
Ostatni post: jakemdural
Wczoraj 21:56:22
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 51
Cześć z Legionowa
Ostatni post: PiotrS
Wczoraj 20:28:23
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 51
Sposób montażu podnóżków ...
Ostatni post: Lubiestaremoto
Wczoraj 18:17:42
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 283
Problemy z platynkami
Ostatni post: Leczyk_Junior
Wczoraj 11:45:00
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 154
Przeglądy w 2024
Ostatni post: sbanys
17-10-2025 23:05:42
» Odpowiedzi: 23
» Wyświetleń: 3954
Problem ze sprzeglem
Ostatni post: Bartecubi
17-10-2025 19:26:49
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 106
Romet UNIVERSAL 1977
Ostatni post: wigryman
17-10-2025 05:27:01
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 322
Identyfikacja roweru volt...
Ostatni post: dzemtruskawkowy
16-10-2025 21:09:37
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 97
Brak maksymalnej mocy, pr...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
15-10-2025 17:42:59
» Odpowiedzi: 52
» Wyświetleń: 3266
Kultowy model roweru ZZR ...
Ostatni post: Aleksander
13-10-2025 23:10:51
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 180
Romet 50-T-1 brak mocy
Ostatni post: k1el_on
13-10-2025 19:43:20
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 383
Jaki korbowód do komara?
Ostatni post: Bob_Harley
13-10-2025 11:38:44
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 247
Moja Pierwsza - Romet Pon...
Ostatni post: Piotrekdriver1
13-10-2025 07:47:59
» Odpowiedzi: 113
» Wyświetleń: 47845

Reklama