Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Mińsk] Oryginalne malowanie, materiał dźwigni
Autor Wiadomość
Artur Offline
Zachmurzony
*


Liczba postów: 2,356
Imię: Artur
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #1
Oryginalne malowanie, materiał dźwigni
Proste pytanie: w jakich kolorach Romety Miński oryginalnie wychodziły? Druga sprawa - dźwignie (sprzęgła i hamulca przedniego) - one są aluminiowe? Jeśli tak, to jak je pomalować? Trysnąć normalnie, proszkowo czy jak?
08-06-2013 13:17:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
simon1998 Offline
Technik
*


Liczba postów: 651
Imię: Szymon
Skąd: Garwolin
Pojazd: Romet Chart
Post: #2
RE: Oryginalne malowanie, materiał dźwigni
Wiem że na pewno wychodziły w w takim ciemno niebieskim, granatowym Big Grin i jeszcze w czerwonym Big Grin

Kolejne marzenie... MZ ETZ 150 Muszę ją mieć.!

100 post 10.03.2013r 21:37
200 post 07.04.2013r 20:48
300 post 11.06.2013r 21:03
400 post 20.08.2013r 17:03
500 post 02.12.2013r 14:47
600 post 05.03.2014r 18:25

Jeśli pomogłem kliknij "POMÓGŁ". Pomagajmy sobie wzajemnie.
08-06-2013 13:32:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Artur Offline
Zachmurzony
*


Liczba postów: 2,356
Imię: Artur
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Oryginalne malowanie, materiał dźwigni
Niebieskie (tu z dwa odcienie widziałem), czerwone - to wiadomo. Ale tylko w tych wychodziły? Czy może jak reszta Rometów - były malowane z palety Fiata?
08-06-2013 13:34:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
arasszymaras Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,689
Imię: Arkadiusz
Skąd: Września
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Oryginalne malowanie, materiał dźwigni
Jeszcze żółte chyba były, ale mogę się mylić .
08-06-2013 13:49:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Irek Niedostępny
-----
*


Liczba postów: 1,410
Imię: .
Skąd: .
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: Oryginalne malowanie, materiał dźwigni
Dźwignie z jakiegoś dość delikatnego stopu, malowane proszkowo na czarno

Lakier to prędzej z palety Łady czy innych radzieckich producentów

Występował : błękit, biały, czerwony, żółty i ciemno niebieski.
08-06-2013 13:49:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norbi96 Offline
Rozrusznikowy Joe
*


Liczba postów: 1,272
Imię: --
Skąd: --
Pojazd: Romet Komar
Post: #6
RE: Oryginalne malowanie, materiał dźwigni
Jeżeli dźwignie są aluminiowe to weź przepoleruj i tyle. Pomalujesz to zaraz się zetrze Wink
08-06-2013 13:50:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Artur Offline
Zachmurzony
*


Liczba postów: 2,356
Imię: Artur
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: Oryginalne malowanie, materiał dźwigni
Norbi, te dźwignie są malowane, także jakoś nie widzę tu zastosowania polerki. Wink

Irku, a do proszkowego malowania to jak to przygotować? Przecież nie wypiaskuję... Wyszkiełkować?

Cytat:Lakier to prędzej z palety Łady czy innych radzieckich producentów

Występował : błękit, biały, czerwony, żółty i ciemno niebieski.
A Romety Miński były malowane u ruskich czy u nas?
08-06-2013 13:52:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Stachu.G Offline
"Dziecko kirca"


Liczba postów: 1,088
Imię: Staszek
Skąd: Podkarpackie
Pojazd: Romet Chart
Post: #8
RE: Oryginalne malowanie, materiał dźwigni
"U nas" wprowadzali tylko drobne poprawki i to głównie elektryczne stąd stacyjka jak u charta kierunki itd.
Amelinium można piaskować drobnym piaskiem bodajże kolo szkp coś takiego oferuje.
Laga charta podana właśnie takiemu piaskowaniu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-11-2018 23:23:30 przez seler1500.)
09-06-2013 00:37:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Artur Offline
Zachmurzony
*


Liczba postów: 2,356
Imię: Artur
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #9
RE: Oryginalne malowanie, materiał dźwigni
Czyli u nas nie malowali tego, tak? To dlaczego barwy ruskich i naszych Mińsków są różne?

Co do aluminium - a szkiełkować nie można, tylko bawić się w jakieś drobne piaski? Skoro wszystko, co jest aluminiowe (silnik, koła itp...) się szkiełkuje, to czemu nie dźwignie?
09-06-2013 10:17:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Irek Niedostępny
-----
*


Liczba postów: 1,410
Imię: .
Skąd: .
Pojazd: Inny
Post: #10
RE: Oryginalne malowanie, materiał dźwigni
Nie u nas. Barwy radzieckich z tamtych lat są takie same

Klamki wyczyść papierem, odtłuść i pomaluj ze 6 warstw dobrym sprayem i też kupe czasu wytrzyma
(09-06-2013 00:37:03)Stachu.G napisał(a):  "U nas" wprowadzali tylko drobne poprawki i to głównie elektryczne stąd stacyjka jak u charta kierunki itd.


Wymóg przepisów, u nas moto musiało mieć światło pozycyjne stąd taka elektryka, której wiązka jest oczywiście radziecka (bo i u nich występowały Minski z akumulatorem) tylko w Polsce zastosowano inną stacyjke itd dokładnie jak napisałeś.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-06-2013 10:27:49 przez Irek.)
09-06-2013 10:22:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Artur Offline
Zachmurzony
*


Liczba postów: 2,356
Imię: Artur
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #11
RE: Oryginalne malowanie, materiał dźwigni
Ale np. takieg czy takiego Rometa jeszcze nie widziałem.

Co do klamek - taniej i łatwiej wyjdzie to wyszkiełkować/wypiaskować i wymalować proszkowo, jak bawić się szprajami. I żeby to Irek jeszcze takie rozwiązanie proponował, to już koniec świata jest...
09-06-2013 10:31:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Irek Niedostępny
-----
*


Liczba postów: 1,410
Imię: .
Skąd: .
Pojazd: Inny
Post: #12
RE: Oryginalne malowanie, materiał dźwigni
To zrób jak uważasz z tym malowaniem. A ja proponuje jeszcze nowe czarne klamki kupić i bedzie najlepiej.

Te Minski co pokazałeś to już lata 90, i nieco inny model.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-06-2013 10:37:07 przez Irek.)
09-06-2013 10:36:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Artur Offline
Zachmurzony
*


Liczba postów: 2,356
Imię: Artur
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #13
RE: Oryginalne malowanie, materiał dźwigni
Teraz już nie wiem, czy mówisz poważnie, czy kpisz...
09-06-2013 10:38:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Irek Niedostępny
-----
*


Liczba postów: 1,410
Imię: .
Skąd: .
Pojazd: Inny
Post: #14
RE: Oryginalne malowanie, materiał dźwigni
Chyba jednak najtaniej i najprościej wyjdzie nowe kupić
http://allegro.pl/wsk125-wsk175-minsk-dz...24100.html

Odpowiedz sobie czy warto szukać piaskowania, malowania czy za 50zł mieć całe nowiutkie dźwignie Wink

Pytałeś sie jak były malowane , stwierdziłem że proszkiem ale nie proponowałem takiej opcji bo można to zrobić inaczej i też nie będzie źle.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-06-2013 10:56:41 przez Irek.)
09-06-2013 10:54:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Artur Offline
Zachmurzony
*


Liczba postów: 2,356
Imię: Artur
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #15
RE: Oryginalne malowanie, materiał dźwigni
Nowe wyjdą nieco ponad 50 zł, i wyglądają inaczej jak te moje. Proszkowe malowanie stopki centralnej do Ogara kosztuje 10 zł (więc i za darmo to zrobili), więc malowanie tych klameczek... Wiadomo. A przygotować samemu sobie mogę. Wink
09-06-2013 10:57:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Napęd licznika ogar
Ostatni post: Gibox
Dzisiaj 14:36:39
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 1198
jakie łożysko do mechaniz...
Ostatni post: motor123413
Dzisiaj 12:41:44
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 19
Remont Motorynki Pony m2 ...
Ostatni post: Paskal
Dzisiaj 11:01:27
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 5342
Komar 2350 `72
Ostatni post: usertm
Wczoraj 21:32:51
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 1301
Gaźnik zalewa silnik Ogar...
Ostatni post: Bob_Harley
Wczoraj 19:46:37
» Odpowiedzi: 20
» Wyświetleń: 829
Ogar 205 1987
Ostatni post: Piotrekdriver1
Wczoraj 18:17:09
» Odpowiedzi: 29
» Wyświetleń: 1965
Jawa babetta 207 - Kiedy ...
Ostatni post: First_Babeciarz
Wczoraj 00:58:32
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 839
Słabe sprężanie komar 017...
Ostatni post: ifuomosquito
09-05-2025 18:15:04
» Odpowiedzi: 24
» Wyświetleń: 743
Ogar 200 z gaźnikiem 16n1...
Ostatni post: maticzekk
09-05-2025 12:18:25
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 233
Ogar 205 prędkość
Ostatni post: Szymon_komar
08-05-2025 08:34:52
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 179
Romet 50 T-1 od znajmowgo
Ostatni post: romek
07-05-2025 22:09:00
» Odpowiedzi: 40
» Wyświetleń: 10386
50-TS-1 prototyp - buduje...
Ostatni post: Jorginsson
07-05-2025 01:54:46
» Odpowiedzi: 141
» Wyświetleń: 69523
Komar przednie zawieszeni...
Ostatni post: Dinozaur
06-05-2025 15:40:04
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 499
Ogar 200
Ostatni post: grz3513k
06-05-2025 11:14:45
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 323
Mocowania błotnika komar ...
Ostatni post: Dinozaur
06-05-2025 01:27:34
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 400

Reklama