| 
	
	 
		
	 
	
	
	
		
			| 
				
				 
					Komar Sport 1974 - remont skwarka
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
		
		
	
		
		ziman1998 
 
 
		
			Strzeżegę oryginalnych rometów 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 351 
Imię: Szymon 
Skąd: Kębłowo 
Pojazd: Romet 50-T-1 
	
		
	 | 
	
		
 | 
 
	| 02-12-2012 16:15:21 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		skwarek 
 
 
		
			Nowy 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 3 
Imię: Darek 
Skąd: RZ 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Komar Sport 1974 - remont skwarka 
			 
			
				 (02-12-2012 17:04:01)Błażej napisał(a):  Czemu misek nie zdjąłeś do malowania ? 
tak jakoś wyszło, nie pomyślałem żeby ich zdjąć, do malowania, miski i tak będą nowe, tylko jeszcze nie wiem czy założę czarne czy chromowane.
 
ogólnie prace coś tam się posunęły ale jakiegoś dużego postępu nie ma, poza tym że kupiłem niespawane widełki ale wystawiał je jakiś gówniarz na allegro i ma mnie gdzieś. 
brakuje mi widełek, błotnika przód z mocowaniami i prawej osłony gaźnika aby zająć się piaskowaniem i malowaniem blach, a tak na raty szkoda mi się za to zabierać. 
także zawieszenia przód nie ma w co wpakować, moje widełki nie zadowalają mnie stanem.
  
 
z dwóch kompletów wahaczyków i sprężyn wybrałem najlepsze do odnowy. 
ciekaw jestem gdzie można dostać te małe kalamitki, choć wydaje mi się że one nic nie dają i smarowanie tam jest zupełnie niepotrzebne ale mogę sie mylić.
  
tulejki wahaczy przód są wymiarowo idealne jak oryginały a są od jakiegoś nowego skutera od amortyzatorów tylnych. Pozostało mi jeszcze dotoczyć śruby do wahaczyków bo zwykłe są zbyt luźne i wg mnie kolo bedzie chodzić na boki. Tulejki bakelitowe wahacza tył są z mniejszym otworem i trzeba je rozwiercić, co do metalowej tulei wahacza ramy to oryginał jest dużo lepiej spasowany niż nowy więc zakładam odnowiony stary. Zastanawiam się też czy nie lepiej podeprzeć wahacz tylny na 3 tulejkach ale to szczegół. 
Ponadto nie wiem co lepsze, odnowić sobie stare koła, czy kupić nowe? pewnie te nowe to jakieś chińskie wyroby, miał ktoś z nimi do czynienia i jak z ich sztywnością i powłoką i jak sprawują się nowe szprychy? 
a jeśli odnawiać stare to polecacie sam ocynk na szprychy i obręcz czy dodatkowo obręcz malować np w kość słoniową.? 
a i czy dostępne są wogóle kremowe linki do sporta? jakiś rzemieślnik je robi, starych na wzór nie mam.
			  
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 26-12-2012 14:06:01 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		Błażej 
 
 
		
			Zawodowiec 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 2,532 
Imię: Błażej  
Skąd: Skarżysko-Kamienna  
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Komar Sport 1974 - remont skwarka 
			 
			
				Cytat: Pozostało mi jeszcze dotoczyć śruby do wahaczyków bo zwykłe są zbyt luźne i wg mnie kolo bedzie chodzić na boki. 
 
Które śruby ??
 Cytat:Tulejki bakelitowe wahacza tył są z mniejszym otworem i trzeba je rozwiercić 
, 
Skąd/ Gdzie nabyłeś nowe tuleje ramy do komara ??
 Cytat:Ponadto nie wiem co lepsze, odnowić sobie stare koła, czy kupić nowe? 
pewnie te nowe to jakieś chińskie wyroby, miał ktoś z nimi do czynienia i jak z ich sztywnością i powłoką i jak sprawują się nowe szprychy?  
Nowe kupuj. Obręcze awina są pięknie wykonane. Mocna powłoka, piękny chrom i gruba obręcz 
Szprychy kupuj chromowane od Wronki. Komplet kosztuje około 36 zł ale wykonanie perfekt 
Nie wiem czy awina to chińska firma czy nie. Chyba nie, ale nie wiem 
W każdym razie zobacz tematy o moich sportach. Szczególnie o tym całym zielonym z 1976 roku Zobacz jak pięknie wyglądały koła. Ponadto proszkowo malowane piasty. mmmmmmmmm
 Cytat:a jeśli odnawiać stare to polecacie sam ocynk na szprychy i obręcz czy dodatkowo obręcz malować np w kość słoniową.? 
Malowana obręcz ? To dobre do żaków ale nie sporta  
Ocynk na szprychy OK, ale obręcz w ocynku ? daj spokoj...  
Niewykonalne, to będzie paskudne. Zostaną wżery, dzioby
 Cytat:a i czy dostępne są wogóle kremowe linki do sporta? jakiś rzemieślnik je robi, starych na wzór nie mam.  
A w życiu nie kupuj linek od jegomościa z Warszawy. Tych białych*** szarych  
To maniana jakich mało.  
Pięknie wyglądają ale są splatane cieniutkimi żyłami.  
Klapa jakich mało ogólnie 
 
Jaki chcesz kolor linek ogólnie ? 
 
P.S Jak coś to mam zawieszenie, błotnik i inne to o czym pisałeś
			  
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 26-12-2012 14:25:33 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		skwarek 
 
 
		
			Nowy 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 3 
Imię: Darek 
Skąd: RZ 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Komar Sport 1974 - remont skwarka 
			 
			
				na szybkie pokazanie gotowego Sporta nie liczcie   , bo w sumie ja jestem leń. 
w tym roku zdążyłem za to zrobić swoją mantę, operacja polegała na wymianie słupków A, podłużnic, kolan podłużnic, ogólne obspawanie konstrukcji nośnej, wymiana podłogi na długości podłużnic, przy okazji pospawanie komory silnika i bagażnika, wymiana przewodów hamulcowych i paliwowych sztywnych i elastycznych, naprawa zawieszenia i ukł kierowniczego. 
nie będę 'wyświetlał' tu zdjęć bo nie o tym temat, komu się chce kliknie linka i zobaczy.
 http://img809.imageshack.us/img809/7151/zdjcie231.jpg
http://img593.imageshack.us/img593/8559/zdjcie250.jpg
http://img717.imageshack.us/img717/9947/zdjcie254z.jpg
http://imageshack.us/a/img4/5970/zdjcie364r.jpg
http://imageshack.us/a/img267/1558/zdjcie357.jpg
http://imageshack.us/a/img846/51/dscf3560.jpg
pozostało zrobić blachy zewnętrzne.  
a tak to główny projekt to jeszcze starszy opel
 http://imageshack.us/a/img14/8063/zdjcie161f.jpg
http://imageshack.us/a/img819/1397/copyofzdjcie589.jpg
narazie to są klocki lego i sobie składam. 
gratulacje dla tego kto przeczytał do końca, chciałem tylko pokazać że cisza w temacie nie znaczy że porzucony projekt Sporta, bo chyba gorsze rzeczy zrobiłem, ale nie chce lepić byle czego. skompletuję przód i reszte blach to coś ruszę i pokażę.
			  
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 26-12-2012 14:26:54 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		skwarek 
 
 
		
			Nowy 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 3 
Imię: Darek 
Skąd: RZ 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Komar Sport 1974 - remont skwarka 
			 
			
				 (26-12-2012 14:25:33)Błażej napisał(a):  Które śruby ?? 
śruby którymi przykręcamy wahacze do widełek, wchodzą w te tulejki ale dla mnie za luźno
 Cytat:Tulejki bakelitowe wahacza tył są z mniejszym otworem i trzeba je rozwiercić, 
Skąd/ Gdzie nabyłeś nowe tuleje ramy do komara ?? 
Błażej ja je kupiłem w Agmocie w moim mieście i są to ogólnodostępne tulejki od motorynki wymiar zew20xwew12 za 2,50sztuka.
 http://www.agmot.pl/sklep/p/3720/TULEJKA...-MOTORYNKA
Błażej napisał(a):Malowana obręcz ? To dobre do żaków ale nie sporta  
Ocynk na szprychy OK, ale obręcz w ocynku ? daj spokoj...  
Niewykonalne, to będzie paskudne. Zostaną wżery, dzioby 
nie no oczywiście chciałbym chromowane koła, ale nie za cenę beznadziejnej jakości ale objaśniłeś mi wystarczająco, testowałem ocynk na większych elementach i wiem że obręcz nie wyszłaby za ciekawie. co do szprych to trochę ciężko wyszkiełkować gwint szprych aby go nie osłabić.
 Cytat:A w życiu nie kupuj linek od jegomościa z Warszawy. Tych białych*** szarych  
To maniana jakich mało.  
Pięknie wyglądają ale są splatane cieniutkimi żyłami.  
Klapa jakich mało ogólnie  
Jaki chcesz kolor linek ogólnie ?  
P.S Jak coś to mam zawieszenie, błotnik i inne to o czym pisałeś 
nie wiem o jakim gościu piszesz ale chyba się domyślam. 
w każdym razie linki chcę kremowe o długości zgodnej z oryginałem. 
Błażej jeśli masz brakujące mi części zaproponuj na priva, z tym że odbiór osobisty odpada, musiałbyś wysłać jak coś. Dzięki za info, już wiem więcej.
  
 (26-12-2012 14:27:36)sebon30 napisał(a):  No widzę że prace idą w przód. A jaki kolorek będzie pozostałych elementów? 
Sport będzie malowany jak wyszedł z fabryki i jak go pamiętam z dzieciństwa, jest do chyba dość popularne malowanie, rama i boczki czarne, błotniki i widełki jasno czerwone, zbiornik srebrny.
  
			 
			
			
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-12-2012 14:51:36 przez skwarek.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 26-12-2012 14:40:50 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		Błażej 
 
 
		
			Zawodowiec 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 2,532 
Imię: Błażej  
Skąd: Skarżysko-Kamienna  
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Komar Sport 1974 - remont skwarka 
			 
			
				Wiadomo, że wysyłka wchodzi w grę 
Linki mam szare jasne oryginały, pasują do hamulca i sprzęgła (zobacz u mnie w temacie Jawka, Kadet, Sztywniak) tam są fotki linek. Do gazu i biegów byś dokupił sobie 
 
Piszę o gościu arec***1*
 
Wyjaśniłem Ci dużo, bo znam na wylot ten temat. Zobacz u mnie w temacie o moim sporcie całym zielonym jak to wygląda pięknie 
 
Do ocynku przecież się nic nie szkiełkuje    
A co do tulejek to agmot realizuje zamowienia ale powyżej jakiejś kwoty.  
Słuchaj byłaby możliwość żebyś mi kupił 6 sztuk takich tulejek i wysłał mi je listem w bąbelkowej kopercie ? Oczywiście zapłacę ile trzeba
			  
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 26-12-2012 14:54:27 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		skwarek 
 
 
		
			Nowy 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 3 
Imię: Darek 
Skąd: RZ 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Komar Sport 1974 - remont skwarka 
			 
			
				 (26-12-2012 14:54:27)Błażej napisał(a):  Wiadomo, że wysyłka wchodzi w grę 
Linki mam szare jasne oryginały, pasują do hamulca i sprzęgła (zobacz u mnie w temacie Jawka, Kadet, Sztywniak) tam są fotki linek. Do gazu i biegów byś dokupił sobie  
Piszę o gościu arec***1* 
Wyjaśniłem Ci dużo, bo znam na wylot ten temat. Zobacz u mnie w temacie o moim sporcie całym zielonym jak to wygląda pięknie  
Do ocynku przecież się nic nie szkiełkuje    
Słuchaj byłaby możliwość żebyś mi kupił 6 sztuk takich tulejek i wysłał mi je listem w bąbelkowej kopercie ? 
Oglądałem Błażej Twoje tematy ze Sportami i to nie raz, jestem pod wrażeniem i przynajmniej jest co podglądać a nie jakieś glutanie sprayem   . 
Wiem, że opanowałeś temat Komarów dlatego pytam i liczę na odpowiedź, ogólnie trochę temat znam ale szczegóły poznaję rozbierając.
 
Po nowym roku podejdę do Agmotu i kupię Ci 6 tych tulejek, co do reszty się zgadamy na bieżąco, będziemy w kontakcie.
 
Co do szkiełkowania przed cynkowaniem to z kolei ja nie mogę się zgodzić, że tego się nie robi, przynajmniej w moim przypadku elementy albo były pordzewiałe, z nalotem rdzawym albo stara powłoka lakiernicza była kiepska wiec ocynk by na to nie siadł, a wytrawianie przed cynkowaniem to tylko lekka płukanka. Więc niebardzo wiem jak inaczej niż piaskowaniem/szkiełkowaniem przygotować elementy do ocynku. Tak przynajmniej u mnie było.
			  
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 26-12-2012 15:15:45 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		Błażej 
 
 
		
			Zawodowiec 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 2,532 
Imię: Błażej  
Skąd: Skarżysko-Kamienna  
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Komar Sport 1974 - remont skwarka 
			 
			
				A no to widać różnie robią    
u mnie mają tak silne kwasy, że poezja    w dodatku robią czyszczenie mechaniczne chłopoki
 
Jedynie czego kwas nie ruszy to farba i guma
			  
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 26-12-2012 15:30:24 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |