Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Fiat Cinquecento 900i Happy 1996'
Autor Wiadomość
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #1
Fiat Cinquecento 900i Happy 1996'
Inwestycja w ogóle nie planowana, spontaniczna i zrealizowana praktycznie w dwa dni. Jak niektórzy może wiedzą, remontuję sobie takiego starego, szarego Citroena XM. Miałem też srebrnego, którym jeździłem wszędzie gdzie było trzeba. Jako, że srebrny był już w rozsypce, nie przeszedł by przeglądu ze względu na brak progów, rozsypujące się podłużnice, wycieki itp, itd., to nadszedł dzień, że znów się popsuł. Padło mi łożysko w wahaczu tylnym. Stwierdziłem - bez sensu go robić, jak już się ledwo wszystko kupy trzyma. Postawiłem go na działce, służy jako dawca części do remontowanego XMa, a buda docelowo trafi na złom.

Pojawił się więc problem - brak auta. I to akurat na zimę. Akurat trafił się dobry miesiąc w pracy i mogłem sobie pozwolić na wydatek ok 1300zł (rezygnując z innych potrzeb na jakiś czas). Szybka decyzja - trzeba kupić małe auto, proste, tanie w naprawie. Pierwszy pomysł - 126p. Zapomniałem jednak, że jakoś tak ostatnio trzeba płacić jak za zboże za te wynalazki. Więc może cinquecento? Patrzę - jest ich mnóstwo w granicach mojej wypłacalności :F. Po zmianie pomysłu na cinquecento od razu postanowiłem, że nie chcę 700 i jeżeli już kupię 700, to jak naprawdę nie będzie innej możliwości. Znalazłem z 10 ogłoszeń, z czego 4 były do przyjęcia (po pierwszych telefonach). Udałem się więc w drogę do miejscowości Krzywaczka (takie zadupie gdzieś w małopolskim) i dnia 10.11.2014 zakupiłem cienkiego.

Mam mało zdjęć, gdyż jakoś z początku traktowałem to auto jako zwykły przedmiot, którego zmuszony jestem używać i jak najszybciej się pozbyć, ale po czasie przekonałem się do tego auta i być może będą powody, żeby tu coś więcej napisać. Stąd temat. No i na pewno będzie na sprzedaż za jakiś rok czy dwa, więc będę miał gotową historię pojazdu...

Samochód w momencie zakupu na liczniku miał nakręcone 104900km.

Na pierwszy ogień zdjęcia wykonane jeszcze przez poprzedniego właściciela, z olx Tongue:















Droga powrotna była w miarę znośnia. W miarę, bo przednie łożysko piasty prawego koła tak wyło, że głowa boli. Ale dojechaliśmy. Na drugi dzień pojechałem z bratem na dzialkę, powoziliśmy się przy okazji i dokonaliśmy pierwszych oględzin. Pierwsze wykryte problemy:

- stuki w tylnym zawieszeniu na dziurach - do wymiany tuleje wahaczy;
- dziwne jęki pod maską silnika - okazało się, że generuje je łożysko pompy cieczy chłodzącej;
- silnik niby pocił się spod pokrywy klawiatury, a okazało się, że ktoś zapomniał przykręcić cybant na przewodzie odmy i wyciskało olej tamtędy;
- bardzo słabe światła mijania;
- bardzo słabe hamulce;
- opornie pracująca linka gazu;
- uszkodzony włącznik świateł. Trzeba docisnąć, żeby włączyć pozycyjne, pozycja mijania działa poprawnie;
- przegrzewający się silnik.

Ostatnia usterka wzmagała się dzień za dniem. O tym później.

Poza tym silnik ma pewne problemy z pracą. Podczas normalnej jazdy się tego nie odczuwa (no chyba, że spadkiem mocy, ale ja tego nie odczuję, gdyż tak jest od samego początku odkąd go mam). Mianowicie - silnik sprawia wrażenie jakby gubił zapłony. Niezależnie od obrotów. Zacząłem więc szukać i powiem szczerze, że do dzisiejszego dnia mimo wymiany pewnych elementów - nadal mam ten problem.

Po pierwsze sprawdziłem stan świec zapłonowych. Jak je zobaczyłem, to byłem przekonany, że to one są przyczyną. Jednak nie. Zwróćcie uwagę szczególnie na drugie zdjęcie:





Tak więc tworzy nam się lista zakupów. Kable zapłonowe, świece na dzień dobry. Do tego po dalszych oględzinach - klocki, tarcze przód.

Dodam, że właściciel stwierdził, że wymienił na nowe:

- końcówkę układu wydechowego (za katalizatorem);
- szczęki tył;
- filtry;
- akumulator (mam nawet papiery do niego);

Wszystko było prawdą.

14.11.2014 i 18.11 zamówiłem potrzebne części.

Nowe części zamienne:
- tarcze przód, komplet 2szt - firmy Brembo - 98,00 PLN;
- klocki hamulcowe przód, komplet 4szt, firmy TRW - 42,00 PLN;
- łożysko koła przedniego, 1szt, firmy Meyle - 57,00 PLN;
- reparaturki przednich zacisków hamulcowych marki Auto-fren, komplet na dwa przednie zaciski. - 24 PLN;
- komplet świec zapłonowych NGK V-LINE 12 BCPR6E - 35,60 PLN;

W sumie 256,60 (pominąłem koszta wysyłki, zamawiałem przez sieć).

22.11.2014
Zabrałem się za pierwsze naprawy.



Profilaktycznie podłączyłem akumulator pod ładowarkę. Po ładowaniu stwierdzam, że cinkuś nie ma problemów z ładowaniem, a sam akumulator faktycznie jest nowy.






Stare klocki hamulcowe. Jeden z nich to już totalna masakra (mam na myśli to zdjęcie zacisku strony pasażera).











Nowe tarcze i klocki już na miejscu:








12.2014
Pisałem wyżej, że silnik się przegrzewał. Doszło już do tego momentu, że płyn był na granicy wrzenia. Podejrzenia padły na termostat - wyciągnąłem z niego wkład i jeździłem tak do zakupu nowego. Ponadto spod głowicy wyciskało mi olej, dlatego też -> kupiłem zestaw: upg, uszczelka pod pokrywę zaworów, uszczelniacze zaworowe, uszczelka pod kolektor wydechowy no i osobno termostat. Przy wymianie uszczelki głowica jak i przylgnia bloku silnika oraz denka tłoków zostały wyczyszczone. Zawory dotarte.
Wymiana przy 105090km.













Stare łożysko prawej, przedniej piasty, dlatego wołało "wymień mnie" Tongue:


Termostacik:


No i kabelki zapłonowe, +10 do mocy :F:


Niestety jak widać wyżej - jeden tłok został lekko uszkodzony, to samo powierzchnia głowicy. Dlaczego? Wyżej jest widoczne zdjęcie starych świec zapłonowych. W jednej brakuje... izolatora.

15.01.2015
W końcu zakupiłem nową pompę cieczy chłodzącej firmy Dolz. Poza tym nowy pasek klinowy (Gates), rurę papierową, łożyska alternatora (Koyo), czujnik temperatury cieczy (ten wkręcany w głowicę). Wymiana szybka, prosta i skuteczna Smile

Co ciekawe, u mnie oryginalnie nie ma analogowego wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej (niestety). Jest tylko kontrolka. Dodam, że czujnik odpalający kontrolkę był.. uszkodzony, także można było nieświadomie zajechać motor.





Lista części i ceny:
- zestaw uszczelek firmy Dichtungen Gaskets - 45 PLN;
- pasek klinowy - 11,60;
- nowe reflektory przód (czarne) + kierunkowskazy białe przód + kierunkowskazy boczne przód - 139zł;
- rura papierowa - 10,10zł;
- nowa pompa wody DOLZ - 99zł;
- czujnik temperatury wody, Vernet - 15zł;

Razem: 319,70 + wysyłka.


Jakieś 2-3 dni temu pojawiła się kolejna awaria. Rozerwało stalowy przewód hamulcowy pompa - prawe nadkole (łączący się z przewodem elastycznym przy kole). Koszt: 22zł.

Musiałem jakoś dojechać na działkę. Jazda bez hamulca zasadniczego - nie polecam. Jakoś się udało, ale silnik + ręczny to zdecydowanie zbyt mało Tongue

Już prawie koniec Tongue

Wczoraj, tj 24.01.2015 wymieniłem reflektory na nowe. Stare praktycznie nie oświetlały drogi, poza tym mają połamane regulacje i mocowania odbłyśników. Kupiłem jakieś zamienniki z allegro, na czarnym plastiku w zestawie z białymi kloszami kierunkowskazów przednich i bocznych. Założyłem. Rewelka w porównaniu ze starymi.

Przed:


Po:




Na koniec parę zdjęć mojego wozidełka:









Na dzień dzisiejszy władowałem w niego ok 660zł (nie liczyłem wyżej też takich drobnostek jak choćby żarówki pomarańczowe itd) i pewnie wpakuję jeszcze trochę, no ale niestety - konieczność.

Co planuję zrobić:
- wymiana wszystkich przewodów hamulcowych;
- podmianka licznika na ten ze sportinga;
- wymiana rury odmy;
- uszczelnienie aparatu wtryskowego;
- diagnoza i ewentualna wymiana końcówki wtrysku;
- zlikwidowanie problemu z dużym spalaniem i przerywającym silnikiem ( do sprawdzenia został moduł, sonda lambda, cewki zapłonowe)
- wymiana przednich błotników (zgnite nad kołami, nowy 60zł, więc nie chce mi się łatek spawać);

citroen-XM.pl
25-01-2015 19:49:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
Fiat Cinquecento 900i Happy 1996' - BigSoft - 25-01-2015 19:49:01




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
#2 Charcik Deca
Ostatni post: romek
Dzisiaj 15:11:49
» Odpowiedzi: 71
» Wyświetleń: 35812
witam
Ostatni post: romek
Dzisiaj 15:10:46
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 25
universal z 1989 ?
Ostatni post: zaz
Wczoraj 09:46:01
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 73
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
Wczoraj 09:40:38
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 355
[oddzielony] Jak założyć ...
Ostatni post: pitus74
26-04-2024 21:16:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 87
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: mateuszf
26-04-2024 19:53:52
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 304
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
25-04-2024 18:17:17
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1511
Jaki to Romet
Ostatni post: zawiass
25-04-2024 11:52:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 98
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1491
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1697
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
24-04-2024 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 570
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
24-04-2024 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10894
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 694
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 174
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 222

Reklama