|
|
Przednie zawieszenie w Ogar 200 - modyfikacje.
|
| Autor |
Wiadomość |
grissley
Kombinator

Liczba postów: 181
Imię: Roman
Skąd: Olsztynek
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Przednie zawieszenie w Ogar 200 - modyfikacje.
Powtarzam się, ale ciągle szukam odpowiedzi...
1. Jaką długość i średnicę (zwłaszcza ta średnica mnie interesuje) ma standardowa rura sterowa (sztyca) Ogara z krótką główką ramy?
Wiem, można se rozkręcić i samemu sprawdzić. Ale póki nie wrócę do Polski to nawet nie mam klucza do tej nakrętki, a poza tym ktoś na pewno to wie albo może łatwo sprawdzić...
2. Jaka jest wewnętrzna średnica główki ramy ogara?
3. Nie widzę, żeby ktokolwiek gdziekolwiek pisał o wymianie wianków w główce ramy na łożyska maszynowe. To dlatego, że nikomu się nie chce (po co, skoro działa jak jest), czy się nie da (a jeśli się nie da, to dlaczego?).
4. Czy da się jakoś założyć napęd linki prędkościomierza do piasty pojazdu, w którym takiego napędu nie było? Miejsce między lagami jest (można wywalić albo skrócić tulejkę dystansującą), no ale jak to ogarnąć dalej?
Piasta np taka:
Ad. 4
Tzn zgaduję, że jeśli znajdę napęd na prawą stronę, który ma średnicę tych blaszek w środku taką jak średnica kołnierza łożyska w tej piaście, to po prostu blaszki złapią kołnierz i jest elegancko.
natomiast od strony lag będzie trzeba wymyślić jakąś blokadę, żeby napęd się sam nie kręcił dookoła?
I drugie - czy wystarczy znaleźć napęd "prawy", który seryjnie montowany był w kole 17", czy nawet pomimo takiego koła przełożenie może być niedopasowane do licznika rometowego?
*************
Mój Ogar 200
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-12-2025 18:18:01 przez grissley.)
|
|
| 07-12-2025 17:26:02 |
|
|
| Wiadomości w tym wątku |
RE: Przednie zawieszenie w Ogar 200 - modyfikacje. - grissley - 07-12-2025 17:26:02
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|