|
|
Jackmotorsowe zestawy tuningowe do 223 (Ogar 200 Jawa 50) - ktoś zna?
|
| Autor |
Wiadomość |
grissley
Uczeń

Liczba postów: 145
Imię: Roman
Skąd: Olsztynek
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Jackmotorsowe zestawy tuningowe do 223 (Ogar 200 Jawa 50) - ktoś zna?
(Wczoraj 14:57:07)Bob_Harley napisał(a): poza tym jak juz mamy być sprawiedliwi to olbrzymi problem był z tym żeby zalożyć niehomologowaną żarówkę do lampy, ale wrzucić cylinder o poj. 70cc co jest całkowicie niezgodne z prawem to już OK tak?
No tak  Po pierwsze - cylinder 70cc nie oślepia więc trudniej się zorientować, a po drugie akurat tutaj gdzie mieszkam nie jest nielegalny.
(Wczoraj 14:57:07)Bob_Harley napisał(a): u siebie wrzuciłem do jafki cylinder 60cc z portingiem z Jackmotors i faktycznie troche sie poprawiły osiągi, na tyle że dało sie przyjemnie jeździć
A widzisz. Czyli u siebie coś podobnego zrobiłeś, a innym nawet teoretyzowanie wypominasz! 
A czy przypadkiem to nie Ty gdzieś pisałeś, że po jakimś czasie poprawa zniknęła i już nie jeździ tak dobrze? Gdzieś mi chyba mignęła taka opinia, tylko właśnie nie jestem pewien, czy to byłeś Ty.
(Wczoraj 14:57:07)Bob_Harley napisał(a): Ale takie daleko idące modyfikacje typu cylinder 70cc, głowica słoneczko, gaźniki wymyślne i układy wydechowe sprawią że MOIM ZDANIEM ten sprzęt bedzie tylko bardziej uciążliwy w użytkowaniu np. poprzez głośny tłumik, bo zeby to wtedy jechało to nie oszukujmy sie tłumik będzie głośny, do tego pewnie tylko na danym zakresie obrotów sie bedzie dobrze jechało, spalanie pewnie wzrośnie kilkukrotnie itd. itd.
No, ale to jest gdybanie. Nie wiem, dlaczego musiałoby tak być - są motorowery i motocykle 80ccm czy 125ccm i wcale nie są głośne ani nie palą 10l/100. Więc na logikę, to tak jak piszesz być może ale wcale nie musi.
Chciałem się dowiedzieć jak jest w rzeczywistości, na tych konkretnych zestawach - ktoś to chyba kupuje, skoro mają w ofercie (?).
Z mojego punktu widzenia - to jest o 40% większa pojemność. Niech spalanie, moc i moment obrotowy zwiększą się o równe 40% w każdym zakresie, to byłby świat i ludzie i biorę w ciemno (tzn nie biorę chyba bo jednak cena zabija, ale teoretyzujemy przecież).
(Wczoraj 14:57:07)Bob_Harley napisał(a): do zwykłego przyjemnego uzytkowania na codzień to mowie: max sobie wrzucić ten cylinder 60cc z Jackmotors (ja dalem za niego 2 lata temu 400PLN) i wyregulować/wyczyścić wszystko jak należy a gwarantuje ci że na zębatce 13z bedziesz sobie spokojnie leciał 60kph, ale pewnie podobny efekt osiągnie sie na oryginalnym cylindrze 50cc np. po szlifie i na dobrej jakości tłoku
Na moich górkach nawet na zębatce 11 brakuje elastyczności (ale na prostej leci 58, jak się długo rozbuja). A co dopiero na 13.
Prędkości maksymalnej aż tak bardzo mi nie brakuje - nie pogardziłbym jakimiś dodatkowymi 5 czy 10kmh, ale ten brak elastyczności i wachlowanie biegami najbardziej mnie wkurzają.
Cylinder 60cm - ma swoje plusy, bo nie wymaga dodatkowych przeróbek. Gdyby to był jakiś "porządny" cylinder i tłok to można by rozważać, ale z drugiej strony różnica nie jest jakaś duża, a ja nie muszę wymieniać. Robić niekonieczny remont tylko po to, żeby wymienić cylinder na 60tkę to bez sensu. No i opinie o jakości zestawu są różne.
Nie ma też na forum prawie niczego o podkowie np - a podobno to robi sporą różnicę. No ale to już kolejny temat.
*************
Mój Ogar 200
|
|
| Wczoraj 16:04:00 |
|
|
| Wiadomości w tym wątku |
RE: Jackmotorsowe zestawy tuningowe do 223 (Ogar 200 Jawa 50) - ktoś zna? - grissley - Wczoraj 16:04:00
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|