Ogar 205 –więcej mocy, jak najlepiej zrobić Porting?
|
Autor |
Wiadomość |
MacRoial
Uczeń

Liczba postów: 218
Imię: Ben
Skąd: Łódzkie
Pojazd: Romet Ogar 205
|
RE: Ogar 205 –więcej mocy, jak najlepiej zrobić Porting?
(Wczoraj 13:52:30)Trusek napisał(a): Witam, chcę wykonać porting cylindra w moim Ogarze 205. Mam do tego odpowiednie warunki i sprzęt, a przede wszystkim chęci, żeby zrobić to samodzielnie. Zastanawiam się jednak nad optymalnym rozwiązaniem: czy lepiej powiększyć istniejące dwa kanały płuczące, czy może dorobić jeszcze dwa dodatkowe, mniejsze kanały? Kiedyś widziałem na YouTube filmik, gdzie ktoś wykonywał taki porting i efekty wyglądały całkiem obiecująco, ale teraz nie mogę go znaleźć. Jeśli ktoś natknął się na ten film i może mi podesłać link, będę bardzo wdzięczny. Nie jestem pewien, czy w praktyce taka przeróbka naprawdę poprawi osiągi silnika, jego moc i elastyczność, czy może będzie tylko bardziej ryzykowna bez spektakularnych efektów. Chciałbym poznać waszą opinie, żeby dowiedzieć się, która opcja będzie najbezpieczniejsza i najbardziej opłacalna pod względem wzrostu mocy i trwałości.
Kiedyś w jakiejś książce o projektowaniu silników 2T widziałem informację, że powierzchnia kanałów płuczących nie powinna przekraczać połowy powierzchni okna wydechowego. Nie wiem, jaką masz powierzchnię wydechu, ale ja robię tak, że powiększam (zawsze w stronę dolotu!!!) tylko fabryczne dwa okna wydechowe i poprawiam ich geometrię tak, żeby mieszanka paliwowo-powietrzna wirowała w jednym kierunku w cylindrze.
Sprzęty:
Romet Ogar 205, Romet 2375, Romet 50 T-1, Romet Komar 2351, Romet Kadet 110 automatic, Romet Kadet 780, Romet Kadet 780, Jawa 50 23p, Jawa 50 20p, Jawa 50 21p, Jawa Babetta 207, ZVL Babetta 215, Riga Delta RMR 24, Riga Delta RMR 24, Ardie VF 125,
|
|
Wczoraj 20:37:20 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Ogar 205 –więcej mocy, jak najlepiej zrobić Porting? - MacRoial - Wczoraj 20:37:20
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: wazniak96 , 1 gości
|
|