Ogar 205 –więcej mocy, jak najlepiej zrobić Porting?
|
Autor |
Wiadomość |
Dinozaur
Uczeń

Liczba postów: 165
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
|
RE: Ogar 205 –więcej mocy, jak najlepiej zrobić Porting?
Czyli - 'nie rozumiemy sie', niestety...Bo tu nie chodzi o rodzaj zaplonu - tylko o jego bardzo precyzyjna regulacje : wyprzedzenia zaplonu - do LO dzisiejszej benzyny.
A jezeli '99%' uzytkownikow - robi to wg instrukcji, czyli ustawia '3 mm przed GMP', to czasem silnik z 'CDI' jest nawet slabszy, niz oryginalnym zaplonem 'platynkowym'...
Napisalem wczesniej dosc prosto : 'Rys i Zak' - jezdzily 55 / 60 km/h na benzynie 'BA 70 - 75 Oktan', przy stopniu sprezania 6,5 : 1 i wyprzedzeniu zaplonu 4,5 mm przed GMP - prawie 70 lat temu.
Natomiast 'Komar' zostal juz fabrycznie 'zdlawiony', zeby nie byl zbyt szybki - bo zmienily sie przepisy i mogl jezdzic maksymalnie do 45 km/h - to w instrukcji napisali mu, ze wyprzedzenie zaplonu ma miec '3 mm przed GMP' i zakonczyli produkcje benzyn 'spirytusowych BA 70 - 75 Oktan' i pozostala na rynku tylko 'etylina 74 - 76 Oktan'.
Dlatego napisalem - zebys nie kierowal sie instrukcja, tylko zwiekszal wyprzedzenie zaplonu o 0,1 - 0,2 mm i sprawdzal, czy silnik ma coraz wyzsza moc i coraz szybciej jezdzi, a jednoczesnie - da sie go odpalic bez 'odkopywania kopniaka'..?
Ponizej - zaplony 'CDI', ktore maja mozliwosc regulacji wyprzedzenia zaplonu nawet 2-krotnie wieksza, niz oryginalny zaplon :

,

, przy czym w jednym - tzw. 'fasolki regulacyjne' wyprzedzenia sa tylko nieznacznie dluzsze, niz w oryginalnym zaplonie 'platynkowym'.
Pozdrawiam :
|
|
Dzisiaj 16:16:04 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Ogar 205 –więcej mocy, jak najlepiej zrobić Porting? - Dinozaur - Dzisiaj 16:16:04
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|