Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Romet ogar 200 traci moc na ciepłym silniku
Autor Wiadomość
Dinozaur Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 157
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
Post: #13
RE: Romet ogar 200 traci moc na ciepłym silniku
To proste : pol obrotu walu korbowego, czyli '180 stopni' / dzielimy przez skok tloka w cylindrze, np. przez '44 mm' i mamy wtedy '4,09 stopnia / 1mm' i mozemy taka wartoscia operowac przy przeliczaniu 'stopni wyprzedzenia / na 1mm skoku tloka'.
Ale np. ja zawsze regulowalem 'na oko - wyczucie' : wykrecalem swiece i patrzylem na denko tloka i krawedz tulei cylindra [ bo tlok mial plaskie denko ], ustawialem 'mniej / wiecej 4 mm przed GMP' i od tego zwiekszalem wyprzedzenie zaplonu [ na calkowicie 'przyciagnietej do siebie' dzwigience zaplonu na kierownicy - bo mialem reczne wyprzedzanie / opoznianie zaplonu].
Jak na calkiem 'opoznionym' zaplonie ustawilem '4mm przed GMP' i kopniak 'nie wierzgal - nie odbijal' przy zapalaniu, to zwiekszalem np. o 1 mm wyprzedzenie i znowu sprawdzalem czy nie 'odkopuje', itd. - az do momentu, kiedy zaczynal mocno 'kichac w gaznik i odkopywac', ze nie dalo sie odpalic silnika...
Wtedy cofalem to wyprzedzenie np. o 0,5 - 1 mm i tak zostawialem.
Jesli po paru dniach jazdy 'cos sie stalo i silnik oslabl' [ bo np. benzyna na 'jakims CPN' byla zbyt wysokooktanowa - miala np. 80 / 82 Oktan zamiast 78 - to znowu zwiekszalem wyprzedzenie o 0,5 - 1mm ], zeby silnik pracowal najbardziej wydajnie...
Bo wg Konstruktorow silnikow z przeszlosci : 'kazdy silnik benzynowy pownien pracowac najbardziej wydajnie / na granicy spalania stukowego', czyli jesli LO benzyny byla 'trafiona w punkt' tak, ze silnik spalal calkowicie zassany swiezy ladunek / do pozycji tloka w cylindrze 10 - 12 stopni po GMP - to od razu dalo sie to wyczuc, bo motocykl byl bardzo 'zrywny', przyspieszal 'rakietowo' i bardzo malo spalal benzyny, przewaznie o 0,5 L mniej, niz podawala instrukcja i jezdzil o 5 - 10 km/h szybciej. natomiast przy zbyt wysokooktanowej benzynie 'zoltej 94 Okt.' dawalo sie wyczuc, ze pomimo ustawienia np. 'na oko 5 - 6 - 7mm przed GMP' / skok obrotu aparatu zaplonowego na najwyzszych obrotach / czyli dzwigienka na kierownicy maksymalnie 'odepchnieta od siebie' - wyprzedzenie jest jeszcze za male, bo skok obrotu przerywacza mial za maly zakres- bo benzyna miala az o 20 Oktan za duzo / do stopnia sprezania silnika 6 - 6,5 : 1...
I czasem - znajdowalismy, np. w M 72 czy K 750 plytki zaplonu, ktore mialy podpilowane - poszerzone 'fasolki regulacyjne' o 3,5 - 4 - 4,5mm', bo 'ktos przed nami' [ ze 20 - 25 lat wczesniej ] jezdzil juz na jakims paliwie wysokooktanowym [ ponad 72 - 74 Oktany, np. z dodatkiem 'etanolu - metanolu - benzolu', itp. ], ktore wymagalo duzo wiekszego skoku wyprzedzenia zaplonu, zeby silnik sie maksymalnie wkrecal na obroty i nie przegrzewal sie zbyt powolnym spalaniem takiego paliwa...
Szczegolnie wlasnie w nisko sprezonych 'dolniakach', w ktorych zassany ladunek nie wiruje w komorach spalania - tylko porusza sie calkiem chaotycznie...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: Dzisiaj 00:11:22 przez Dinozaur.)
Dzisiaj 00:03:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Romet ogar 200 traci moc na ciepłym silniku - Dinozaur - Dzisiaj 00:03:03




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Moja nowa dojazdówka (Oga...
Ostatni post: grissley
Dzisiaj 02:14:08
» Odpowiedzi: 23
» Wyświetleń: 467
Romet ogar 200 traci moc ...
Ostatni post: łogór 200
Dzisiaj 00:42:51
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 265
Przegrzewanie się silnika...
Ostatni post: Dinozaur
Wczoraj 17:43:36
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 241
Starzenie się mieszanki
Ostatni post: romek
Wczoraj 11:37:01
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 155
Romet chodzi poprawnie pr...
Ostatni post: Klikzon
07-08-2025 20:02:23
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 182
Zawieszenie przednie Rome...
Ostatni post: Debesta
07-08-2025 11:51:29
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 185
Stajnia Bola
Ostatni post: NoSeLatamTrochu
07-08-2025 10:35:34
» Odpowiedzi: 40
» Wyświetleń: 8881
Zbyt wyskokie napięcie ge...
Ostatni post: Maka_91
06-08-2025 23:17:40
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 449
Romet Komar 2350 '77
Ostatni post: romek
06-08-2025 20:51:00
» Odpowiedzi: 85
» Wyświetleń: 34953
Podwójne Światło stopu w ...
Ostatni post: Dawdzio
06-08-2025 00:32:10
» Odpowiedzi: 20
» Wyświetleń: 811
Białe siodełka
Ostatni post: FranekOriginal15
05-08-2025 18:23:24
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 114
Moje Karaty
Ostatni post: msikorsk
05-08-2025 16:38:04
» Odpowiedzi: 29
» Wyświetleń: 13506
Dezamet 023 kanał w karte...
Ostatni post: yogurt
05-08-2025 12:56:26
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 340
ZZR Karat? Prośba o ident...
Ostatni post: msikorsk
05-08-2025 10:03:13
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 376
Problem z liniowością zęb...
Ostatni post: Maka_91
05-08-2025 09:12:12
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 257

Reklama