Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Przegrzewanie się silnika - Dezamet 027
|
Autor |
Wiadomość |
Dinozaur
Uczeń

Liczba postów: 156
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
|
RE: Przegrzewanie się silnika - Dezamet 027
Do 'Maka 91', bo nie wiem jak zacytowac : przy wczesnym zaplonie - spalanie swiezego ladunku trwa o wiele krocej, wiec silnik sie nie przegrzewa [ bo to nie chodzi o to - ze 'spaliny pozostaja zbyt dlugo w cylindrze i oddaja cieplo' ], ale moze wystapic spalanie stukowe / czyli, ze cykl spalania konczy sie zbyt wczesnie, przed GMP i wtedy uklad korbowy jest przeciazony i spalanie traci kontrole - nastepuje stuk, czyli spalanie ladunku, ktore przyspiesza nawet 'kikanascie - kilkadziesiat razy' / w stosunku do spalania normalnego, jak przy idealnie dobranym zaplonie...
Przy przegrzewaniu sie silnikow chodzi o zbyt dlugi cykl spalania zassanego ladunku, ze wzgledu na zbyt pozny zaplon lub zbyt niskie cisnienie w cylindrze - jedno z drugim sie wiaze dosc scisle.
Wg Tomasza Salka : cykl spalania ladunku powinien sie zakonczyc calkowicie / do pozycji tloka w cylindrze 10 stopni po GMP - czyli ma zaniknac 'ogien spalania', ktory moze miec nawet 2000 stopni C, przy prawidlowej regulacji, odpowiednim stopniu sprezania i odpowiedniej LO benzyny.
Ale jednoczesnie - nastepuje wtedy [ przy calkowitym spaleniu ladunku do 10 stopni po GMP ] maksymalne cisnienie gazow spalinowych i silnik osiaga maksymalna moc konstrukcyjna.
Jesli spalanie ladunku trwa zbyt dlugo, np. do 90 - 100 stopni o.w.k. [ obrotu walu korbowego ] po GMP tloka - to silnik bardzo mocno sie przegrzewa [ 'ogniem spalania 2000 stopni C', a nie spalinami w cylindrze - ktore maja ok. 750 stopni C ].
Stad tak bardzo wazne jest prawidlowe 'dostrojenie zaplonu / do LO benzyny', zeby wszystko sie spalilo do '10 stopni po GMP', ale nie nastapil stuk - bo jesli silnik ma zbyt niski stopien sprezania do dostepnego aktualnie paliwa, to spalanie zassanego ladunku - moze trwac nawet poza otwarcie okien wylotowych lub zaworow wydechowych i widac to wtedy najlepiej wieczorem bez kolanka wydechu - jak '0,5m ognie spalania' wylatuja z wydechu zamiast spalin - skrajnym przypadkiem jest wtedy stopienie denka tloka od trwajacego 10 - 15 - 20 razy dluzej spalania swiezego ladunku / przy zbyt nikim cisnieniu w komorze spalania [ za niski stopien sprezania + zbyt wysoka LO benzyny ]...
Dlatego tak wazna by byla rozmowa z Mechanikiem zuzlowym, jak prawidlowo ustawic - dostroic zaplon / do LO benzyny, ktora ma np. za duzo o 10 - 15 - 20 - 30 Oktan / do danego stopnia sprezania silnika, zeby w koncu wszystkim wyjasnil, o co chodzi - bo ja mam niestety za mala 'sile przebicia', pomimo - ze dostrajalem swoje silniki juz na przelomie lat 70/80-tych, zeby jak najmniej spalaly benzyny i byly jak najszybsze [ motocykle ] / przy kilku roznych oktanowo paliwach : 78, 94, 86 i ok. 170 - 180 Oktan...
Pozdrawiam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: Dzisiaj 17:56:56 przez Dinozaur.)
|
|
Dzisiaj 17:43:36 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Przegrzewanie się silnika - Dezamet 027 - Dinozaur - Dzisiaj 17:43:36
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|