Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Przegrzewanie się silnika - Dezamet 027
Autor Wiadomość
Dinozaur Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 177
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
Post: #12
RE: Przegrzewanie się silnika - Dezamet 027
Do 'Maka 91', bo nie wiem jak zacytowac : przy wczesnym zaplonie - spalanie swiezego ladunku trwa o wiele krocej, wiec silnik sie nie przegrzewa [ bo to nie chodzi o to - ze 'spaliny pozostaja zbyt dlugo w cylindrze i oddaja cieplo' ], ale moze wystapic spalanie stukowe / czyli, ze cykl spalania konczy sie zbyt wczesnie, przed GMP i wtedy uklad korbowy jest przeciazony i spalanie traci kontrole - nastepuje stuk, czyli spalanie ladunku, ktore przyspiesza nawet 'kikanascie - kilkadziesiat razy' / w stosunku do spalania normalnego, jak przy idealnie dobranym zaplonie...
Przy przegrzewaniu sie silnikow chodzi o zbyt dlugi cykl spalania zassanego ladunku, ze wzgledu na zbyt pozny zaplon lub zbyt niskie cisnienie w cylindrze - jedno z drugim sie wiaze dosc scisle.
Wg Tomasza Salka : cykl spalania ladunku powinien sie zakonczyc calkowicie / do pozycji tloka w cylindrze 10 stopni po GMP - czyli ma zaniknac 'ogien spalania', ktory moze miec nawet 2000 stopni C, przy prawidlowej regulacji, odpowiednim stopniu sprezania i odpowiedniej LO benzyny.
Ale jednoczesnie - nastepuje wtedy [ przy calkowitym spaleniu ladunku do 10 stopni po GMP ] maksymalne cisnienie gazow spalinowych i silnik osiaga maksymalna moc konstrukcyjna.
Jesli spalanie ladunku trwa zbyt dlugo, np. do 90 - 100 stopni o.w.k. [ obrotu walu korbowego ] po GMP tloka - to silnik bardzo mocno sie przegrzewa [ 'ogniem spalania 2000 stopni C', a nie spalinami w cylindrze - ktore maja ok. 750 stopni C ].
Stad tak bardzo wazne jest prawidlowe 'dostrojenie zaplonu / do LO benzyny', zeby wszystko sie spalilo do '10 stopni po GMP', ale nie nastapil stuk - bo jesli silnik ma zbyt niski stopien sprezania do dostepnego aktualnie paliwa, to spalanie zassanego ladunku - moze trwac nawet poza otwarcie okien wylotowych lub zaworow wydechowych i widac to wtedy najlepiej wieczorem bez kolanka wydechu - jak '0,5m ognie spalania' wylatuja z wydechu zamiast spalin - skrajnym przypadkiem jest wtedy stopienie denka tloka od trwajacego 10 - 15 - 20 razy dluzej spalania swiezego ladunku / przy zbyt nikim cisnieniu w komorze spalania [ za niski stopien sprezania + zbyt wysoka LO benzyny ]...
Dlatego tak wazna by byla rozmowa z Mechanikiem zuzlowym, jak prawidlowo ustawic - dostroic zaplon / do LO benzyny, ktora ma np. za duzo o 10 - 15 - 20 - 30 Oktan / do danego stopnia sprezania silnika, zeby w koncu wszystkim wyjasnil, o co chodzi - bo ja mam niestety za mala 'sile przebicia', pomimo - ze dostrajalem swoje silniki juz na przelomie lat 70/80-tych, zeby jak najmniej spalaly benzyny i byly jak najszybsze [ motocykle ] / przy kilku roznych oktanowo paliwach : 78, 94, 86 i ok. 170 - 180 Oktan...
Pozdrawiam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-08-2025 17:56:56 przez Dinozaur.)
08-08-2025 17:43:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Przegrzewanie się silnika - Dezamet 027 - Dinozaur - 08-08-2025 17:43:36




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Orginalne kody lakieru do...
Ostatni post: grab49@wp.pl
Dzisiaj 17:34:17
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 20718
Powitanie
Ostatni post: grab49@wp.pl
Dzisiaj 17:07:44
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 17
silnik dezamet 029
Ostatni post: romek
Dzisiaj 16:26:18
» Odpowiedzi: 16
» Wyświetleń: 10460
Stacyjka do starego romet...
Ostatni post: łogór 200
Dzisiaj 01:20:38
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 325
Przednie zawieszenie w Og...
Ostatni post: grissley
Dzisiaj 01:06:32
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 177
CDI Romet Pony M2 Motoryn...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 00:19:14
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 106
"Tunink" rometa 50t1
Ostatni post: grissley
Wczoraj 13:23:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 431
kupię magneto do silnika ...
Ostatni post: zmd-52
Wczoraj 11:52:01
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 191
Biegi komar 2320
Ostatni post: romek
Wczoraj 02:28:57
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 156
Lagi motorynka a kadet
Ostatni post: romek
Wczoraj 02:23:21
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 274
Identyfikacja roweru Rome...
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 02:03:22
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 107
Który z tych wałów korbow...
Ostatni post: romek
25-11-2025 10:17:11
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 527
Wigry 2 1975
Ostatni post: wigryman
24-11-2025 22:36:15
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 729
rama motorynka
Ostatni post: Piotrekdriver1
24-11-2025 22:34:21
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 259
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Toma
24-11-2025 17:21:22
» Odpowiedzi: 46
» Wyświetleń: 26185

Reklama