Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Liczba oktanowa a ustawienie zapłonu
|
Autor |
Wiadomość |
romek
019 rzondzi

Liczba postów: 2,637
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Liczba oktanowa a ustawienie zapłonu
Znane, to min. Właśnie kolega Dinozaur tam pisał (kiedyś go tu pytałem o to). Wiedza cenna, ale teoria teorią a praktyka pokazuje że Rometowi smakuje 95ka. Stopień sprężania można podnieść na przykład poprzez stoczenie (splanowanie) głowicy
Mój Kadet z silnikiem 023 jednakowo jedzie na głowicach splanowanych o 1,0 mm, 1,5mm jak i na głowicy od silnika S38 który ma mniejszy stopień sprężania. Co prawda żeby eksperyment był miarodajny powinienem zmierzyć temperaturę i spalanie a przede wszystkim o ile rzeczywiście wzrósł stopień sprężania. Na chwilę obecną jest wsadzona głowica oryginalna splanowana o 1,0mm, motorower pracuje po prostu poprawnie, tak samo jak i moje pozostałe na oryginalnycj głowicach. Ale ważna uwaga, jeśli chcesz kupić Ogara 200 to w nim nic nie należy zmieniać w tej kwestii bo one maja wyższy stopień sprężania. Producent zalecał tam paliwo 84 oktany, ale wtedy w Polsce takiego nie było to literatura polecała stosować ówczesna 94.
|
|
09-07-2025 22:37:52 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Liczba oktanowa a ustawienie zapłonu - romek - 09-07-2025 22:37:52
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|