Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Zatarty S38
|
Autor |
Wiadomość |
Dinozaur
Nowy

Liczba postów: 117
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
|
RE: Zatarty S38
No tak, ale 'nowy zestaw' bedzie wygladal tak samo i mozesz dopiero po 'drugim zestawie' albo nawet 'po trzecim - zaskoczyc', ze tlok sie zwyczajnie przegrzewa spalaniem dzisiejszego paliwa - do np. 450 / 500 stopni C [ bo benzyna 95 - spala sie przy zbyt niskim sprezaniu silnika nawet 8 - 10 / 12 razy dluzej, niz przewidzial w epoce Konstruktor danego silnika ], niestety...
Najprosciej sprawdzic to zbyt dlugie spalanie 95-tki : uruchamiajac silnik wieczorem, bez kolanka wydechu i lekko 'przygazowac' - jesli z kanalu wydechowego cylindra wylatuje '0,5 - 0,7m' dlugosci ogien spalania zamiast 'szaro / czarnych' spalin - to masz 'winowajce' przegrzania tloka do ponad 400 / 450 - 500 stopni C...
Znajomi juz wiele lat temu, kiedy byla normalnie dostepna benzyna 'niebieska 78 Okt.' - stosowali pilowanie tlokow w dwusuwach, nawet fabrycznie nowych, bez wstepnego 'docierania - przycierania', bo chcieli jeszcze bardziej skrocic ten proces / do zaledwie 2 - 3 dni, zeby pozniej 'odkrecac gaz na maxa'...
Ponizej masz zdjecie nowego tloka i zaznaczone - jak podpilowuje sie tlok, zeby mial tylko waskie prowadzenie z przodu i z tylu, ale zeby nie tarl cala szerokoscia plaszcza o tuleje cylindra : zostawia sie tylko 'srodek' pomiedzy liniami, a po bokach - spilowywali pilnikiem / gladzikiem o 3 - 5 'setek' materialu, zeby tlok w czasie puchniecia nie 'chwytal / nie przycieral' sie w cylindrze..:
Pozdrawiam.
|
|
Wczoraj 11:29:25 |
|
1 osoba postawiła piwo Dinozaur za ten post:1 osoba postawiła piwo Dinozaur za ten post.
Ambero25 (05-24-2025)
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Zatarty S38 - Dinozaur - Wczoraj 11:29:25
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 5 gości
|
|