Czesc, tlok jak najbardziej nadaje sie do uratowania, nie trzeba od razu 'robic szlifu cylindra i wymieniac tloka' - bo najwazniejsze, ze udalo sie go wyjac z cylindra wlasnie...Jesli tylko nie przytarly sie pierscienie w kanalikach, sa luzne - to taki tlok sie przeciez opilowuje i jest to znane dzialanie od lat 30-tych.
Mozesz bez problemu zastosowac 'pilowanie plaszcza tloka', jak zalecano juz przed wojna w dwusuwach...W zadnym wypadku nie mozna stosowac 'papieru sciernego' - bo sie pozniej nie pozbedziesz ziarenek korundu, ktore powbijaja sie w plaszcz tloka.
Wystarczy bardzo drobny pilnik / 'gladzik' i trzeba spilowac miejsca przytarte i zostawic np. 'waski pasek 10 - 12 mm' na srodku plaszcza tloka z przodu i z tylu, jako prowadzenie w tulei cylindra.
Te tloki maja dosc archaiczna budowe - sa pelnoplaszczowe, nadaja sie tylko do benzyny max 78 Oktan, a stad - maja bardzo duza powierzchnie tarcia w cylindrze w razie przegrzania zbyt dlugim spalaniem / tra calym przodem i tylem plaszcza o tuleje - stad to przytarcie na calej szerokosci...
Wystarczy teraz pilnikiem - gladzikiem odpowiednio to wymodelowac / zwezic prowadzenie w cylindrze i bedziesz mial tlok, ktory sie nie przyciera, a jednoczesnie - mozna bedzie zwiekszac obroty silnika, bo docieranie 'na 500km' z dzisiejsza benzyna, ktora ma ponad 20 Okt. za duzo do tego silnika / moze trwac w 'nieskonczonosc' - niestety, a tu masz wrecz 'modelowy przyklad przytarcia tloka' i mozliwosc jego uksztaltowania teraz, zeby mial jak najmniejsza powierzchnie tarcia w tulei cylindra.
Zostaw tylko 10 mm szerokosci prowadzenie z przodu i z tylu, tylko lekko wygladzajac 'smugi przytarcia'...
Pozdrawiam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: Wczoraj 10:32:53 przez Dinozaur.)
Wczoraj 10:22:31
1 osoba postawiła piwo Dinozaur za ten post:1 osoba postawiła piwo Dinozaur za ten post. Ambero25 (05-24-2025)
Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.