Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Liczba oktanowa a ustawienie zapłonu
|
Autor |
Wiadomość |
Dinozaur
Nowy

Liczba postów: 94
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
|
RE: Liczba oktanowa a ustawienie zapłonu
Witam, mam jeszcze ciekawe spostrzezenie z epoki [ lata 60 / 70 / 80 - te ], bo przegladalem przed chwila instrukcje silniczka rowerowego 'K - O' / D 6 i jest tak : podaja jego stopien sprezania jako 6 : 1, czyli taki standardowy w tamtych czasach;
- zasilanie : benzyna LO 72 - 76 Oktan i przy tym wyprzedzenie zaplonu az 3,2 - 3,5 mm przed GMP...
Moc maksymalna przy 4500 obr. / min - nie mniej niz 1 KM.
I to paliwo 'dedykowane' 72 - 76 Oktan przy stopniu sprezania silniczka 6 : 1 / pokrywa sie praktycznie 'prawie idealnie' z danymi technicznymi przedwojennych dwu i czterosuwow, bo wtedy tez bylo takie zalecane do srednio sprezonych silnikow, jak rowniez wyprzedzenie zaplonu przy tym : 3 - 3,5mm przed GMP...
Ja natomiast, jak byla jeszcze w sprzedazy benzyna 'niebieska 78 Okt.' - to ustawialem wyprzedzenie na niej o 1,5 - 2mm wieksze, niz podawaly instrukcje, ale ogolnie tak - zeby kazdy silnik dal sie odpalic 'kopniakiem / bez wierzgania - odkopywania', ale zeby osiagal pelne obroty i moc maksymalna, na kazdym paliwie / czy to swiezym, czy 'zwietrzalym - polrocznym / rocznym', itp.
Pozdrawiam.
|
|
29-03-2025 01:01:04 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Liczba oktanowa a ustawienie zapłonu - Dinozaur - 29-03-2025 01:01:04
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|