Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Liczba oktanowa a ustawienie zapłonu
Autor Wiadomość
Dinozaur Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 183
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
Post: #53
RE: Liczba oktanowa a ustawienie zapłonu
Witam, mam jeszcze ciekawe spostrzezenie z epoki [ lata 60 / 70 / 80 - te ], bo przegladalem przed chwila instrukcje silniczka rowerowego 'K - O' / D 6 i jest tak : podaja jego stopien sprezania jako 6 : 1, czyli taki standardowy w tamtych czasach;
- zasilanie : benzyna LO 72 - 76 Oktan i przy tym wyprzedzenie zaplonu az 3,2 - 3,5 mm przed GMP...
Moc maksymalna przy 4500 obr. / min - nie mniej niz 1 KM.
I to paliwo 'dedykowane' 72 - 76 Oktan przy stopniu sprezania silniczka 6 : 1 / pokrywa sie praktycznie 'prawie idealnie' z danymi technicznymi przedwojennych dwu i czterosuwow, bo wtedy tez bylo takie zalecane do srednio sprezonych silnikow, jak rowniez wyprzedzenie zaplonu przy tym : 3 - 3,5mm przed GMP...
Ja natomiast, jak byla jeszcze w sprzedazy benzyna 'niebieska 78 Okt.' - to ustawialem wyprzedzenie na niej o 1,5 - 2mm wieksze, niz podawaly instrukcje, ale ogolnie tak - zeby kazdy silnik dal sie odpalic 'kopniakiem / bez wierzgania - odkopywania', ale zeby osiagal pelne obroty i moc maksymalna, na kazdym paliwie / czy to swiezym, czy 'zwietrzalym - polrocznym / rocznym', itp.
Pozdrawiam.
29-03-2025 01:01:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Liczba oktanowa a ustawienie zapłonu - Dinozaur - 29-03-2025 01:01:04




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Tuning Sałek s38 - działa...
Ostatni post: Dinozaur
Dzisiaj 12:55:27
» Odpowiedzi: 20
» Wyświetleń: 676
Wsk 125 dzwoniący silnik
Ostatni post: romek
Dzisiaj 11:57:17
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 11814
Jackmotorsowe zestawy tun...
Ostatni post: Debesta
Dzisiaj 06:36:32
» Odpowiedzi: 42
» Wyświetleń: 1960
Kratka na lampe ogar 205
Ostatni post: romek
Dzisiaj 06:13:46
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 67
Huragan RetroGrade - doku...
Ostatni post: RetroGrade
Wczoraj 18:31:27
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 347
Romet Pony
Ostatni post: OptimusPL
Wczoraj 02:05:56
» Odpowiedzi: 32
» Wyświetleń: 18447
Własnej produkcji zapłon
Ostatni post: romek
30-11-2025 20:01:44
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 213
Tuning Dezamet 023
Ostatni post: romek
30-11-2025 19:59:35
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 397
Zamienię na pokrywę zapło...
Ostatni post: Elektronik
30-11-2025 16:08:42
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 161
Kupię ramę WSK 175.
Ostatni post: Elektronik
30-11-2025 15:24:49
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 633
Przednie zawieszenie w Og...
Ostatni post: grissley
30-11-2025 01:44:04
» Odpowiedzi: 21
» Wyświetleń: 1086
Ogar 200 - tuleje ustalaj...
Ostatni post: baczek007
29-11-2025 22:01:52
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 128
CDI Romet Pony M2 Motoryn...
Ostatni post: tramwajarz
29-11-2025 00:48:56
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 315
Paleta kolorów rowerów Ro...
Ostatni post: RetroGrade
28-11-2025 23:58:36
» Odpowiedzi: 111
» Wyświetleń: 251630
Cylinder Jawa vs Dezamet
Ostatni post: Elektronik
28-11-2025 19:29:53
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 466

Reklama