Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
"Popularny" PAFARO - połowa lat 50-tych
Autor Wiadomość
wigryman Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 150
Imię: elvis
Skąd: legnica
Pojazd: Inny
Post: #1
"Popularny" PAFARO - połowa lat 50-tych
Witam ponownie.
Kolejny odrestaurowany model w kolekcji.

Tym razem to wczesny „Popularny”. Połowa lat 50-tych sygnowany emblematem PAFARO.
Pierwotnie mógł to być również „Ambasador”, ale zdecydowałem się zrobić go na „Popularnego” z jednego względu. Widząc napis „Ambasador” młodsze pokolenie uznało by go za jakiegoś holendra albo niemca, a napis „Popularny” rozwiewa wszelkie wątpliwości, że to nasz rodzimy zabytek.

Ten będzie mi służył do poruszania się na co dzień po mieście, więc zrobiłem go w takiej trochę „bieda” wersji. Po prostu, nie wiem dlaczego, nie lubię błotników ani bagażników. Rama, koła, siodło, kierownica. Zamiast połysku dałem lakier w macie, bardziej podkreśla wiek roweru. Pozostało mi dołożyć dzwonek, linkę hamulca i można się lansować.

Dłubanina przy nim trochę się przeciągała, wiadomo – zima. Nie chciałem też rozpisywać się co do remontu jak przy innych moich egzemplarzach – ile można pisać to samo.

Jedyną nową zagwozdką było dla mnie nitowanie emblematu, a nie bardzo wiedziałem na początku jak się do tego zabrać.

Po pierwsze tabliczka przyszła w formie płaskiej. Musiałem ją wygiąć w ładny łuk. Zrobiłem sobie formę do jej wygięcia (pozytyw i negatyw) z dwóch rur o różnych średnicach, z czego ta dociskająca miała średnicę zewnętrzną dokładnie jak średnica główki ramy „Popularnego” a ta druga, wklęsła to przepołowiona główka ramy jakiejś starej „Ukrainy” o średnicy wewnętrznej minimalnie większej niż średnica „Popularnego”. Potem tabliczka w woreczek z polietylenu, żeby się nie porysowała, i pomiędzy profile. Delikatnie młoteczkiem i pięknie wygięta tabliczka była już gotowa.

Druga sprawa to, że otworki w tabliczce minimalnie rozstrzelone względem główki ramy. Musiałem w główce ramy minimalnie przesunąć jeden otworek, o jakieś 0,2-0,3mm. Bez tego nie było szans żeby nit wszedł w otwór. Nie byłem pewien czy nit będzie solidnie trzymał po takiej operacji, więc najpierw tabliczka poszła na klej cyjanoakrylowy, a nity to już kosmetyka. Zastanawiałem się jak je zakuć od środka, ale okazało się, że nity które przyszły razem z tabliczką tego nie wymagają. Były lekko ryflowane więc po ich delikatnym wbiciu same się mocno ustabilizowały.

Jeśli ktoś z Was miał do czynienia z zakuwaniem tabliczek do główki ramy, niech w wolnej chwili da znać jak sobie poradził.

Pozdrawiam i czekam na rowerową pogodę.

Poniżej stan pierwotny i końcowy (no prawie końcowy).

       
16-02-2025 13:15:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
"Popularny" PAFARO - połowa lat 50-tych - wigryman - 16-02-2025 13:15:19




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Brak maksymalnej mocy, pr...
Ostatni post: Fearevil
Dzisiaj 22:45:55
» Odpowiedzi: 51
» Wyświetleń: 2804
Kultowy model roweru ZZR ...
Ostatni post: Aleksander
Wczoraj 23:10:51
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 59
Romet 50-T-1 brak mocy
Ostatni post: k1el_on
Wczoraj 19:43:20
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 260
Jaki korbowód do komara?
Ostatni post: Bob_Harley
Wczoraj 11:38:44
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 116
Moja Pierwsza - Romet Pon...
Ostatni post: Piotrekdriver1
Wczoraj 07:47:59
» Odpowiedzi: 113
» Wyświetleń: 47279
Romet Wigry 3 1987r.
Ostatni post: RometW
12-10-2025 22:30:50
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 233
Romet UNIVERSAL 1977
Ostatni post: RometW
12-10-2025 22:20:15
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 90
Ogar 205 - 023. Identyfik...
Ostatni post: romek
12-10-2025 17:39:07
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 142
Dezamet 019 - ciężko prac...
Ostatni post: romek
11-10-2025 22:24:49
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 142
Wigry 2 1975
Ostatni post: wigryman
10-10-2025 22:04:48
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 363
Cewki swietlne Ogar 200
Ostatni post: grz3513k
10-10-2025 11:59:00
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 210
zapłony CDI jawa 50 i inn...
Ostatni post: Majster00
10-10-2025 02:05:21
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 1895
Numery silników Jawa 223
Ostatni post: Bob_Harley
09-10-2025 16:56:56
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 488
Moja nowa dojazdówka (Oga...
Ostatni post: romek
09-10-2025 04:50:47
» Odpowiedzi: 71
» Wyświetleń: 5351
Sprzedam wrak Ogara 205
Ostatni post: Wodnik
07-10-2025 17:09:19
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 443

Reklama