Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[019] + K60B pytanie o filtr powietrza
Autor Wiadomość
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 483
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #36
RE: [019] + K60B pytanie o filtr powietrza
Silnik został ostatecznie złożony i sprawdzony.
Zapłon CDI ustawiony wstępnie tak samo z gaźnikiem. Założyłem P2R Sha 15/15 zakupiony na JM w zestawie z króćcem. Króciec pasował idealnie, tak że otwory się pokrywały i nie ma absolutnie żadnych uskoków. Dolot w cylindrze rozwiercony na 16 mm i poprawiony cały kanał prowadzący do cylindra. Przepluki w karterach były delikatnie powiększone multiszlifierką, myślę że tak do 1 mm po obwodzie i tak samo w cylindrze zrobione i spasowane bez uskoków z karterami. Fabrycznie tam uskoki były po 2 mm. Przepluki w cylindrze po całości obrobione z nierówności i na tyle na ile mogłem poprawione wszystkie łuki i wejście do cylindra. Kanał wydechowy podniosłem o 1 mm. Rozfrezowałem ile się dalo wyjście na kolanko..
Przeprowadziłem próbę odpalenia i silnik zagadał naprawdę za pierwszym nie za mocnym kopnięciem. Odpala i wchodzi na obroty bardzo dobrze. Na więcej testów teraz nie mam warunków ale będę pisał gdy zostanie silnik sprawdzony w jeździe.
Jestem mega zadowolony z efektów pracy. Rokować ia są dobre a mam przeczucie, że zrobiłem wszystko tak jak należy.
Zrobione zostało absolutnie wszystko co można było zrobić jeżeli chodzi o kwestie techniczne.
Ciekaw jestem ostatecznych efektów i jazdy.
Niedokładności fabryki naprawdę były bardzo widoczne w silniku. Wszystkie zostały poprawione i myślę, że już samo to zmieni silnik nie do poznania. Do tego dobry gaźnik i porządny zapłon.
Powinno to pojeździć a jak będzie zobaczymy.
Po ostatnim remoncie przeze mnie robionym wiele lat temu silnik też mi ładnie odpalał itp. Ale co się okazało podczas tego remontu zrobiłem kilka błędów ale także części zastosowane były wadliwe i stąd silnik przestał działać - pierścienie poszły.
Wał zamiennik miał korbowod który na stopie miał możliwość przesuwania się po łożysku o 2-3 mm. W tłoku jak wiadomo korbowod ma luz na boki i może tam się przesuwać. W efekcie korba schodziła z osi cylindra i nie była ustawiona po środku tłoka. Tłok nie pracował równo i opierał się ścianami o cylinder w efekcie czego popękały pierścienie dość szybko. Były problemy żeby go odpalić i tak został w garażu na wiele lat aż do tej pory.

Obecny rwmont to już inne czasy, inne doświadczenie i w ogóle inna bajka.
Teraz wiedziałem co robię, mialem czas i nie było żadnego pośpiechu. Robiłem dla siebie jak najlepiej umiem.
Dzięki za obserwowanie, wsparcie i wszelkie uwagi i porady.

PS

Dobre info dla posiadaczy 019. Na zużyty gwint kolanka polecam zestaw naprawczy do Simsona. Idealnie pasowała u mnie redukcja naprawcza gwintu cylindra. Są dostępne dwa na wymiary. Na lekko popsuty gwint i na całkiem popsuty.
Ja wziąłem ten drugi i zakręciłem na cylindrze. Ciężko szło ale redukcja jest mocna i naciela sobie nowy ciaśniejszy gwint. I do tego już wystarczy orgi alba nakretka kolanka do rometa 3 biegowego i to wszystko.
Mamy nowy dobry gwint. Ja zakupiłem dodatkowo nakretka kolanka i uszczelke do Simsona. Pasuje idealnie

   

Tutaj akurat nakretka rometowska.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-01-2023 19:29:10 przez Maka_91.)
28-01-2023 19:09:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: [019] + K60B pytanie o filtr powietrza - Maka_91 - 28-01-2023 19:09:38




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: grissley
Dzisiaj 11:53:50
» Odpowiedzi: 282
» Wyświetleń: 33112
Moja nowa dojazdówka (Oga...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 08:04:27
» Odpowiedzi: 109
» Wyświetleń: 9799
Renault 5
Ostatni post: zaz
Wczoraj 06:07:47
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 76
UWAGA TO JEST OSZUST - ...
Ostatni post: Marooo4
17-11-2025 22:10:20
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 13956
RE: UWAGA TO JEST OSZUST ...
Ostatni post: stqc
17-11-2025 19:13:00
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 246
Instrukcje do Rometów
Ostatni post: romek
14-11-2025 16:58:01
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 70091
Komar 2352 1984r
Ostatni post: jacomoto
14-11-2025 11:49:28
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 699
[K] Mocowanie tłumika oga...
Ostatni post: KubaOg
13-11-2025 23:44:28
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 429
Kartery S38ZB4
Ostatni post: Szczepan
13-11-2025 12:36:29
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 202
Dezamet 019 regeneracja g...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
13-11-2025 09:23:48
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 826
Co to za rower ZZR
Ostatni post: Rometowiec_SJZ
12-11-2025 23:29:29
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 160
Romet 50-T1 Tramwajarza
Ostatni post: tramwajarz
12-11-2025 22:39:57
» Odpowiedzi: 22
» Wyświetleń: 6190
Rejestracja Komara 2350
Ostatni post: Szczepan
12-11-2025 22:23:25
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 312
Romet 50-T1 by sbanys
Ostatni post: sbanys
11-11-2025 22:16:58
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 294
Romet kadet kopniak łapie...
Ostatni post: Merfix
11-11-2025 21:14:47
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 434

Reklama