Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[019] + K60B pytanie o filtr powietrza
Autor Wiadomość
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 483
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #36
RE: [019] + K60B pytanie o filtr powietrza
Silnik został ostatecznie złożony i sprawdzony.
Zapłon CDI ustawiony wstępnie tak samo z gaźnikiem. Założyłem P2R Sha 15/15 zakupiony na JM w zestawie z króćcem. Króciec pasował idealnie, tak że otwory się pokrywały i nie ma absolutnie żadnych uskoków. Dolot w cylindrze rozwiercony na 16 mm i poprawiony cały kanał prowadzący do cylindra. Przepluki w karterach były delikatnie powiększone multiszlifierką, myślę że tak do 1 mm po obwodzie i tak samo w cylindrze zrobione i spasowane bez uskoków z karterami. Fabrycznie tam uskoki były po 2 mm. Przepluki w cylindrze po całości obrobione z nierówności i na tyle na ile mogłem poprawione wszystkie łuki i wejście do cylindra. Kanał wydechowy podniosłem o 1 mm. Rozfrezowałem ile się dalo wyjście na kolanko..
Przeprowadziłem próbę odpalenia i silnik zagadał naprawdę za pierwszym nie za mocnym kopnięciem. Odpala i wchodzi na obroty bardzo dobrze. Na więcej testów teraz nie mam warunków ale będę pisał gdy zostanie silnik sprawdzony w jeździe.
Jestem mega zadowolony z efektów pracy. Rokować ia są dobre a mam przeczucie, że zrobiłem wszystko tak jak należy.
Zrobione zostało absolutnie wszystko co można było zrobić jeżeli chodzi o kwestie techniczne.
Ciekaw jestem ostatecznych efektów i jazdy.
Niedokładności fabryki naprawdę były bardzo widoczne w silniku. Wszystkie zostały poprawione i myślę, że już samo to zmieni silnik nie do poznania. Do tego dobry gaźnik i porządny zapłon.
Powinno to pojeździć a jak będzie zobaczymy.
Po ostatnim remoncie przeze mnie robionym wiele lat temu silnik też mi ładnie odpalał itp. Ale co się okazało podczas tego remontu zrobiłem kilka błędów ale także części zastosowane były wadliwe i stąd silnik przestał działać - pierścienie poszły.
Wał zamiennik miał korbowod który na stopie miał możliwość przesuwania się po łożysku o 2-3 mm. W tłoku jak wiadomo korbowod ma luz na boki i może tam się przesuwać. W efekcie korba schodziła z osi cylindra i nie była ustawiona po środku tłoka. Tłok nie pracował równo i opierał się ścianami o cylinder w efekcie czego popękały pierścienie dość szybko. Były problemy żeby go odpalić i tak został w garażu na wiele lat aż do tej pory.

Obecny rwmont to już inne czasy, inne doświadczenie i w ogóle inna bajka.
Teraz wiedziałem co robię, mialem czas i nie było żadnego pośpiechu. Robiłem dla siebie jak najlepiej umiem.
Dzięki za obserwowanie, wsparcie i wszelkie uwagi i porady.

PS

Dobre info dla posiadaczy 019. Na zużyty gwint kolanka polecam zestaw naprawczy do Simsona. Idealnie pasowała u mnie redukcja naprawcza gwintu cylindra. Są dostępne dwa na wymiary. Na lekko popsuty gwint i na całkiem popsuty.
Ja wziąłem ten drugi i zakręciłem na cylindrze. Ciężko szło ale redukcja jest mocna i naciela sobie nowy ciaśniejszy gwint. I do tego już wystarczy orgi alba nakretka kolanka do rometa 3 biegowego i to wszystko.
Mamy nowy dobry gwint. Ja zakupiłem dodatkowo nakretka kolanka i uszczelke do Simsona. Pasuje idealnie

   

Tutaj akurat nakretka rometowska.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-01-2023 19:29:10 przez Maka_91.)
28-01-2023 19:09:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: [019] + K60B pytanie o filtr powietrza - Maka_91 - 28-01-2023 19:09:38




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Starzenie się mieszanki
Ostatni post: tomangelo
Dzisiaj 01:01:31
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 434
Jawa babetta 207 - Kiedy ...
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 00:31:24
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 2003
Plastikowe koło przekładn...
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 00:20:21
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 1330
Pytania o odnośnie składa...
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 00:18:33
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 485
Gdańska Jawa Babetta 210
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 00:02:22
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 698
WueSKa 125 - Czyli ponios...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 23:47:22
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 417
Romet Komar 2350 '77
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 23:33:34
» Odpowiedzi: 87
» Wyświetleń: 36146
Jaki lać olej do mieszank...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 23:09:17
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 278
Romet 50-t-1 1982r.
Ostatni post: Jarek_i_romet
Wczoraj 23:08:45
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 193
[K]Kupię części do Zenita...
Ostatni post: Piotrekdriver1
Wczoraj 00:30:59
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 63
Świca
Ostatni post: Bob_Harley
16-08-2025 17:29:05
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 179
Powitanie
Ostatni post: romek
16-08-2025 17:12:43
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 72
Wigry
Ostatni post: wigryman
16-08-2025 13:40:09
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 178
ZZR Karat? Prośba o ident...
Ostatni post: wigryman
16-08-2025 13:22:42
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 514
Białe siodełka
Ostatni post: wigryman
16-08-2025 13:06:50
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 216

Reklama