Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Sprzęgło Komar
|
Autor |
Wiadomość |
Fari
Nowy

Liczba postów: 14
Imię: Dawid
Skąd: Białystok
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Sprzęgło Komar
Hmmm, tylko po co chcesz dawać krótszą (słabszą) sprężynę? Sprężyna musi być mocna, aby wywierać dostateczny nacisk na tarcze korkowe. Ona je dociska do metalowych płytek zwiększając siłę tarcia i sprzęgło pracuje jako jeden element. Gdy wyciskasz sprzęgło docisk zanika i sprzęgło przestaje przenosić napęd. Jeśli docisk będzie za mały, tarcze będą przepuszczać (mówimy, że sprzęgło boksuje) i część mocy będzie tracona przy ruszaniu/daniu gazu. Będziesz jechać, ale po raptownym daniu gazu nie będzie cię "spychać do tyłu"  Do tego tarcze będą szybko się zużywać. Podobnie się dzieje, jak odwrotnie założysz pierścień na sprzęgle (o czym sam się kiedyś przekonałem  ) - docisk jest słabszy i sprzęgło przepuszcza.
Twój problem ze sprzęgłem był spowodowany przez zbyt lepki (gęsty) olej, który sklejał tarcze. Gdy wlałeś Luxa, ten wypłukał stary olej z tarczek i sprzęgło powoli zaczęło normalnie działać.
Przy okazji, nie potrzebnie dawałeś dodatkową podkładkę pod zabierak. Tam musi być trochę luzu, aby sprzęgło miało "gdzie się rozejść". Być może to jest powód, że nie jesteś do końca zadowolony z jego pracy? Zerknij jak to wygląda na schemacie:
|
|
14-08-2022 03:55:06 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Sprzęgło Komar - Fari - 14-08-2022 03:55:06
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|