Ocena wątku:
- 1 głosów - 5 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Romet Chart 210
|
Autor |
Wiadomość |
JGNZM
Chartełowiec
Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Romet Chart 210
(03-01-2022 12:36:05)dantoma napisał(a): Witam, Czy Autor (lub ktoś inny) podpowie mi jaka była instalacja. Czy był iskrownik czy też zapłon bezstykowy, elektroniczny (zasilany z akumulatora). Nie słyszałem o zapłonie z iskrownika i elektronicznego modułu zapłonowego.
Czy cewka ładowania ładowała akumulator połówkowo (jedna dioda) czy też był mostek prostujacy pełnopołówkowo? Był też jakiś układ regulujący prąd ładowania z cewki ładowania? Czy też prąd zależał od obrotów jak w silniku WSK M06?
Pozdrawiam.
Instalacja nie wymagała akumulatora do działania silnika. W specyfikacji wyżej jest napisane, że to iskrownik-pradnica. Do wytworzenia iskry są potrzebne 4 rzeczy. Cewka zasilająca, cewka wyzwalająca, moduł zapłonowy i cewka zapłonowa tzw. butelkowa.
Zasada działania jest dosyć powszechnie używana w wszelkiego rodzaju silnikach stacjonarnych.
Oryginalnie nie ma regulatora napięcia. Jest za to zwykły prostownik selenowy Telpod GB-015 lub inny (którego nie umiem znaleźć, o oznaczeniu GB-029 - może chodziło o GB-009).
Cewki w Charcie są bezmasowe, co ogranicza ich teoretyczną moc o połowę.
|
|
03-01-2022 22:44:01 |
|
1 osoba postawiła piwo JGNZM za ten post:1 osoba postawiła piwo JGNZM za ten post.
Jorginsson (01-03-2022)
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Romet Chart 210 - JGNZM - 03-01-2022 22:44:01
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|