Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Romet Chart 210
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Romet Chart - jest najmłodszym i najnowocześniejszym motorower z rodziny Romet. Był produkowany w latach 1988-1994. W Charcie odmiennie niż w dotychczas produkowanych pojazdach zastosowano skonstruowane od nowa i specjalnie dla niego nie tylko silnik i ramę ale także większość innych zespołów i ich elementów. Był produkowany w dwóch odmianach: 210 i 211, różniących się między innymi zastosowaniem importowanych kół odlewanych ze stopu lekkiego Sachs. Nowoczesna sylwetka Charta i dobre tłumienie wstrząsów dzięki zastosowaniu hydraulicznych amortyzatorów zapewniają kierowcy wygodną pozycję i komfort jazdy. Wyposażono go także w lusterko wsteczne, kierunkowskazy oraz skuteczniejsze hamulce i elektroniczny zapłon. Chart to prawdopodobnie najlepszy projekt inżynierów z Rometa, jednak nie jest on tak bardzo popularny jak Ogar czy Komar. Chart spisuje się dobrze w każdych warunkach w terenie jak i na ulicy. Ze względu na swoją niezawodność i nowoczesność nazywany jest "polskim Simsonem".
www.chlopcyrometowcy.pl
Foto:


Dane techniczne:
  • Silnik dwusuwowy chłodzony powietrzem typu 027 DEZAMET, o pojemności 49,8 cm³
  • Średnica cylindra - 38 mm
  • Skok tłoka - 44 mm
  • Moc/prędkość obrotowa - 2,0 kW (2,8 KM)/5800 obr/min.
  • Gaźnik - 14MC lub BING 1/14/206, z przysłoną rozruchową
  • Sprzęgło - 3-tarczowe mokre
  • Skrzynia biegów - 3-biegowa z nożną zmianą biegów
  • Paliwo - mieszanka etyliny 86 z olejem w stosunku 30:1
  • Instalacja elektryczna - iskrownik-prądnica typ 105 6 V - 25W
  • Cewka ładowania 6V - 1,4 A
  • Akumulator 6V - 10Ah
  • Zapłon - bezstykowy, elektroniczny moduł zapłonowy
  • Świeca zapłonowa - F-100 (Iskra)
  • Masa silnika (bez oleju) - 15 kg

Wymiary:
  • Długość całkowita - 1900 mm
  • Rozstaw osi - 1200 mm
  • Szerokość kierownicy - 685 mm
  • Wysokość kierownicy - 1100 mm
  • Masa w stanie suchym - 76 kg
  • Dopuszczalne obciążenie - 160 kg
  • Zużycie paliwa - 2,3 l/100 km
  • Pojemność zbiornika paliwa - 8,2 l (rezerwa 1 l)

Inne:
  • Zawieszenie przednie - widelec teleskopowy z tłumieniem hydraulicznym, skok 140 mm.
  • Zawieszenie tylne - wahacz z amortyzatorami tłumionymi hydraulicznie, skok 65 mm.
  • Ogumienie: przód - 17x2.25" tył - 17x2.75"

Oświetlenie:
  • przód - reflektor z żarówką BD-20d; 6V - 25/25W
  • tył - lampa tylna z żarówką dwuwłóknową BAY-15d/19 w tym:
  • światło tylne 6V - 5W,
  • światło stop 6V - 21W
  • Kierunkowskazy - żarówki BA-15s/19; 6V - 21W,przerywacz kierunkowskazów ME-2; 6V - 2x21W
  • Oświetlenie prędkościomierza - żarówka BA-9s; 6V - 2W
  • Sygnał dźwiękowy - 6V zasilany z akumulatora

Wyposażenie:
  • Pompka, licznik, sygnał dźwiękowy, zamek, lusterko, narzędzia
mogl bys dodac zdjecie ? bo tylko mi sie film wyswietla
(25-11-2014 13:12:50)piroman napisał(a): [ -> ]mogl bys dodac zdjecie ? bo tylko mi sie film wyswietla

Do wyboru, do koloru...
nie chodzi mi o to zebym sobie wyszukał bo wiem jak wyglada ale zeby bylo zdjecie do opisu, tylko o to mi chodzilo Smile
Może coś o prototypie? Mam dane techniczne, na Wikipedii wypisałem różnice pomiędzy prototypem a normalnym chartem. Jutro postaram się dopisać conieco Smile Przepraszam za odkop Smile
(09-02-2016 01:53:48)JGNZM napisał(a): [ -> ]Może coś o prototypie? Mam dane techniczne, na Wikipedii wypisałem różnice pomiędzy prototypem a normalnym chartem. Jutro postaram się dopisać conieco Smile Przepraszam za odkop Smile

odkop znów
Napiszesz o tym prototypie? jedno co wiem to ze mial miec 5KM
(12-11-2020 15:00:16)klodian2002 napisał(a): [ -> ]Co do Charta 310, jest tu osobny ciekawy temat
http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=42371
http://chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=42434

Dzieki, poczytam. I to ze 5KM miał mieć to chodziło o 029
(02-10-2011 12:30:11)Tomasso94 napisał(a): [ -> ]Dane techniczne:
  • Instalacja elektryczna - iskrownik-prądnica typ 105 6 V - 25W
  • Cewka ładowania 6V - 1,4 A
  • Akumulator 6V - 10Ah
  • Zapłon - bezstykowy, elektroniczny moduł zapłonowy

Witam, Czy Autor (lub ktoś inny) podpowie mi jaka była instalacja. Czy był iskrownik czy też zapłon bezstykowy, elektroniczny (zasilany z akumulatora). Nie słyszałem o zapłonie z iskrownika i elektronicznego modułu zapłonowego.
Czy cewka ładowania ładowała akumulator połówkowo (jedna dioda) czy też był mostek prostujacy pełnopołówkowo? Był też jakiś układ regulujący prąd ładowania z cewki ładowania? Czy też prąd zależał od obrotów jak w silniku WSK M06?
Pozdrawiam.
(03-01-2022 12:36:05)dantoma napisał(a): [ -> ]Witam, Czy Autor (lub ktoś inny) podpowie mi jaka była instalacja. Czy był iskrownik czy też zapłon bezstykowy, elektroniczny (zasilany z akumulatora). Nie słyszałem o zapłonie z iskrownika i elektronicznego modułu zapłonowego.
Czy cewka ładowania ładowała akumulator połówkowo (jedna dioda) czy też był mostek prostujacy pełnopołówkowo? Był też jakiś układ regulujący prąd ładowania z cewki ładowania? Czy też prąd zależał od obrotów jak w silniku WSK M06?
Pozdrawiam.
Tutaj jest opis zapłonu, nie potrzebuje akumulatora do działania jak w wsk. Jest jeden regulator napięcia. Zapłon elektroniczny z modułem - zasilany z cewki
(03-01-2022 13:03:26)Deecuu napisał(a): [ -> ]Tutaj jest opis zapłonu, nie potrzebuje akumulatora do działania jak w wsk. Jest jeden regulator napięcia. Zapłon elektroniczny z modułem - zasilany z cewki
Akumulator to potrzebują WSK M21. Te 125 ccm (M06) nie wymagały akumulatora. Miały iskrownik, cewkę ładowania (do akumulatora- sygnał dźwiękowy i pozycje) i cewkę oświetlenia przedniego z zasileniem STOP.
Moduł elektroniczny Charta zasilany z cewki- no proszę, nie słyszałem. Jeśli możesz podać link do instalacji elektrycznej Charta to podeślij.
(03-01-2022 12:36:05)dantoma napisał(a): [ -> ]Witam, Czy Autor (lub ktoś inny) podpowie mi jaka była instalacja. Czy był iskrownik czy też zapłon bezstykowy, elektroniczny (zasilany z akumulatora). Nie słyszałem o zapłonie z iskrownika i elektronicznego modułu zapłonowego.
Czy cewka ładowania ładowała akumulator połówkowo (jedna dioda) czy też był mostek prostujacy pełnopołówkowo? Był też jakiś układ regulujący prąd ładowania z cewki ładowania? Czy też prąd zależał od obrotów jak w silniku WSK M06?
Pozdrawiam.

Instalacja nie wymagała akumulatora do działania silnika. W specyfikacji wyżej jest napisane, że to iskrownik-pradnica. Do wytworzenia iskry są potrzebne 4 rzeczy. Cewka zasilająca, cewka wyzwalająca, moduł zapłonowy i cewka zapłonowa tzw. butelkowa.
Zasada działania jest dosyć powszechnie używana w wszelkiego rodzaju silnikach stacjonarnych.
Oryginalnie nie ma regulatora napięcia. Jest za to zwykły prostownik selenowy Telpod GB-015 lub inny (którego nie umiem znaleźć, o oznaczeniu GB-029 - może chodziło o GB-009).
Cewki w Charcie są bezmasowe, co ogranicza ich teoretyczną moc o połowę.
Cewki bezmasowe walą pełną mocą. Cewki z masą są ograniczone o połowę.
Przekierowanie