Romet 50-T-1 75r.
|
Autor |
Wiadomość |
Szabla
Mzciarz (Spsodg)

Liczba postów: 200
Imię: Mikołaj
Skąd: Ostromecko
Pojazd: Romet 50-TS-1
|
Romet 50-T-1 75r.
Siemka!
Przyszła pora na temat o T1. Kupiłem go we wrześniu, miejscowość obok, był zarejestrowany i kosztował 500 zł. Ogólnie jego stan jest tragiczny, dosyć mocno zdekompletowany i zniszczony, jednak jest to bardzo ciekawy egzemplarz. W papierach podany jest fabryczny numer silnika : 0000153. Wiec jak widać bardzo wczesny egzemplarz podejrzewam że w przedziale 30-50 sztuka. Wskazuje też na to kilka innych elementów : chromowany tylny błotnik, chromowany bagażnik, oraz numery ramy bez podanego rocznika, prawdopodobnie nabijane ręcznie. Ciekawe też jest jego prawdopodobnie oryginalne malowanie, czyli młotkowe schowki oraz zielony wachacz i chorągiewki, jest to ciekawe ponieważ jest to kolor l65, który był stosowany dopiero później. Oto kilka zdjęć :
Tutaj skan z starego dowodu rejestracyjnego :
A tu zdjęcia zielonego koloru:
A tu szary schowek:
Szary kolor mógłby być malowany potem, choć w to wątpie. Jednak zielony jest oryginalny, nie było pod nim żadnego innego koloru, tym bardziej upewniłem się gdy gdy zobaczyłem ten kolor pod tulejami wachacza. I tu pojawił się problem z kolorem. Były w sumie cztery opcje - pierwsza czyli malowanie na te kolory co wcześniej odpadła praktycznie od razu. Wyglądało by to jak rasowy ulepik. Zielony kolor ujdzie, ale problem był przy schowku, skoro był by młotkowy, to jakie były by pokrywy? Młotkowe? Zielone? Jakiekolwiek by nie były wyglądało by to tragicznie. Drugą opcją był kolor czerwony. Problem pojawia się przy odcieniu, na wszystkich zdjęciach wygląda to ładnie bo kolor wygląda na ciemniejszy, jednak na żywo podchodzi on wręcz w pomarańczowy, jest to taki sam kolor jak w moim T1, który wygrał jednoślad grudzień 2020. Nie dość że były by dwa podobne, to jeszcze śrenio mi odpowiada. Trzecią opcja był zielonożóty, ale to samo co wcześniej, mój 2375 jest w tym kolorze, nie będe powtarzał. No i ostatnia, chyba najbardziej sensowna opcja, czyli kolor L60 żonkil. Tego koloru jeszcze nie mam, występował on tylko na pierwszych egzemplarzach, a ten niewątpliwie do nich należy, więc będzie wyglądał tak:
No to na początek parę części:
Bak jest już nowszego typu - nie ma długiej płetwy. Nie mogłem znaleźć nigdzie zbiornika mocowanego na śruby, więc jest już nowszy. I tak na złożonym motorowerze tego nie widać.
Teraz problemy z ramą. Miała urwane lewe ucho od silnika, oraz wspawane mocowanie wydechu od dwubiega.
Wspawany nowy uchwyt:
Skrócone mocowanie wydechu. Zrobione z rurki, typowe dla pierwszych T1.
Elementy pomalowane na żółto:
Kolejne części:
Amortyzatory od Joozka :
Oraz nowe opony i błotniki. Opony pójdą do Ts1 a błotniki do chromowania, trochę szkoda niszczyć ten lakier, ale błotniki będą idealne.
Wczoraj zacząłem skladanie, na razie w pokoju, ponieważ nie mam wystraczająco dużo gotowych elementów, w sumie tylko te pomalowane. Dziś będe przygotowywać ocynki. Na razie wygląda tak:
Pozdro!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-02-2021 14:54:13 przez Szabla.)
|
|
15-02-2021 14:40:46 |
|
4 użytkowników postawiło piwo Szabla za ten post:4 użytkowników postawiło piwo Szabla za ten post.
Douger (02-15-2021), Jakubek205 (02-16-2021), klodian2002 (02-16-2021), Szatek (02-15-2021)
|
Wiadomości w tym wątku |
Romet 50-T-1 75r. - Szabla - 15-02-2021 14:40:46
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|