Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Romet 50-T-1 75r.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Siemka!

Przyszła pora na temat o T1. Kupiłem go we wrześniu, miejscowość obok, był zarejestrowany i kosztował 500 zł. Ogólnie jego stan jest tragiczny, dosyć mocno zdekompletowany i zniszczony, jednak jest to bardzo ciekawy egzemplarz. W papierach podany jest fabryczny numer silnika : 0000153. Wiec jak widać bardzo wczesny egzemplarz podejrzewam że w przedziale 30-50 sztuka. Wskazuje też na to kilka innych elementów : chromowany tylny błotnik, chromowany bagażnik, oraz numery ramy bez podanego rocznika, prawdopodobnie nabijane ręcznie. Ciekawe też jest jego prawdopodobnie oryginalne malowanie, czyli młotkowe schowki oraz zielony wachacz i chorągiewki, jest to ciekawe ponieważ jest to kolor l65, który był stosowany dopiero później. Oto kilka zdjęć :










Tutaj skan z starego dowodu rejestracyjnego :



A tu zdjęcia zielonego koloru:





A tu szary schowek:



Szary kolor mógłby być malowany potem, choć w to wątpie. Jednak zielony jest oryginalny, nie było pod nim żadnego innego koloru, tym bardziej upewniłem się gdy gdy zobaczyłem ten kolor pod tulejami wachacza. I tu pojawił się problem z kolorem. Były w sumie cztery opcje - pierwsza czyli malowanie na te kolory co wcześniej odpadła praktycznie od razu. Wyglądało by to jak rasowy ulepik. Zielony kolor ujdzie, ale problem był przy schowku, skoro był by młotkowy, to jakie były by pokrywy? Młotkowe? Zielone? Jakiekolwiek by nie były wyglądało by to tragicznie. Drugą opcją był kolor czerwony. Problem pojawia się przy odcieniu, na wszystkich zdjęciach wygląda to ładnie bo kolor wygląda na ciemniejszy, jednak na żywo podchodzi on wręcz w pomarańczowy, jest to taki sam kolor jak w moim T1, który wygrał jednoślad grudzień 2020. Nie dość że były by dwa podobne, to jeszcze śrenio mi odpowiada. Trzecią opcja był zielonożóty, ale to samo co wcześniej, mój 2375 jest w tym kolorze, nie będe powtarzał. No i ostatnia, chyba najbardziej sensowna opcja, czyli kolor L60 żonkil. Tego koloru jeszcze nie mam, występował on tylko na pierwszych egzemplarzach, a ten niewątpliwie do nich należy, więc będzie wyglądał tak:





No to na początek parę części:



Bak jest już nowszego typu - nie ma długiej płetwy. Nie mogłem znaleźć nigdzie zbiornika mocowanego na śruby, więc jest już nowszy. I tak na złożonym motorowerze tego nie widać.

Teraz problemy z ramą. Miała urwane lewe ucho od silnika, oraz wspawane mocowanie wydechu od dwubiega.



Wspawany nowy uchwyt:



Skrócone mocowanie wydechu. Zrobione z rurki, typowe dla pierwszych T1.



Elementy pomalowane na żółto:



Kolejne części:

Amortyzatory od Joozka :



Oraz nowe opony i błotniki. Opony pójdą do Ts1 a błotniki do chromowania, trochę szkoda niszczyć ten lakier, ale błotniki będą idealne.



Wczoraj zacząłem skladanie, na razie w pokoju, ponieważ nie mam wystraczająco dużo gotowych elementów, w sumie tylko te pomalowane. Dziś będe przygotowywać ocynki. Na razie wygląda tak:



Pozdro!
Ostatnie zdjęcie jest chyba nie jest takie jakie powinno być
Już poprawione, nie ten link wkleiłem Smile
Zielone elementy były prawdopodobnie podmienione.

Mam złą wiadomość. Schowki na pewno były podmienione, bo są nowego typu. Lakier też praktycznie na pewno nie jest oryginalny.

Przedni błotnik w pierwszych wersjach jest inny - ma wgłębienia na lagi.

Żółty kolor raczej nie występował oryginalnie na początku produkcji - zdjęcia przekłamują.
Co do błotnika mam oryginalny i będe starał się go odratować, ten pewnie wyląduje w Tsie.

Co do koloru to wątpie by przekłamywały aż tak. Są chyba 3 lub 4 zdjęcia wczesnych t1 w kolorze żółtym, i widać to wyraźnie, w gazecie mam zdjęcia zielonożółtego, i od razu widać różnicę. Jak już to można było by dyskutować od odcieniu, choć moim zdaniem kolor jest na tyle jasny by nie mógł to być L79, ale też nie na tyle ciemny by pomylić go z L53.

Nowsze schowki od mniej więcej jakiego okresu szły? Jedyne stare mam w czerwonym t1 :/

Z kolorem też jest taka opcja, ewentualnie ktoś mógł pracować w Romecie i sobie wziął to na lakiernie, do fabryki mam z 7 km, z wiem że bliska rodzina poprzedniego właściciela też tam pracowała. I mam pytanie do wachacza. Kiedy zaczęto wspawywać mocowania amorków na odwrót?
Sprawdzałem ten teoretycznie żółty lakier na 50-T-1 z 75-go z nim zachowanym. L53 pokrywał się z nim idealnie, żółty nie.

Nie pamiętam od kiedy szły nowsze schowki.

O mocowaniach amortyzatorów nie słyszałem. Podeślij jakieś zdjęcie.
Kwestia tego czy na pewno miałeś ten l60, czy nie zwykły l53. Moim zdaniem na samym początku występowały one oba, sam miałem bak z płetwą w zielonożółtym kolorze. Posłużę się zdjęciami z twoich folderów, najpierw zielonożółty:



A teraz żonkil:



Nie uwierzę że jest to wina zdjęcia, jest to żółty i nie ma innej opcji. Nie wiem ile ich dokładnie wyszło, z tego co zauważyłem to są zdjęcia trzech różnych żółtych t1. Nie koniecznie musiały iść one do końca okresu czarnych ram, jednak na początku były na pewno.

A w mocowaniach chodzi mi o te uszy, raz płaskim, a raz wycięciem do zewnątrz:



Odwrotnie mocowane dolne "uszy" amortyzatorów, zastosowano w modelu 2330.
Potem w modelu Ogar 200 z 1983 roku zmieniono na takie jak pokazałeś. Nie mam pojęcia czy w T1 od samego początku tak było. Długość tylnego wahacza w 2330 jest taka sama jak w T1.
Przy okazji, z tego co ja się orientuję, to to zdjęcie z tą panienką w żółtym kasku jest chyba z 1977 roku, z plakatu wystawy w Londynie 1977. Było jeszcze jedno z nią i chłopakiem na takim samym T1. Niestety nie mam wiedzy, czy w produkcji były w ogóle te żółte modele. Ja jednak taki mam hmm

(15-02-2021 14:40:46)Szabla napisał(a): [ -> ]Oraz nowe opony i błotniki. Opony pójdą do Ts1 a błotniki do chromowania, trochę szkoda niszczyć ten lakier, ale błotniki będą idealne.

Szkoda tych błotników Huh
Bardzo ładna ta T1 Smile

(16-02-2021 00:55:00)joozek napisał(a): [ -> ]Potem w modelu Ogar 200 z 1983 roku zmieniono na takie jak pokazałeś.

Możliwe że już w rometach T1 sie to pojawiło, w trzech z roku 82 na których zwróciłem na to uwagę są już te nowsze. W roku 79 też już widziałem takie wachacze. Granicy nie znam, ale wątpie by to był 83 rok.

(16-02-2021 00:55:00)joozek napisał(a): [ -> ]Przy okazji, z tego co ja się orientuję, to to zdjęcie z tą panienką w żółtym kasku jest chyba z 1977 roku, z plakatu wystawy w Londynie 1977. Było jeszcze jedno z nią i chłopakiem na takim samym T1.

Co do pojawienia się plakatu to nie zaprzeczam, jednak zdjęcie jest na 100% z 75 roku, w dolnym roku widać rok. Poza tym zdjęcie z tą samą panią i panem pojawiło się w 75 roku w czasopiśmie Technika Motoryzacyjna, pisał o tym Jorginsson w swoim wątku o replice TS1.

(16-02-2021 11:12:48)trzcinka napisał(a): [ -> ]Szkoda tych błotników Huh

Trochę szkoda, jednak co bym innego z nimi zrobił? By prawdopodobnie leżały, zbierały kurz i marnowały się. Niestety proste błotniki 19 cali to ciężki temat do zdobycia, przy malowaniu nie jest to problem, jednak tu potrzebny jest chrom i sprawa wygląda inaczej.
Co do blotnikow. O przednim pisal Szarek, dodam tylko ze tylny jest inny niz w modelach 2330, 2350 i 2351. Jest taki jak w 2352 i Romecie 100, czyli ok 7 cm kruszy.
Porównywałem, ten nowy tylni jest minimalnie krótszy. Nr katalogowe są inne. Różnica jest w samym przodzie, oryginalny kończy się stopniowo, ma taki stożek, a nowy jest na dole płaski. Końcówka w starym jest o ok centymetr dłuższa. Jest to też jeden z wcześniejszych egzemplarzy, może wtedy błotniki były jeszcze pożyczone z innego modelu? Ma Pan może nr katalogowe błotników od 2352, oraz od starszych?
(16-02-2021 17:10:14)Szabla napisał(a): [ -> ]Porównywałem, ten nowy tylni jest minimalnie krótszy. Nr katalogowe są inne. Różnica jest w samym przodzie, oryginalny kończy się stopniowo, ma taki stożek, a nowy jest na dole płaski. Końcówka w starym jest o ok centymetr dłuższa. Jest to też jeden z wcześniejszych egzemplarzy, może wtedy błotniki były jeszcze pożyczone z innego modelu? Ma Pan może nr katalogowe błotników od 2352, oraz od starszych?
https://chomikuj.pl/nie_mientki/motocykl...torowery,2

Tu mam katalog do kilku Komarów na moim chomiku, ale chrome z jakiegoś powodu blokuje pobieranie. Nie wiem o co chodzi, wirusa tam raczej nie ma XD
Przeglądałem katalogi jednak nadal nie mogę znaleźć takiego samego błotnika tylnego :/ Szatek ma mi podesłać numery z innego katalogu od T1, choć stawiam że są one od rometa 100 lub 2352, bo tylko do nich nie mogę znaleźć katalogów.
Szatek podesłał mi zdjęcia katalogu - przedni błotnik jest od nowszego t1, ale tego sie spodziewałem, natomiast nadal nie wiem od czego dokładnie jest tylni, bo żaden numer z katalogów nie zgadza się z papierkiem.

Z nowości to wysoka głowica:



Troche ocynkowanych rzeczy, nie tylko do T1:





No i złożyłem częściowo przednie zawieszenie. Trzeba jeszcze coś wymyśleć z dolnymi lagami bo są brzydkie.




Pozdro!
Stron: 1 2
Przekierowanie