Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Chart z magicznymi mocami.
Autor Wiadomość
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: seler
Skąd: PL
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Chart z magicznymi mocami.
Jak najbardziej Smile
Ładowanie w Charcie to po prostu cewka (cewki, po dołączeniu drugiej) z mostkiem prostowniczym. Nie ma tam żadnego regulatora napięcia, napięcie jest regulowane "automagicznie" Big Grin Cewka statora może dostarczyć stałą, określoną moc, prawie niezależnie od obrotów (pominę tutaj kilka czynników dla uproszczenia) dajmy na to w zakresie 3000-7500 obrotów na minutę. W tym zakresie moc jest mniej więcej stała, ograniczona głównie rezystancją uzwojenia i reluktancją rdzenia. Przy 6,3V (napięcie znamionowe akumulatora 6V) prąd będzie wynosił (strzelam) 0,5A na cewkę, co daje moc ~3W na cewkę. Ale cewka ma taką specyficzną właściwość, że jak rezystancja obciążenia spada, napięcie rośnie. I w przypadku takiego naszego akusa 12V o napięciu znamionowym 12,6V te napięcie będzie dwa razy wyższe, bo mamy dwa razy więcej cel, (dwa razy wyższe napięcie znamionowe). Jako, że mamy mostek prostowniczy, zapewniający przepływ prądu tylko "do akumulatora", prąd popłynie tylko powyżej napięcia akumulatora +1,4V (spadek na mostku). Przy napięciu poniżej 12,6V+1,4V prąd nie popłynie, bo nie będzie różnicy potencjałów. Taka sytuacja dla naszej cewki objawia się jako bardzo duża rezystancja obciążenia - co za tym idzie - napięcie rośnie. Wzrasta do tego momentu, gdy napięcie szczytowe (cewka generuje prąd przemienny) jest wyższe, niż 12,6V+1,4V - co za tym idzie - prąd płynie. Jednak nasza cewka ma ograniczoną moc, więc napięcie nie wzrośnie w nieskończoność - będzie zależało os stopnia naładowania akumulatora. Przy dwa razy wyższym napięciu akumulatora, ale stałej mocy, prąd będzie wynosił ~1/2 prądu dla napięcia 6V - 0,25A - z takim prądem będzie ładowany nasz akumulator (na jednej cewce). Nie będę wchodził w szczegóły, zaokrąglenia w zupełności tutaj wystarczą. Górną granicą napięcia wyjściowego cewki będzie zależała od wypadowych kilku czynników - indukcyjności cewki, rezystancji izolacji, dobroci cewki, natężenia strumienia magnetycznego i częstotliwości zmiany pola magnetycznego. Realnie napięcie jałowe zapewne będzie gdzieś pomiędzy 30 a 90V - stąd bezproblemowe ładowanie akumulatora 12 V Smile
Uff, się rozpisałem, może trochę światła to rzuci na sprawę prostych układów ładowania Smile
Z podobnych przyczyn na cewkach 6V żarówki 12V jako tako działają, jeśli mają podobną moc.




Innymi słowy... akumulator nie jest ładowany ze stałym napięciem, tylko ze stałą mocą. Napięcie i prąd zmienne w zależności od stopnia naładowania akumulatora. Mogą one [napięcie i prąd] wahać się w takim zakresie, że możliwe będzie ładowanie również akumulatora 12V. Cała ta regulacja automagiczna opiera się o stałą moc cewki, pracę akumulatora poniżej pełnego naładowania i prąd jego samorozładowania. Genialne w swej prostocie, mało elementów które mogą zawieść i niska cena wykonania. Ma to oczywiście swoje wady (rozładowywanie akumulatora w mieście, przeładowywanie w trasach), ale w warunkach "umiarkowanych" - działa Smile

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-12-2020 14:11:41 przez seler1500.)
15-12-2020 14:03:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 4 użytkowników postawiło piwo seler1500 za ten post.
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
Chart z magicznymi mocami. - bartek_tabaka - 15-12-2020, 11:45:12
RE: Chart z magicznymi mocami. - seler1500 - 15-12-2020 14:03:25




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Romet Ogar 200 - usprawni...
Ostatni post: Dinozaur
Dzisiaj 12:45:43
» Odpowiedzi: 49
» Wyświetleń: 3341
Instrukcje do Rometów
Ostatni post: tramwajarz
Wczoraj 21:34:28
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 68513
Wigry 2 1976 - Remont woj...
Ostatni post: usertm
Wczoraj 19:22:05
» Odpowiedzi: 41
» Wyświetleń: 8114
Dziurawy bak Ogar 200
Ostatni post: romek
Wczoraj 13:39:09
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 220
3 ROVERy do rozpoznania
Ostatni post: zaz
16-09-2025 23:18:24
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 147
Brak maksymalnej mocy, pr...
Ostatni post: Bob_Harley
15-09-2025 23:31:15
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 271
Junak M10 sprzęgło
Ostatni post: ZielonyTRN
15-09-2025 19:28:59
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 89
Finanse forum
Ostatni post: romek
15-09-2025 12:08:39
» Odpowiedzi: 100
» Wyświetleń: 39182
Wigry 2 1975
Ostatni post: zaz
15-09-2025 05:11:15
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 131
Króciec JAWA50/Ogar200-Am...
Ostatni post: Fearevil
15-09-2025 00:20:20
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 286
[K] Części do rowerka Smy...
Ostatni post: Piotrekdriver1
14-09-2025 21:32:13
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 146
cześć
Ostatni post: kawu26
14-09-2025 11:03:33
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 104
Współczesny tłumik do Rom...
Ostatni post: tramwajarz
13-09-2025 19:51:15
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 316
Moja nowa dojazdówka (Oga...
Ostatni post: grissley
11-09-2025 13:41:55
» Odpowiedzi: 45
» Wyświetleń: 3039
Ogar 205 1987
Ostatni post: romek
11-09-2025 09:22:55
» Odpowiedzi: 60
» Wyświetleń: 8355

Reklama