Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zakładanie nowego wału i łożysk Dezamet 019
Autor Wiadomość
Wojciszek Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 165
Imię: X
Skąd: X
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: Zakładanie nowego wału i łożysk Dezamet 019
Trochę będzie ciężko to opisać, ale spróbuje jak mogę.

Pamiętaj, aby zmierzyć wymiary wału, wałków, komory wału i odległości miejsc wałków między połówkami, ponieważ trzeba je zdystansować (Jeśli wcześniej silnik działał bez zarzutów, to nic nie dotykaj i złóż wszystko tak jak było). Z tego co mi tłumaczył mechanik najlepiej, aby luz wynosił od min 0,3mm do max 0,5mm. Sprawdź stan zębów zębatek (czy ma wżery, czy zęby są ścięte). Wżery nie powinny być, ale nic to nie przeszkadza, natomiast przy lekko już ściętych ząbkach dobrze by było wymienić zębatkę. Spróbuj to zdystansować tak, aby wszystkie zęby zahaczały się ze sobą równo. Przez to będą równomiernie pracować i mniej się zużywać.

Przy składaniu złożonej skrzyni, załóż automat i sprawdź przy jakim wkręceniu nakrętki wodzika skrzynia działa najlepiej. Po tym zmierz odstęp między kartem a wodzikiem. W ten sposób nie dość, że oszczędzisz czas na regulacji skrzyni, to wyregulujesz to o niebo lepiej.

Po nagrzewaniu karterów i włożeniu wału pamiętaj o wymianie oringu wałku kopniaka. Pod wpływem temperatury może się skurczyć lub być ,,szorstki'' (ja nie wymieniałem i mi ciekło przez to z kopki). Oringi kosztują grosze (dosłownie). Dobrze by było kupić po parę sztuk o różnych rozmiarach na wszelki wypadek (a najlepiej pójść z wałkiem i karterem do sklepu i żeby ci dopasowali). Jednak bierz pod uwagę podkładki, które dasz pod kopkę, bo w tedy średnica się może zmienić. Więc najpierw zdystansuj, a później dopieraj oring. A i zapomniałbym, nie zapomnij o tulecje na wałek :F, która sprawia, że wałek idzie prosto (dużo osób o tym zapomina).

Sprawdź też, czy komora wału nie ma jakiś popękanych miejsc i czy z nich nie ma zadziorów. Popękanie w tych silnikach nie jest jakieś zabójcze, jednak zadziory mogą sprawiać problemy. Jak są to możesz pójść do spawacza, aby ci to trochę napawał, przetrzeć papierem ściernym 1000 lub zetrzeć pilnikiem (oczywiście wszystko z głową), a na wykończenie przetrzeć papierem wodnym 2000 i wypolerować pastą polerską (ale nie na lustro).

Simmeringi zakładaj po społowieniu silnika. Średnice wewnętrzną simmeringu proponuje posmarować olejkiem lub smarem silikonowym (troszkę też można dać na czop), a zewnętrzna nawilżyć chociażby środkiem do mycia okien (to samo z gniazdem do którego idzie). Postaraj się wszystko wcisnąć palcami jak najgłębiej się da. W razie czego wspomóż się czymś okrągłym. Posmaruj także oring kopniaka, aby nie było oporów i się nie wycierał.

Dobrze byłoby też wymienić tarcze sprzęgła na nowe, jeśli są stare. Jeśli kupisz nowe, to powinny byc zanurzone w oleju, w którym mają pracować. Zostaw je tak na 24h . Po tym najlepiej wziąć starą szczoteczkę do zębów i wyszorować te tarcze, a następnie wytrzeć szmatą lub papierem. Zanurzyć ponownie i można zakładać. Po założeniu nowych tarcz trzeba też sprawdzić odstęp między tarczami, a zbierakiem sprzęgła. Luz powinien wynosić 1,9 - 3,5 mm.

Przy zakładaniu zawleczek do sprzęgła daj je obrócone w tą sama stronę (według wskazówek zegara). Chociaż w zasadzie sam nie wiem dlaczego tak powinno być może dlatego, że będą się kręcić w kierunku pracy sprzęgła? To możesz akurat traktować z przymrużeniem oka (chyba, że ktoś powie czy faktycznie tak powinno być i dlaczego).

Sprawdź też czy nie ma wgłębień na krawędziach między połówkami silnika. Jeśli są to albo musisz je lekko przetrzeć albo dać w tym punkcie trochę więcej płynnej uszczelki (silikonu, hermetyku).

Staraj się zakładać między silnik jak najcieńszą uszczelkę, bo później wał będzie miał za duży odstęp i może latać na boki (ja tak miałem). I nie bój się, nie będzie ciekło, bo tak na prawdę za prawdziwą uszczelkę robi ten silikon i hermetyk. Jednak, jeśli coś będzie chodziło topornie pomimo dobrego zdystansowania skrzyni, to proponuje dać trochę grubszą uszczelkę silnika.

Jak dasz grubą podkładkę pod cylinder to bierz pod uwagę, że cylinder, a tym samym głowica będzie wyżej, więc zapłon trzeba będzie trochę inaczej ustawiać.

Proponuje kupić lub pobrać sobie w PDF ,,Obsługa i naprawa motorowerów ROMET'' tam masz wypisane wszystko. Modele motorynek, ich produkcje, historie, spis części, regulację gaźnika i zapłonu , po czym poznać zużycie części, objawy przy usterkach i ich rozwiązywanie itd.

Ponoć jeszcze słyszałem, że wały nowej produkcji mają trochę za grube czopy (co sam potwierdzam, musiałem użyć papieru i trochę przesadziłem. Ostatnie łożysko po stronie magneta mogę przy użyciu siły przesunąć po wale. Prawdopodobnie użyje kleju do łożysk). Więc nie zdziw się, jeśli będziesz miał problemy z założeniem łożyska.

Proponuje też wymienić śruby na nowe. Ja wziąłem imbus, ale sam nie wiem czy to dobrym pomysł.

I w sumie nie wiem o czym jeszcze napisać. Może to pierdoły, ale na to najbardziej zwracam uwagę. Mam nadzieję, że pomoże.

Jednak jak wcześniej mówiłem jakiś zaprawiony w tym nie jestem, więc na wszelki wypadek niech inni się wypowiedzą. Nie chcę ci niczego zniszczyć.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-08-2019 21:17:25 przez Wojciszek.)
17-08-2019 21:03:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo Wojciszek za ten post.
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Zakładanie nowego wału i łożysk Dezamet 019 - Wojciszek - 17-08-2019 21:03:27




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
wypadajaca manetka w koma...
Ostatni post: Komarzenia
Dzisiaj 01:40:30
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 52
Iskrzenie sie platynek
Ostatni post: Wojtek3362
Dzisiaj 01:22:59
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 178
Zapłon cdi z skutera 2t d...
Ostatni post: grz3513k
Dzisiaj 00:49:17
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 52
SWAP silnika do komarka
Ostatni post: tomangelo
25-06-2025 16:51:05
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 282
Problem ze światłami
Ostatni post: Czaro 22
25-06-2025 00:48:57
» Odpowiedzi: 47
» Wyświetleń: 30530
Dobry wieczór
Ostatni post: Czaro 22
24-06-2025 23:27:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 182
FSM Cross 2 - 1985
Ostatni post: Fiejosolo5
24-06-2025 15:56:52
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 5916
Romet 50 T-1 od znajmowgo
Ostatni post: romek
24-06-2025 11:38:34
» Odpowiedzi: 42
» Wyświetleń: 11419
Moja Pierwsza - Romet Pon...
Ostatni post: romek
23-06-2025 22:49:47
» Odpowiedzi: 111
» Wyświetleń: 42818
Remont
Ostatni post: Dinozaur
23-06-2025 21:54:18
» Odpowiedzi: 27
» Wyświetleń: 1714
Romet Kadet M780W '88 tab...
Ostatni post: romek
23-06-2025 20:31:35
» Odpowiedzi: 33
» Wyświetleń: 4109
Kuppię Ogara 205
Ostatni post: Elektronik
23-06-2025 14:37:08
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 140
Problem z linka gazu koma...
Ostatni post: Konrad DD
22-06-2025 13:05:30
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 391
Mój pierwszy Ogar 200
Ostatni post: Quake96
21-06-2025 22:35:23
» Odpowiedzi: 1535
» Wyświetleń: 842852
"Pszczółka" , czyli kolej...
Ostatni post: Quake96
21-06-2025 22:35:21
» Odpowiedzi: 583
» Wyświetleń: 198620

Reklama