Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Autor Wiadomość
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 740
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #269
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Trochę czasu minęło, zanim znalazłem kartery, które były w akceptowalnym stanie - znaleźć takie używane bez żadnych mankamentów, jest ciężko. Moje mają lekko wyszczerbiony rant gniazda simmeringu wałka zdawczego i lekkie pęknięcie w miejscu gwintu lewej pokrywy przy zmieniaczu - prawdopodobnie, jak to się często zdarzało, tych szkód narobił łańcuch. Nie naprawiałem tego, bo mogłoby to spowodować zbyt dużo komplikacji, ale nie będę się tu o tym rozpisywał, a wyszczerbienie jest tylko w miejscu simmeringu i on jest dla pewności przyklejony. Gwint pokrywy jest ok. Kartery zostały wysłane do szkiełkowania w osłonie wodnej, a łożyska i tulejki wciśnięte na prasie, z dodatkiem specjalnego kleju.

Kartery przed skręceniem:




Cała skrzynia i dodatkowo wałek startera, zostały ponownie zdystansowane na 0,2 mm. Po skręceniu, wszystko można poruszać rękoma. Biegi zostały wyregulowane na rozłożonym silniku. Kartery złożone na nowej i oryginalnej uszczelce z dodatkiem silikonu Victor Reinz Reinzosil. Całość składana oczywiście metodą ciepło-zimno. Kartery skręcone na imbusy.



Zaślepka wałka pośredniczącego dla pewności (że nie będzie tam wyciekał olej) zaklejona silikonem.



Kosz sprzęgła zdystansowany na 0,2 mm, a luz tarcz sprzęgła ustawiony na 1,9 mm. Musiałem zastosować dłuższą sprężynę sprzęgła, bo tą krótszą mogłem docisnąć ręką. Trochę też się namęczyłem z założeniem zawleczek, bo osoba która przerabiała mi tę tarczę z "bolcami", przyspawała "bolce" otworami w nieodpowiednią stronę. Sprzęgło jest oczywiście trzytarczowe.



Jeszcze bardziej namęczyłem się z zapłonem, na który nawet nie chciało wejść koło magnesowe. Musiałem naprawdę dużo zeszlifować cewki, aby dało się w ogóle kopnąć starterem. I tak jeszcze delikatnie przyciera, ale to już dotrze się podczas pracy silnika. Platynki ustawione na 0,4 mm, zapłon na 3 mm przed GMP, a przerwa na świecy na 0,5 mm. Zapłon ustawiony czujnikiem zegarowym i "na żarówkę" (moim zdaniem, w przypadku platynek, jest to dokładniejsze niż lampa stroboskopowa). Nowa i oryginalna świeca Iskra F100.

Silnik po złożeniu:






I zamontowany do motoroweru:






Wiem już co było nie tak z podnóżkami kierowcy. Spawacz przyspawał odwrotnie ich mocowanie do ramy i sworzeń pod pedał hamulca był na górze i zapierał o ramę - a powinien być niżej. Oddałem je do naprawy no i potem znowu piaskowanie i lakierowanie...

Założyłem też odwrotnie ostatnią przegrodę tłumika i oczyściłem metalowe części nakrętek wentyli.

No i na razie to tyle. Następne aktualizacja będzie już zapewne z w pełni ukończonym motorowerem. Pozdro Wink
24-06-2019 13:54:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post.
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka - Szatek - 24-06-2019 13:54:29




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Paliwo owiane legendom
Ostatni post: Mityczny Kacperek
Dzisiaj 22:59:55
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 13
pomoc przy indentyfikacji...
Ostatni post: Pióro
Dzisiaj 22:28:50
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 8
Romet ogar 205 nie zapala...
Ostatni post: elmer
Dzisiaj 22:04:01
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 259
Silnik gaśnie przy zmiani...
Ostatni post: elmer
Dzisiaj 21:58:19
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 359
Wycena - Romet Ogar 205
Ostatni post: elmer
Dzisiaj 19:41:03
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 46
Siema
Ostatni post: Nikodem_ek510
Dzisiaj 14:23:59
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 429
ogar 205 023 mało mocy
Ostatni post: wazniak96
Dzisiaj 12:09:13
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 457
Problem z paliwem w Romec...
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 09:08:07
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 896
Zapłon CDI
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 09:02:51
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 257
Nierówna praca silnika
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 08:59:23
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 112
Czajka 1974 - szczegółowy...
Ostatni post: zaz
Wczoraj 23:38:16
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 63
Co to za rower?
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 21:44:07
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 79
Skorupa lampy przód komar...
Ostatni post: joozek
Wczoraj 21:32:58
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 338
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 20:52:44
» Odpowiedzi: 24
» Wyświetleń: 1201
Poszukuję wszelakiej doku...
Ostatni post: przemekprzybysz52
Wczoraj 12:22:43
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 328

Reklama