Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
WSK 125 - AC-CDI - oryginalny stator i magneto
Autor Wiadomość
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: seler
Skąd: PL
Pojazd: Inny
Post: #6
RE: WSK 125 - AC-CDI - oryginalny stator i magneto
Nic nie szukaj, wszystko znam na pamięć Wink
Cewkę dobieram tak, by przy obrotach napięcie skuteczne nie przekraczało 270-280 V - napięcie szczytowe wynosi wtedy około 390-400 V - czyli tyle, ile napięcie pracy kondensatora, który wykorzytuję w module. Wtedy na najniższych obrotach - 1000 rpm napięcie skuteczne to około 130-160 woltów, i uwierz, że to nie napięcie zasilania wyznacza, od jakich obrotów iskra się pojawia. To od napięcia impulsatora zależy, od jakich obrotów pojawi się iskra, minimum to około 1.4 do 1.6 V w szczycie (spadek napięcia na bramce tyrystora + spadek na jednej diodzie uf4007 w szeregu). Do wsk prawdopodobnie w szeregu z bramką tyrystora zastosuję diodę Schottky, spadek ma około 0.3V i jest tak samo szybka. Moduł to mój ulubiony, uniwersalny GL133 z Charta, wersja zmodyfikowana przez BigSofta. Daje radę, po kilku przeróbkach odcina dopiero w granicach 11 tyś obr/min. A co do jakości iskry, przy napięciu zasilania 80 V iskra ma długość około 2 cm, uważam, że nawet o połwę mniej w zupełności wystarcza. Cewka - sucha z chińczyków, dowolna, wszystkie mają AC-CDI.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
29-12-2018 01:30:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: WSK 125 - AC-CDI - oryginalny stator i magneto - seler1500 - 29-12-2018 01:30:02




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Romet Komar 2350 '77
Ostatni post: mateeusz
Dzisiaj 17:08:51
» Odpowiedzi: 84
» Wyświetleń: 34643
Moja nowa dojazdówka (Oga...
Ostatni post: Dawdzio
Dzisiaj 14:08:03
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 79
Romet chodzi poprawnie pr...
Ostatni post: Klikzon
Dzisiaj 12:43:51
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 26
Stajnia Bola
Ostatni post: łogór 200
Dzisiaj 09:52:51
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 8734
Podwójne Światło stopu w ...
Ostatni post: Dawdzio
Dzisiaj 00:32:10
» Odpowiedzi: 20
» Wyświetleń: 581
Białe siodełka
Ostatni post: FranekOriginal15
Wczoraj 18:23:24
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 58
Moje Karaty
Ostatni post: msikorsk
Wczoraj 16:38:04
» Odpowiedzi: 29
» Wyświetleń: 13228
Dezamet 023 kanał w karte...
Ostatni post: yogurt
Wczoraj 12:56:26
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 268
Zbyt wyskokie napięcie ge...
Ostatni post: Ogar202
Wczoraj 11:52:39
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 318
ZZR Karat? Prośba o ident...
Ostatni post: msikorsk
Wczoraj 10:03:13
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 154
Problem z liniowością zęb...
Ostatni post: Maka_91
Wczoraj 09:12:12
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 197
Cylinder WSK
Ostatni post: Jakub
Wczoraj 08:17:33
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 79
Zawieszenie przednie Rome...
Ostatni post: Jakub
Wczoraj 08:16:23
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 75
simson s51 6v brak ładowa...
Ostatni post: Kacperek
04-08-2025 20:38:38
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 77
Cześć!
Ostatni post: msikorsk
04-08-2025 19:54:01
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 73

Reklama