28-12-2018, 02:31:07
28-12-2018, 12:33:38
Ja spróbuję bez wywalania jakiejkolwiek cewki
28-12-2018, 21:35:35
Zobacz na mój zapłon, totalna łatwizna, wystarczy przewinąć cewkę wn na 6 do 12v + trafo. Nie polecam nawijania na napięcia 100-400v, bo strasznie trudno o odpowiednią izolację + łatwo o uszkodzenia mechaniczne.
Ja chciałem zrobić typowe AC-CDI, nie ma sensu kombinować z DC-CDI, korzyści mało, bardziej skomplikowany i więcej elementów mogących nawalić, a nie o to przecież chodzi w zapłonach elektronicznych. AC-CDI daje radę. Wszystkie cewki zostają na swoich miejscach, cewka dwuuzwojeniowa zostanie przewinięta.
Do tego zapłonu nie potrzeba akumulatora.
Ja chciałem zrobić typowe AC-CDI, nie ma sensu kombinować z DC-CDI, korzyści mało, bardziej skomplikowany i więcej elementów mogących nawalić, a nie o to przecież chodzi w zapłonach elektronicznych. AC-CDI daje radę. Wszystkie cewki zostają na swoich miejscach, cewka dwuuzwojeniowa zostanie przewinięta.
Do tego zapłonu nie potrzeba akumulatora.
28-12-2018, 23:02:35
Nie lepiej zrobić normalne CDI za max 150zl ?
28-12-2018, 23:05:00
Mogę ci podesłać podstawę z magnetem.
29-12-2018, 01:30:02
Nic nie szukaj, wszystko znam na pamięć
Cewkę dobieram tak, by przy obrotach napięcie skuteczne nie przekraczało 270-280 V - napięcie szczytowe wynosi wtedy około 390-400 V - czyli tyle, ile napięcie pracy kondensatora, który wykorzytuję w module. Wtedy na najniższych obrotach - 1000 rpm napięcie skuteczne to około 130-160 woltów, i uwierz, że to nie napięcie zasilania wyznacza, od jakich obrotów iskra się pojawia. To od napięcia impulsatora zależy, od jakich obrotów pojawi się iskra, minimum to około 1.4 do 1.6 V w szczycie (spadek napięcia na bramce tyrystora + spadek na jednej diodzie uf4007 w szeregu). Do wsk prawdopodobnie w szeregu z bramką tyrystora zastosuję diodę Schottky, spadek ma około 0.3V i jest tak samo szybka. Moduł to mój ulubiony, uniwersalny GL133 z Charta, wersja zmodyfikowana przez BigSofta. Daje radę, po kilku przeróbkach odcina dopiero w granicach 11 tyś obr/min. A co do jakości iskry, przy napięciu zasilania 80 V iskra ma długość około 2 cm, uważam, że nawet o połwę mniej w zupełności wystarcza. Cewka - sucha z chińczyków, dowolna, wszystkie mają AC-CDI.
Cewkę dobieram tak, by przy obrotach napięcie skuteczne nie przekraczało 270-280 V - napięcie szczytowe wynosi wtedy około 390-400 V - czyli tyle, ile napięcie pracy kondensatora, który wykorzytuję w module. Wtedy na najniższych obrotach - 1000 rpm napięcie skuteczne to około 130-160 woltów, i uwierz, że to nie napięcie zasilania wyznacza, od jakich obrotów iskra się pojawia. To od napięcia impulsatora zależy, od jakich obrotów pojawi się iskra, minimum to około 1.4 do 1.6 V w szczycie (spadek napięcia na bramce tyrystora + spadek na jednej diodzie uf4007 w szeregu). Do wsk prawdopodobnie w szeregu z bramką tyrystora zastosuję diodę Schottky, spadek ma około 0.3V i jest tak samo szybka. Moduł to mój ulubiony, uniwersalny GL133 z Charta, wersja zmodyfikowana przez BigSofta. Daje radę, po kilku przeróbkach odcina dopiero w granicach 11 tyś obr/min. A co do jakości iskry, przy napięciu zasilania 80 V iskra ma długość około 2 cm, uważam, że nawet o połwę mniej w zupełności wystarcza. Cewka - sucha z chińczyków, dowolna, wszystkie mają AC-CDI.
29-12-2018, 02:50:12
A co do DC-CDI, problem jest z jakością iskry jeśli zastosujemy prosty układ, albo z tym, jaki jest skomplikowany, jeśli chcemy lepszej iskry. Przy prostym DC-CDI mamy jakość iskry podobną do zapłonu bateryjnego na przerywaczu. A lepsze DC-CDI jest bardziej złożone.
Odnośnie ilości zwojów i trafa, mam to już przetestowane w zakresie obrotów 1000 do 11 tyś.
Iskra przy kopaniu w starter ma 2 cm, jeśli ktoś nie uwierzy mam film. Zapłon dalej sprawny, jeździ w innym motorowerze.
Odnośnie ilości zwojów i trafa, mam to już przetestowane w zakresie obrotów 1000 do 11 tyś.
Iskra przy kopaniu w starter ma 2 cm, jeśli ktoś nie uwierzy mam film. Zapłon dalej sprawny, jeździ w innym motorowerze.