| 
	
	 
		
	 
	
	
	
		
			| 
				
				 
					Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
	
		
		skinder 
 
 
		
			Uczeń 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 197 
Imię: Michał 
Skąd: Toruń 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia 
			 
			
				Wy tak serio z tym łożyskiem, czy to trochę nie jest zbyt delikatne rozwiązanie? Te które zastosowałem u siebie - HK1612 czyli 16x22x12 jest już bardzo małym łożyskiem, które już samym wyglądem nie zachęca do stosowania go w takim miejscu. Trzeba pamiętać o tym, że siły jakieś tam działają, każdy strzał ze sprzęgła itd, do tego również każde trafienie boczne czy hamowanie i raczej szedłbym w zwiększenie tego elementu niż jego zmniejszenie. Całą operacje u siebie wykonałem użycia tokarki, właściwie to chcialem bardziej sprawdzić czy kupując same materiały da się to rozwiązać w domu bez specjalnych narzędzi i tyle. Osobiście uważam, że te łożyska sa za małe, a wstawianie aluminiowych tulei w nieunormowaną i rozwaloną po 30 latach tuleje w ramie mija się z celem i cała ta konstrukcja to przerost formy nad treścią. Ktoś tam pisał, że u mnie błąd to szpilka gwintowana - zapewniam, że działa to lepiej jak oryginalne rozwiązanie, ale z pewnością lepsza by była i bardziej "prawidłowa" szpilka z gwintami na końcach. Najlpeiej byłoby wstawić nową tuleje do ramy, już o większej średnicy i zastosować sobie jakieś większe łożyska, albo kulkowe uszczelniane, wtedy by było prościej i pewniej.
			 
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 14-11-2018 00:07:16 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
 
| Wiadomości w tym wątku | 
 
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia -  skinder - 14-11-2018 00:07:16 
 | 
 
 
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |