| 
	
	 
		
	 
	
	
	
		
			| 
				
				 
					Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
	
		
		seler1500 
 
 
		
			Kątówka robi bzzz 
			
			
 
 
			
  
 
			
Liczba postów: 1,968 
Imię: seler 
Skąd: PL 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Pogromca squterów by seler1500 
			 
			
				Po ostatniej awarii i holowaniu ponad 20 km postanowiłem doprowadzić silnik "nieco" do ładu. Zmieniłem gwinty mocowania statora na M6 i wkręciłem na kleju do gwintów, tak samo nakrętki mocujące cewki - na kleju do gwintów. Przyczyny unieruchomienia silnika były dwie, ale obie wynikały z mojego zaniedbania: 
Śruby mocowania statora wypadły - z gwintu niewiele zostało - poprawione, 
Wyjście impulsatora zostało zwarte opiłkiem do masy - poprawione - zalałem połączenie klejem epoksydowym. Całkiem niedługo pozbędę się oryginalnego statora i magneta - dostałem za darmo zupełnie nowy stator wraz z magnetem od 139qmb. Stator posiada osiem cewek, połączonych w trzy szeregi, zmasowane. Dwa z tych szeregów (razem 6 cewek) zostaną przewinięte pod maksymalną moc, z przodu umieszczę żarówkę H4 55/60 W, z tyłu 5/21 W - powstanie światło stop. Później moc prądnicy ograniczę tak, by nie przekraczała 60+21+5 W czyli 86 watów, oczywiście zastosuję regulator napięcia. Z lampy wyrzucę transformator, stator posiada odpowiednie cewki zasilające CDI. Impulsator pozostanie na swoim miejscu, tylko nieco bliżej (magneto od 139qmb jest mniejsze), krzywka magneta zostanie przeszczepiona z magneta Charta, wszystkim zajmie się doświadczony tokarz. Podstawę statora wykonam od nowa, z blachy 3 mm. Czujnik stopu na razie jest tylko na hamulcu tylnym, ze względu na to, że niedługo wrzucę przedni tarczowy - a chińskie pompy hamulcowe mają już czujnik stopu. Na obecnej wersji CDI pokonałem już ponad 6 tysięcy kilometrów i zapłon zawiódł tylko dwa razy, ale dwa razy przez moje zaniedbanie. Na razie jedynym mankamentem tego silnika jest sporawa dziura przed rezonansem, mimo zwiększenia kompresji do 7 barów (nic więcej, nie chcę zniszczyć wału). W fazie testów jest gaźnik 16n3-2, z odpowiednim adapterem króćca dolotowego.  
Końcowa wersja motoroweru będzie miała gaźnik 19n1-11, dyfuzor strojony na 7500 rpm, przełożenia 15/25, kranik podciśnieniowy, prądnicę przeszczepioną od 139qmb, światło stopu, przedni hamulec tarczowy oraz sprzęgło 3-tarczowe. Przez kilka tygodni trwały prace nad przeszczepieniem dozownika oleju z silnika AM6, ale ze względu na zawodność tego rozwiązania projekt został porzucony. 
  
Na chwilę obecną prędkość maksymalna wynosi 70 km/h, po przeprowadzeniu wszystkich modyfikacji będę starał się przekroczyć 80 km/h. 
 
Silnik jest eksploatowany cały czas na oleju Midland Micro 2T w stosunku 1:40.
			
			
			
 
Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-08-2018 11:42:25 przez seler1500.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 19-08-2018 11:39:40 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
 
| Wiadomości w tym wątku | 
 
RE: Pogromca squterów by seler1500 -  seler1500 - 19-08-2018 11:39:40 
 | 
 
 
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     1 gości
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |