Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
|
Autor |
Wiadomość |
Gomulsky
Uczeń

Liczba postów: 129
Imię: Kuba
Skąd: Dąbrowa Tarn.
Pojazd: Inny
|
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Czyli chodził cały czas na granicy/w obrębie stuku. Należy pamiętać, że "sztywny" zapłon to pewien kompromis pomiędzy wolnymi a wysokimi obrotami i przy takiej wydumce ani trochę nie sugerowałbym się wartościami podawanymi dla seryjnego silnika. Mapy zapłonowe też nie są liniowe a na ich przebieg wpływa więcej parametrów niż tylko obroty, właściwie to najważniejszym, prócz obrotów, jest otwarcie przepustnicy (czyt. obciążenie), a ono co oczywiste ma wpływ na napełnienie cylindra. Opóźnienie zapłonu ma sens, ale raczej przy wyższych obrotach, choć w sumie w silniku 2T to obroty będą o połowę niższe niż w 4T, ale 2000 RPM to na pewno jeszcze nie ta granica. Tak jak pisałem powyżej najlepszy byłby zapłon mikroprocesorowy (np. coś takiego https://www.youtube.com/watch?v=cnBHZwnYsmU ), który zmieniałby kąt wyprzedzenia zapłonu wraz ze zmianą obrotów, wtedy można zrobić całkiem spoko mapę, a i tak w najprostszej wersji byłaby to mapa raptem 2D, niestety do 3D trzeba by jeszcze 3 parametr - albo podciśnienie przed membraną, albo otwarcie przepustnicy. Tyle, że to są już grubsze kminy i wiąże się to ze sporymi kosztami...
(06-05-2018 21:47:04)kaziq napisał(a): Ja w tym momencie gdy silnik jest już dopracowany i nie ma większych wad skupił bym się na poprawieniu nadwozia i zawieszenia, o ogumieniu nie wspominając, zdemontował bym motorower do zera i zają się tuningiem reszty, wzmocnienia i modernizacja ramy, ułożyskowania, zawieszenia, nowy customowy wahacz itd.
Tylko jak to zrobić? Wahacz można dorobić z Alu, o większym profilu i zastąpić 2 amory jednym centralnym. Można by też pokminić z kątem wyprzedzenia osi koła przedniego (tylko spawanie przy polu numerowym  ). Ale z ramą to sprawa już nie jest taka prosta... Jednak jeśli tutaj puściły mocowania silnika to najlepiej byłoby wzmocnić samo mocowanie i najbliższą okolicę, bo reszta ramy raczej nie jest narażona na obciążenia inne niż przewidział to producent.
|
|
06-05-2018 22:58:41 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień - Gomulsky - 06-05-2018 22:58:41
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|