Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 1 głosów - 3 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kwestia tłoków Proszę o szybką odp
Autor Wiadomość
Quake96 Offline
Pyr pyr, wrum, wrum :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,790
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #15
RE: Kwestia tłoków Proszę o szybką odp
(01-05-2018 22:29:28)charper napisał(a):  pusty rowek z czasem nagarem się zatka i tak jakby go nie było. tylko to musi być twardy nagar, po luxie albo miksolu. w sumie to tylko jawka, i tak wyleca zabezpieczenia sworznia albo zamki pierścieni zanim nagar się oderwie, wiec możesz sprobowacSmile

Teraz doczytałem, że to żart z tym postem, ale generalnie doprawię tylko, że nagar nie powinien się tam zbierać choćby nie wiem co. Tłok poniżej pierścieni powinien być zawsze czysty.

(03-05-2018 18:00:03)NoSeLatamTrochu napisał(a):  Większe tarcie i bardziej się grzeje

W praktyce żadna różnica. Czy na dwóch, czy trzech pierścieniach, nic się nie przegrzewa. Silnik pracuje w odpowiedniej temperaturze. Robiłem silnikiem z 3p trasy po 180km i problemu nie było. Owszem, rozsądek nakazywał robić postoje, co oczywiście czyniłem, niemniej jednak pod uwagę trzeba brać, że jechałem nad morze upalnym latem, gdzie nawet w cieniu nie dało się "dychać".

(03-05-2018 18:04:08)seler1500 napisał(a):  Quake96 jeździ na tłokach 3p i 2p i jego zdaniem nie ma różnicy.

Otóż to. Jeśli jakaś jest, to raczej nieodczuwalna w praktyce, albo najwyżej mało zauważalna.

(03-05-2018 18:43:32)UŻYTKOWNIK USUNIĘTY napisał(a):  W nowszych konstrukcjach czasami jest tylko jeden pierścień aby ograniczyć tarcie, czyli temperaturę oraz zużycie gładzi do minimum. Większa ilość zapewnia z pewnością lekko wyższa kompresję, ale kosztem tego co wymienione powyżej. Dla mnie jeśli maszyna ma służyć do spokojnej jazdy i ma mieć duży przebieg międzyremontowy i jest taka możliwość to zaryzykowałbym i założył tylko dwa

A ja zrobiłbym tak jak logika nakazuje i założył trzy, albo kupił dwupierścieniowy tłok.

Co do dużych przebiegów, to nie ma tu raczej zauważalnej różnicy. Zrobiłem na 3 pierścieniowym tłoku już dobre 10 tysięcy i dalej jeździ bez zarzutu. Nie ma odczuwalnej różnicy między stanem "świeżo" po remoncie a teraz, po tylu kilometrach.



Podsumowując - Masz tłok na 3 pierścienie to załóż trzy. Trzeci pierścień to zawsze dodatkowe utrzymanie kompresji. Przy okazji przed złożeniem pofazuj kanały w cylindrze. Dzisiejsze wyroby potrafią być trochę niedopracowane i przez ostre krawędzie przy kanałach mogą wyraźnie dzwonić pierścienie.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
03-05-2018 19:22:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Kwestia tłoków Proszę o szybką odp - Quake96 - 03-05-2018 19:22:00




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Brak maksymalnej mocy, pr...
Ostatni post: Fearevil
Dzisiaj 00:23:41
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 451
Romet Czajka 1974R
Ostatni post: Jakiś_typ
Wczoraj 22:31:00
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 31
Nakleja west star
Ostatni post: tomangelo
Wczoraj 22:19:24
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 140
Kupię ramę do 2362 ew 237...
Ostatni post: Jogurt
Wczoraj 09:48:35
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 46
Romet Chart czy MZ ETZ 50...
Ostatni post: ko_sa
Wczoraj 09:48:05
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 4417
Śmieszne i ciekawe linki,...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
25-09-2025 23:13:08
» Odpowiedzi: 1399
» Wyświetleń: 360109
[K] Części do rowerka Smy...
Ostatni post: komarek54
24-09-2025 18:01:43
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 475
Podnóżki kierowcy Ogar 20...
Ostatni post: Bob_Harley
23-09-2025 23:37:14
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 121
Ogar 205 –więcej mocy, ja...
Ostatni post: Trusek
23-09-2025 13:57:46
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 320
Instrukcje do Rometów
Ostatni post: kawu26
22-09-2025 21:44:07
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 68775
Wigry 2 1976 - Remont woj...
Ostatni post: wigryman
22-09-2025 16:24:50
» Odpowiedzi: 42
» Wyświetleń: 8633
Witam cudownie zakręconyc...
Ostatni post: Piotrekdriver1
22-09-2025 06:48:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 208
Amal 16 Jawa50/Ogar200
Ostatni post: Bob_Harley
20-09-2025 23:27:25
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 236
Romet Ogar 200 - usprawni...
Ostatni post: grissley
19-09-2025 00:41:41
» Odpowiedzi: 50
» Wyświetleń: 3766
Dziurawy bak Ogar 200
Ostatni post: romek
17-09-2025 13:39:09
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 422

Reklama