Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
łożyska craft
|
Autor |
Wiadomość |
Ogór200
Nowy

Liczba postów: 50
Imię: Piotr
Skąd: Warszawa
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: łożyska craft
(13-01-2018 19:21:25)plusminus napisał(a): Widzę, że wiesz coś na temat eksploatacji silników dwusuwowych, ale nie koniecznie wiesz co i dlaczego.
Jak widać w innym temacie, łożyska lubią padać też i przez złe zdystansowanie wszystkiego.
A czy dwusuwem można hamować na biegu? No można, ale jest taka uwaga, aby to nie było ciągłe (np zjazd z góry). Przecież tłok w kilka obrotów nie wyssie wszystkiego oleju z zakamarków. 
Nie jest też prawdą, że silnik najlepiej chłodzi się przy najwyższych obrotach. Silnik ma wtedy najlepsze chłodzenie, smarowanie i najmniejsze obciążenie elementów, kiedy ma swoją indywidualną najlepszą sprawność.
Dużym problemem użytkowników jest też trzymanie gazu ciągle w jednym położeniu przez dłuższy czas a wtedy 'zanika' smarowanie jeszcze bardziej niż podczas krótkiego wyhamowania silnikiem. 
A mylisz się...oczywiście silnik od razu się nie zużyje podczas hamowania , ale znacznie szybciej padają wszystkie elementy poddane tarciu...silnik 2 t ma niezwykle skromne smarowanie na wolnych obrotach w dodatku jest smarowany mieszanką, a nie czystym olejem który potrafi stworzyć "film olejowy" na powierzchniach łożysk i cylindra...a mieszanka nie trzyma się tak dobrze elementów z racji benzyny która to uniemożliwia ..
Akurat silnik 2 t najwyższą sprawność uzyskuje na wysokich obrotach, na niskich zaś ma "upośledzoną " nieco pracę i smarowanie.. podczas jazdy z pełną manetką silnik tylko z racji wysokiej temperatury i niewystarczalnego chłodzenia może się zatrzeć....dla 2t gorsza jest "dziadkowa jazda" aniżeli "pałowanie" to samo tyczy sie także skrzyni biegów - większym zabójstwem dla niej jest wrzucanie biegu na wyższy przy b niskich obrotach wału aniżeli wrzucanie biegów przy odcince ..i to dotyczy się motocykli i aut
zobacz jaki przebieg osiągniesz jednocylindrowym 2t średnio wysilonym, a 1 cylindrowym 4t który także ma łozyska toczne na korbie...zobacz dlaczego w skuterach 2 t łożyska wytrzymują dłużej aniżeli w np. silnikach biegowych tej samej generacji - ano dlatego że puszczając gaz w skuterze sprzęgło się rozłącza i napęd nie jest przekazywany, a silnik bez obciążenia spada na obr. biegu jałowego..
Rozbierałem już wiele silników po właścicielach którzy jeździli "delikatnie" na 2 t i nie dość że luzy na wale były ogromne to w dodatku progi na cylindrze po niedawno robionym szlifie były tez niezłe..a to właśnie za sprawą powolnej jazdy i braku smarowania, a także chłodzenia, bo nie wiem czy wiesz, ale mieszanka paliwowo powietrzna spełnia też rolę chłodzenia silnika - prosty przykład - gdy masz za mało paliwa w stosunku do powietrza to silnik sie niemiłosiernie grzeje...chyba każdy kto miał silnik na gaźniku to tym wie
jeżeli natomiast istnieją jakieś silniki które bez względu na obroty podają olej dozownikiem nawet na niskich obrotach to faktycznie takim 2 t można hamować, ale z tego co wiem dozownik podaje olej do gaźnika gdzie ten miesza się z paliwem...czytałem kiedyś że mieli skonstruować jakieś niezalezne smarowanie w 2t, ale chyba jednak te silniki umrą za sprawą rygorów emisji spalin
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-01-2018 21:08:13 przez Ogór200.)
|
|
13-01-2018 21:05:09 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: łożyska craft - Ogór200 - 13-01-2018 21:05:09
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|