KOMAR 2361 - SPORT - kolejny Robak
|
Autor |
Wiadomość |
joozek
senior
Liczba postów: 2,411
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: KOMAR 2361 - SPORT - kolejny Robak
(04-01-2018 03:52:29)huraszbigniew napisał(a): No i kolejne pytanie, koła nowe czy oryginał i jak odrestaurować ???
Przypomnę tylko, ze są to lakiery akrylowe
Co do kól;
1. piasty i dekle oryginał ZZR (duże litery to lata produkcji do 1976 roku)
- oczywiście po rozbiorce, najpierw mycie w benzynie, potem szkiełkowane, następnie polerowane na tokarce. Poleruję staliwem, watą stalową OOO, w ten sposób nie zniszczę napisów ZZR. Przed szkiełkowaniem usuwam wprasowane bieżnie wianków - metoda na gorąco, z użyciem prasy, żadnego wybijania młotkiem. Poprawiam też otwory szprych i ich fazki. Na koniec poleruję tarczą zszywaną i pastą żółtą do aluminium. W ten sam sposób przygotowuję dekle piast, czyli najpierw też sprawdzam stan otworów, rantów itp. Tak przygotowane wysyłam do chromowania.
2. Obręcze i szprychy kupuję nowe. Z tego co pamiętam, w tym Sporcie, obręcze są włoskie, a szprychy z Bartnika. Obręcze kupiłem dawno temu, teraz takich nie sprzedają, były krótko na allegro, niestety rozmiar 19 x 1,4 (powinny być 19 x 1,35). Szprychy u polskiego producenta Bartnik - 210 mm, 2,9 mm na nyplu, czyli takie jak oryginał, nyple też od niego.
Dziś niezłą alternatywą są zestawy DeLux w Gmoto, lub bardzo podobne w DsMoto  Czy jakoś tak, nazwa firmy. Znajdziesz ich w necie lub na allegro.
Co do części gumowych. Unikaj wszelkich gum AVINA, dętki kup niemieckie, opony też - jeśli planujesz jeździć, np HAIDENAU. Ja zawsze szukam STOMIL-i i je reanimuję.
To chyba wszystko, jak coś to pisz.
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
04-01-2018 12:06:23 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: KOMAR 2361 - SPORT - kolejny Robak - joozek - 04-01-2018 12:06:23
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|