Witam forumowiczów.
Zakładam ten wątek, chociaż nie mam dużej wiedzy z tego powodu, że ten model nie jest aż tak słynny i ludzie mało wiedzą o nim. Temat będzie ciągle aktualizowany wraz z wiedzą pozyskaną przeze mnie i użytkownik kacperszkudlarek.
Zapraszamy !!
To może trochę opiszę ten model. Romet Mr 2375 to Bydgoski motorower produkowany przez 5 lat (1978-1983). Rok premiery 1977. Zastosowany silnik w tym modelu to Dezamet-Predom 023 ( i tylko taki ). Rama jest bardzo podobna do pierwszych lat produkcji 50-T-1.
Dane techniczne:
- długość -1850 mm/ 1855 mm
- szerokość - 650 mm
- wysokość - 1000 mm/ 1010 mm
- masa własna - ~ 50-63 kg
- wysokość siedzenia (najczęściej) - 820 mm/ 830 mm
Silnik
- 2t chłodzony powietrzem, o pojemności 49,8 cm³. Skrzynia dwubiegowa, stopień sprężania 8:1. Moc ~ 1,7 przy 5200 (odcina). Sprzęgło dwu tarczowe zamoczone w oleju. Zastosowano FABRYCZNIE gaźnik GM12F.
Rama:
Rama otwarta rurowa spawana, grzbietowa. Przednie lagi o skoku 70 mm bez tłumienia, zaś tylni wahacz o skoku 50 mm również bez tłumienia. Ten model miał zastosowaną gumę na gaźnik ( w 50-T-1 była już puszka szmerów) która "wchodziła" w ramę pojazdu, wylot rurki znajdował się pod siedzeniem. Hamulce bębnowe sterowane mechanicznie( przednie ręką , tylnie poprzez nogę). Wykonane z lekkiego stopu, żebrowane z wtopioną żeliwną wkładką. Średnica bębnów ~97 mm, szerokość szczęk ~20 mm. Maksymalna prędkość ~
45 km/h,a maksymalne obciążenie to ok. 160 kg.
Elektryka w Mr 2375.
Światła były zasilane przez prądnice w silniku. Moc 6V . Prądnica- iskrownik trzycewkowa o mocy 23W. zamieszczona po lewej stronie silnika, schowana pod magnetem (koło magnetyczne). Ten model niestety nie posiadał sygnału 6V, a jego "klaksonem" był dzwonek rowerowy(oryginalnie głośniejszy niż w Rometowskich rowerach). Nie posiadał kierunkowskazów.
Ekologiczność/ spalanie paliwa:
Bak mógł pomieścić ok. 9 litrów paliwa (mieszanka) rezerwa 0,5l. Motorower spalał na 100 km 2,5 litra.
Wyposażenie :
W tym modelu boczki(narzędziówki) były małe, mogły schować klucze np. do świecy, kół itp. Na prawej stronie ramy widoczna była pompka do kół.
Malowanie:
Najczęściej malowanie motoroweru był czerwony, chociaż zdarzały się inne kolory np. niebieski, żółty i groszkowy.
Zdjęcia:
https://www.fotosik.pl/zdjecie/d3f9d46c4b7e98e0
https://www.fotosik.pl/zdjecie/40f825d1967ff29f
https://www.fotosik.pl/zdjecie/f649a1cb60e32c26
https://www.fotosik.pl/zdjecie/d7fb9028753ef539
Myślę, że jakąś to wygląda 
.
Temat będziemy ciągle aktualizować z Kacprem, więc oceniajcie. Dziękuję za przeczytanie 
