Elektroniczny zapłon CDI do rometów
|
Autor |
Wiadomość |
sampras
Nowy

Liczba postów: 75
Imię: Witold
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Elektroniczny zapłon CDI do rometów
Witam,
jeśli producent zapłonu jeszcze nie pomógł w problemie, to sugerowałbym zrobić następujący test:
- odpiąć regulator napięcia i zamienić miejscami przewody idące do cewkomodułu,
- następnie (regulator odpięty) sprawdzić czy zmienił się punkt zapłonu, czy można go ustawić odpowiednio przed GMP.
Pozdrawiam
(21-09-2017 13:32:43)Fojerman napisał(a): Witam. Mam pytanie do Koleżanek i Kolegów, którzy zakupili ten zapłon elektroniczny. Ja "walczę" z takim zapłonem od czerwca - lipca. Zapłon zakupił znajomy do silnika S38, ale w żaden sposób nie dało się ustawić zapłonu, w końcu kupiłem lampę stroposkopową na allegro i okazało się, że iskra jest ok 20-25 mm przed górnym położeniem tłoka ( bardzo wczesny). Po konsultacjach z producentem doszliśmy do wniosku, że zapłon jest od Rometa, mam go odesłać, a otrzymam nowy, prawidłowy. Wszystko poszło sprawnie, wczoraj otrzymałem przesyłkę, ale ... nowy zapłon ma iskrę za pōźną. Przy maksymalnym przyśpieszeniu zapłonu iskra jest w górnym położeniu tłoka. Może ktoś z posiadaczy zapłonu elektronicznego spotkał się już z czymś takim? Nie ukrywam, że próbuję uruchomić pierwszego Komara w życiu, ale sporo WSK i Jaw remontowałem i odpaliłem już, więc jakieś pojęcie mam. Silnik był rozbierany, wymiana wału (na chiński), łożysk, simeringów, tłoka, sworznia, pierścieni. Zastanawiam się, czy ja coś źle poskładałem, może wał ma przestawioną półoś? Komar czasami odpali, ale bardzo ciężko, gaśnie, o jeździe nie ma mowy. Wymieniłem kilka gaźników. W końcu uznałem, że muszę od czegoś zacząć i zacząłem od zapłonu. Próbowałem założyć zapłon iskrowy, ale tez nie pali dobrze, magneto mam krzywe. Nie chcę na razie kupować magneta, kiedyś może kupię do innego silnika, ale najpierw rozwiązać chcę sprawę zapłonu elektronicznego. Może ktoś coś podpowie?
W międzyczasie założyłem zapłon do drugiego silnika, który ścinał klinki na magnecie. Przy delikatnym kręceniu pedałami bez świecy klinka nie ścięło, ale zapłon jest także za późny, zaczyna się w górnym położeniu tłoka, co wskazywało na błąd w działaniu zapłonu?
|
|
26-09-2017 18:00:22 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Elektroniczny zapłon CDI do rometów - sampras - 26-09-2017 18:00:22
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|