Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Przepalające się żarówki? Tu znajdziesz rozwiązanie
Autor Wiadomość
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,028
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #3
RE: Przepalające się żarówki? Tu znajdziesz rozwiązanie
(30-11-2016 07:23:40)AliveC4T napisał(a):  
(30-11-2016 06:27:14)charper napisał(a):  [...] Przy jeździe motorowerem na światłach mijania, cała instalacja motoroweru zużywa 10 Wat, czyli 5 Wat przednia żarówka i 5 tylna. W przewodach płynie prąd o natężeniu, 1.2A a to dużo mniej niż jest w stanie wyprodukować prądnica. Wówczas nadmiar energii uchodzi w żarówki w postaci wzrostu napięcia. [...]

Założę się że nie wyszedłeś z tym stwierdzeniem poza sfere teoretyczną i nie zmierzyłeś tego co dzieje w praktyce. Za miesiąc będę miał sprawnego Ogara i przygotuję erratę do twojego postu. Masz tutaj sporo racji, ale nie pomyślałeś o jednej rzeczy.

Zastanów się dlaczego przez tyle lat można było normalnie jeździć każdym motorowerem i żarówki nie przepalały się ciągle. Dlaczego w czasach PRL'u i krótko po, kiedy większość produktów była tworzona tak aby służyć jak najdłużej żarówki nie przepalały się szybko i można było długo na nich jeździć, a teraz gdy praktycznie większość rynku to żarówki produkowane w chinach żarówki starczają na bardzo krótko?

Otóż problemem nie jest nadmiar energii w postaci nadmiaru napięcia czy natężenia. Powodem szybkiego przepalania się żarówek jest ich słaba jakość. Większość dostępnych na rynku żarówek to albo Awina, albo tzw. no name. Żarówki te są produkowane tanio i szybko, ale z zaniżonymi parametrami, mają cieńsze żarniki, a co za tym idzie mniejszą moc i większą podatność na spalenie.

Rozwiązaniem ciągłego przepalania się żarówek jest zakup porządnych żarówek, takich marek jak np. Gluwo, Narva, Osram, Bosch, a nie odwijanie cewek. Wadliwą częścią w całym systemie są żarówki słabej jakości, więc nie proponuj ludziom odwijania cewek Angry, tym bardziej że sporo osób będących właścicielami to tzw. osoby z dwoma lewymi rękoma, wezmą taką cewkę, przegrzeją ją lutownicą, porobią przebić i w końcu wyrzucą części produkcji ZMD, niekiedy świętą dla fanatyków tychże zakładów.
liczyłem się z tym, używałem przez wiele kilometrów i wyszedłem z powyższych założeń, a zwłaszcza że żarówki 12V to kompletna głupota, chyba że sobie założymy jednowłuknową na przód 21W albo jeździmy stale na długich mając w tyle przepisy. Bez wątpienia w starych rometach z silnikiem dezamet żarówki 6V starczają na bardzo długo, o ile przełączanie odbywa się na wolnych obrotach, o czym nawet jest chyba napisane w książce romet obsługa i naprawa.
sprawa wygląda o wiele gorzej w silnikach jawa 223 z prądnicą 30W wsadzoną bezmyślnie w osprzęt rometa. tam czesi zadbali o każdy element, polacy zaś nie. Oryginalnie w mustangu była żarówka typu BA20D, 6V 25/25W. Jest to symetryk który na każdym żarniku zużywa tyle samo energii i na każdym prądnica jest jednakowo obciążona. Włożyłem taką lampę do ogara 200 i nie dość że droga była należycie oswietlona, to jeszcze nie paliły się żarówki. Dzisiejsze żarówki to i przepalają się w charcie który ma akumulator oraz cewki ładujące na styk, jednak to jest jedna wymiana do roku a nie 6 tygodniowo. Piszę to jako 4 letni użytkownik nie jednego ogara 200 ani nie jednego 205/t1.

(30-11-2016 17:29:14)charper napisał(a):  
(30-11-2016 07:23:40)AliveC4T napisał(a):  
(30-11-2016 06:27:14)charper napisał(a):  [...] Przy jeździe motorowerem na światłach mijania, cała instalacja motoroweru zużywa 10 Wat, czyli 5 Wat przednia żarówka i 5 tylna. W przewodach płynie prąd o natężeniu, 1.2A a to dużo mniej niż jest w stanie wyprodukować prądnica. Wówczas nadmiar energii uchodzi w żarówki w postaci wzrostu napięcia. [...]

Założę się że nie wyszedłeś z tym stwierdzeniem poza sfere teoretyczną i nie zmierzyłeś tego co dzieje w praktyce. Za miesiąc będę miał sprawnego Ogara i przygotuję erratę do twojego postu. Masz tutaj sporo racji, ale nie pomyślałeś o jednej rzeczy.

Zastanów się dlaczego przez tyle lat można było normalnie jeździć każdym motorowerem i żarówki nie przepalały się ciągle. Dlaczego w czasach PRL'u i krótko po, kiedy większość produktów była tworzona tak aby służyć jak najdłużej żarówki nie przepalały się szybko i można było długo na nich jeździć, a teraz gdy praktycznie większość rynku to żarówki produkowane w chinach żarówki starczają na bardzo krótko?

Otóż problemem nie jest nadmiar energii w postaci nadmiaru napięcia czy natężenia. Powodem szybkiego przepalania się żarówek jest ich słaba jakość. Większość dostępnych na rynku żarówek to albo Awina, albo tzw. no name. Żarówki te są produkowane tanio i szybko, ale z zaniżonymi parametrami, mają cieńsze żarniki, a co za tym idzie mniejszą moc i większą podatność na spalenie.

Rozwiązaniem ciągłego przepalania się żarówek jest zakup porządnych żarówek, takich marek jak np. Gluwo, Narva, Osram, Bosch, a nie odwijanie cewek. Wadliwą częścią w całym systemie są żarówki słabej jakości, więc nie proponuj ludziom odwijania cewek Angry, tym bardziej że sporo osób będących właścicielami to tzw. osoby z dwoma lewymi rękoma, wezmą taką cewkę, przegrzeją ją lutownicą, porobią przebić i w końcu wyrzucą części produkcji ZMD, niekiedy świętą dla fanatyków tychże zakładów.
liczyłem się z tym, używałem przez wiele kilometrów i wyszedłem z powyższych założeń, a zwłaszcza że żarówki 12V to kompletna głupota, chyba że sobie założymy jednowłuknową na przód 21W albo jeździmy stale na długich mając w tyle przepisy. Bez wątpienia w starych rometach z silnikiem dezamet żarówki 6V starczają na bardzo długo, o ile przełączanie odbywa się na wolnych obrotach, o czym nawet jest chyba napisane w książce romet obsługa i naprawa.
sprawa wygląda o wiele gorzej w silnikach jawa 223 z prądnicą 30W wsadzoną bezmyślnie w osprzęt rometa. tam czesi zadbali o każdy element, polacy zaś nie. Oryginalnie w mustangu była żarówka typu BA20D, 6V 25/25W. Jest to symetryk który na każdym żarniku zużywa tyle samo energii i na każdym prądnica jest jednakowo obciążona. Włożyłem taką lampę do ogara 200 i nie dość że droga była należycie oswietlona, to jeszcze nie paliły się żarówki. Nawet jak miałem ochotę to odkręciłem sobie gaz do końca na postoju i nic się nie spaliło. To jest po prostu różnica między założeniem żarówek, które zużywają tyle energii ile wytworzą cewki, a założenie takich żarówek, które używają 2/3 mocy prądnicy albo połowę. Nadmieniam, że żarówki symetrycznej powyżej 15/15W do ogara nie założysz, a prądnicę 30W to spotykam dość często. Dzisiejsze żarówki to i przepalają się w charcie który ma akumulator oraz cewki ładujące na styk, jednak to jest jedna wymiana do roku a nie 6 tygodniowo. Piszę to jako 4 letni użytkownik nie jednego ogara 200 ani nie jednego 205/t1.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-11-2016 17:34:54 przez charper.)
30-11-2016 17:29:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Przepalające się żarówki? Tu znajdziesz rozwiązanie - charper - 30-11-2016 17:29:14




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: Elektronik
Dzisiaj 11:06:56
» Odpowiedzi: 231
» Wyświetleń: 27223
Kupię ramę do rometa polo...
Ostatni post: Wojtas29
Wczoraj 19:10:32
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 43
Kupię ramę do rometa polo...
Ostatni post: Wojtas29
Wczoraj 19:08:23
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 45
zawieszenie od motoroweru...
Ostatni post: Wojtas29
Wczoraj 10:44:52
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 284
Światła przygasają po dod...
Ostatni post: charper
Wczoraj 00:45:26
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 58
Moja nowa dojazdówka (Oga...
Ostatni post: grissley
Wczoraj 00:45:25
» Odpowiedzi: 87
» Wyświetleń: 7046
Sprzęgło się ślizga
Ostatni post: dzbz
02-11-2025 22:53:10
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 791
Przód obudowa lampa plast...
Ostatni post: Bartecubi
02-11-2025 22:40:35
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 59
Problemy z platynkami
Ostatni post: romek
02-11-2025 21:41:22
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 553
Siedzenia romet
Ostatni post: Rometowiec_SJZ
02-11-2025 01:38:36
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 85
Ogar 200 Romka '84
Ostatni post: romek
02-11-2025 01:18:02
» Odpowiedzi: 128
» Wyświetleń: 29845
Wysoki wzrost a Romet 237...
Ostatni post: grissley
01-11-2025 16:03:22
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 536
Biała karta Romet kadet
Ostatni post: łogór 200
01-11-2025 10:36:51
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 404
Silnik Kadet 110 Automati...
Ostatni post: bing17
31-10-2025 10:22:24
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 145
Luzy na kole wigry 2
Ostatni post: RometW
30-10-2025 23:08:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 172

Reklama