Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Oto sposób na zwiększenie mocy do ogarka 200
Autor Wiadomość
Buka Offline
Składakowiec
*


Liczba postów: 268
Imię: Michał
Skąd: Jawiszowice
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #20
RE: Oto sposób na zwiększenie mocy do ogarka 200
(27-10-2016 20:09:27)Lagoon napisał(a):  To na zdjęciu powyżej to jest silnik, w którym na 1 rzut oka widać sprzęgło wielotarczowe, a nie powiększaną skrzynię.

XeardonLordeX, superancki masz podpis , ino kij wie jak tyś go wymyślił
Każdy silnik motocyklowy z tarczami w kąpieli olejowej (tzw. "mokre" tarcze) musi mieć co najmniej dwie tarcze sprzęgłowe (w silniku, nawet tu występuje sprzęgło cierne- olej zmniejsza tarcie, więc, żeby zwiększyć siłę docisku stosuje się więcej niż jedną tarczę, inaczej niewystarczająca siła docisku=ślizganie sprzęgła). Jak już, to zwiększono liczbę tych tarcz Wink (No offence, małe sprostowanie Lagoon Wink )
(27-10-2016 20:09:27)Lagoon napisał(a):  Choć nie przeczę, być może ma ona więcej niż fabryczne 3 biegi Części do niego takich nie znajdziesz w Polsce, tuning silnika 223 jest jeszcze u nas stosunkowo mało popularny, w Czechach jest tego więcej, choć i tak to jest nic w porównaniu do Simsona.
Nie znam szczerze mówiąc silnika 223, który posiadałby więcej niż 3 biegi, ani jak mniej więcej wyglądałyby modyfikacje w tym kierunku (poza rzecz jasna automatem i gdzieś trzeba zrobić miejsce na nowe tryby), więc nie wypowiem się na ten temat, wiem od znajomego, który jest posiadaczem czterobiegbowego Simka, że w przypadku przeróbki Simsona na 5 biegów jest to stosunkowo proste.
Odnośnie bresiowego zdjęcia i pytań:
Poczynione w nim modyfikacje nie znajdziesz ot tak na półce sklepowej- cylinder, głowica itd. na pewno były dorabiane na zamówienie, dolepienie karterów, to też sprawa indywidualna. Pokrywa sprzęgła również wygląda na pracę indywidualną (dyskretny spaw wokół wypustki na powiększone sprzęgło, fabrycznie odlewa się całą taką część)
Najbardziej zastanawiającym jest dla mnie odpowiedź na pytanie: "Jaki sens ma tuningowanie pięćdziesiątki?" (finansowo, nawet teoretycznie również prawnie)
Przy modyfikacjach ze zdjęcia bez problemu można by było pewnie kupić cokolwiek o większej pojemności, seryjnego za tą cenę. To już jednak taki mały subiektywny offtop Smile
Co do autora tematu: nie do końca nawet rozumiem nawet co ma na celu ten temat? Pseudoporadnik? Luźna rozmowa o silnikach (jeżeli tak, to nadaje się na hydepark, zwłaszcza przez treść)? Piszesz posty w sposób tak niestaranny, że nie można Cię nawet zrozumieć, nie mówiąc o tym jakie głupoty.
Wracając jeszcze do samego początku: zębatka nie ma nic wspólnego z mocą. Ilość zębów odpowiada za przełożenie.
Spawaki, dobierane są po wyliczeniu pod odpowiedni zestaw. Także cięcie i lepienie go migomatem na pewno nie jest dobrym rozwiązaniem (Wpłynie to choćby na zmianę rezo, bo w końcu jednak ingerujesz w konstrukcję wydechu nieprzygotowanego pod twoje dziwne pomysły)

(O Flamingu 2): "No proszę pana tak się składa, że się nie składa"
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-10-2016 21:57:25 przez Buka.)
27-10-2016 21:43:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Buka za ten post.
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Oto sposób na zwiększenie mocy do ogarka 200 - Buka - 27-10-2016 21:43:16




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
O tym jak posiadłem FSMa ...
Ostatni post: Retrower
Dzisiaj 20:27:05
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 2845
Romet komar nie ma mocy
Ostatni post: 2stroke4life
Dzisiaj 14:16:29
» Odpowiedzi: 16
» Wyświetleń: 751
Problem ze sprzęgłem Rome...
Ostatni post: Ambero25
Wczoraj 22:48:27
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 201
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: siwy1958
Wczoraj 01:17:43
» Odpowiedzi: 43
» Wyświetleń: 23088
komar 2351
Ostatni post: joozek
14-06-2025 11:43:34
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 273
Remont rometa Polo M-760
Ostatni post: joozek
14-06-2025 11:39:12
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 5398
Powitać wszystkich
Ostatni post: MarianoItaliano84
14-06-2025 11:33:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 76
Filtr powietrza który lep...
Ostatni post: Merfix
14-06-2025 09:34:27
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 173
Linka do motorynki
Ostatni post: romek
13-06-2025 08:10:20
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 157
Uszczelka pod głowicą rom...
Ostatni post: Merfix
12-06-2025 20:15:48
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 259
Przerwa w kole.
Ostatni post: romek
11-06-2025 23:34:55
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 225
Mój pierwszy Ogar 200
Ostatni post: Quake96
11-06-2025 22:37:31
» Odpowiedzi: 1534
» Wyświetleń: 838722
Komar po szlifie na dotar...
Ostatni post: romek
11-06-2025 17:37:44
» Odpowiedzi: 159
» Wyświetleń: 28989
Komar 3 1978 – słaba iskr...
Ostatni post: 2stroke4life
11-06-2025 15:48:30
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 345
Romet kadet 023
Ostatni post: Merfix
10-06-2025 18:09:28
» Odpowiedzi: 19
» Wyświetleń: 934

Reklama