Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Romet- wymiana, cylindra, tłoka, pierścionków-jak i o czym trzeba pamiętać?
|
Autor |
Wiadomość |
plusminus
Technik

Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
|
RE: Romet- wymiana, cylindra, tłoka, pierścionków-jak i o czym trzeba pamiętać?
Szczelina na zamku pierścienia w cylindrze powinna być od 0.1 do 0.6. Później już kwalifikuje się do wymiany.
Oznaczenia selekcji tłoków oraz cylindrów były kiedyś stosowane i dobierało się pomiedzy trzema selekcjami A, B i C. Tak samo były dopasowywane sworznie tłokowe. Teraz, przy rzemiośle selekcje zostały zapomniane, bo i tak mało jaki produkt trzyma tolerancje.
Cylinder najczęściej można określić organoleptycznie. Jeśli ma rysy dosyć spore, a przedewszystkim próg na tulei (odległość pomiedzy stykiem z głowicą a górnym pierścieniem w tłoku), to taki cylinder kwalifikuje się od razu do szlifu/wymiany. Na pewno nie zakładamy nowego tłoka do starego cylindra, bo nigdy nie dopasuje się owalu tłoka do wypracowanego cylindra.
Sworzen tłokowy można samemu wycisnąć poprzez śrubę m8, kilka podkładek i tulejek. Wystarczy chwila pomysłu.  Szpilki głowicy dociągamy z momentem 7-8Nm.
"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????
To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."
Moje BP
|
|
23-10-2016 15:47:23 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Romet- wymiana, cylindra, tłoka, pierścionków-jak i o czym trzeba pamiętać? - plusminus - 23-10-2016 15:47:23
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|