Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Docieranie - teoria a praktyka
Autor Wiadomość
jurek_j Offline
Technik
*


Liczba postów: 838
Imię: J
Skąd: FGW
Pojazd: Romet Kadet
Post: #2
RE: Docieranie - teoria a praktyka
Ja tam na docieraniu się nie znam, po prostu odpalam sprzęt i używam go normalnie, nie piłując, nie katując, ale też nie jeżdżąc po dziadowsku! Dwusuw z definicji lubi obroty, lepiej go przeciągnąć za wysoko, niż męczyć na zbyt niskich obrotach. Jak zresztą w każdym silniku spalinowym, powinno się użytkować go w zakresie obrotów użytecznych, czyli pomiędzy momentem obrotowym maksymalnym, a mocą maksymalną, która w 223 wynosi 3,5KM przy 6500obr/min.

Drugie primo - zdecydowanie za dużo oleju do mieszanki, taki olej pewnie wystarczy w stosunku 1:50, ja u siebie leję inny olej w stosunku 1:40, przy docieraniu przez jakieś pierwsze 100km lałbym 1:30... Jak leje się za dużo oleju to pierścienie zapiekają się, wydech zasyfia, no i to nie pomaga w eksploatacji silnika, nie wspominając o wk... eko-oszołomów.

Warto sprawdzić, czy inne elementy nie powodują przyspieszonego zużycia gładzi cylindra, pierścieni i tłoka, typu krzywy wał, bo może w tym tkwić problem.
09-10-2016 19:06:21
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo jurek_j za ten post.
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
Docieranie - teoria a praktyka - bujak96 - 09-10-2016, 18:28:48
RE: Docieranie - teoria a praktyka - jurek_j - 09-10-2016 19:06:21




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Usprawnienia silnika 023 ...
Ostatni post: olon
Dzisiaj 18:06:09
» Odpowiedzi: 22
» Wyświetleń: 1518
Romet Ogar 202 z 2021 rok...
Ostatni post: Wodnik
Dzisiaj 17:30:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 32
Czy to ulep
Ostatni post: Wojtasik
Dzisiaj 12:34:58
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 164
Witam :-) Romeciarzy!
Ostatni post: Motokamel
Wczoraj 23:29:55
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 47
Ogar 202 skrzywiony refle...
Ostatni post: Marianoza
Wczoraj 22:12:12
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 41
Motorynka M3 by Decuu
Ostatni post: Deecuu
Wczoraj 18:09:25
» Odpowiedzi: 72
» Wyświetleń: 18080
WSK 125 składanie silnika
Ostatni post: NoSeLatamTrochu
Wczoraj 02:10:01
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 166
Jubilacik
Ostatni post: zaz
23-05-2024 09:58:20
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 176
Rozmiar śruby przełącznik...
Ostatni post: Michał
23-05-2024 09:25:48
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 121
pomoc przy indentyfikacji...
Ostatni post: romek
22-05-2024 21:52:26
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 202
Gaźnik k60b
Ostatni post: romek
22-05-2024 21:50:34
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 231
Brzęczenie po uszczelnien...
Ostatni post: romek
22-05-2024 21:44:24
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 1495
Moc silnika 023
Ostatni post: Spaceman164
22-05-2024 15:02:10
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 700
Romet Zenit z 1989 roku
Ostatni post: zaz
22-05-2024 14:39:09
» Odpowiedzi: 35
» Wyświetleń: 13001
Romet Jubilat 2 z 1987 ro...
Ostatni post: zaz
22-05-2024 14:34:30
» Odpowiedzi: 44
» Wyświetleń: 33051

Reklama