Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Docieranie - teoria a praktyka
Autor Wiadomość
bujak96 Offline
ホンダマスター
*


Liczba postów: 654
Imię: Adam
Skąd: Strzelce Opolskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1
Docieranie - teoria a praktyka
Witam. Na wstępie chciałem zaznaczyć że nie wiem czy jest to odpowiedni dział na ten temat. Ostatnio zainteresował mnie temat docierania dwusuwa. Otóż na większości motoforum w kwestii docierania piszę przeważnie to samo, zrobić 500km, jeżdżąc na spokojnie z większą dawką oleju. Kupiłem Ogara świeżo po generalce, był to akurat styczeń więc super pogoda na docieranie. Podczas docierania wiadomo, mocą nie grzeszył, po zrobieniu ponad 500km było już lepiej, ale taki w pełni żwawy zrobił się dopiero po jakichś 750km. Jeżdżony był na Castrol 2t w czerwonej butelce. Zrobiłem 3 tysiące kilometrów i zaczął stroić jakieś fochy, okazało się że konieczny jest szlif ponieważ cylinder nie miał wymiaru i zrobiło się jajo. No to nowy czeski tłok, współczesne pierścienie, przeszlifowany ponownie cylinder czeski, składamy i docieramy ponownie. Było wtedy już cieplej co nie sprzyja docieraniu, ale dobra, pykło 500km, moc już była, znowu po jakichś 750-800km zrobił się żwawy, przejeździłem 4 tysiące kilometrów, zauważyłem że stracił na mocy, założyłem mu nowe pierscienie, zrobiłem na spokojnie 250km, niby pomogło ale na jakiś czas. Wątpię że po tak małym przebiegu trzeba zrobić kolejny szlif.. Mój styl jazdy raczej nie jest temu winny, przed każdą jazdą zawsze chodzi 2-3minuty, przez kilka pierwszych kilometrów nie wprowadzam go na wysokie obroty, ogólnie nie jeżdżę vmaxem ani nie pałuję. Mieszanka zawsze 1:25 czyli 40ml oleju na 1l benzyny. W sumie od stycznia zrobiłem już 13tysięcy kilometrów, z czego 9tysięcy przejechałem od czasu drugiego szlifu i czuję że robi się coraz słabszy. Nie mam już pojęcia dlaczego on tak czule słabnie. Ostatnimi czasy co kilka kilometrów robi mi się szlaka na świecy, oleju zawsze leję tyle samo, więc myślę że to wina osadzającego się nagaru, ale nie jest to raczej powód nagłej utraty mocy. Jestem przekonany że to wina układu korbowo-tłokowego, ponieważ zapłon ustawiony idealnie, gaźnik tak samo, świeca kawa z mlekiem, filtr powietrza nowy więc te elementy raczej nie mają wpływu na utratę mocy. Ogólnie Romet jeździ bez problemowo, odpala zawsze od kopa, trzyma wolne obroty, wkręca się bez problemu, ogółem 9tysięcy kilometrów bez jakiej kolwiek awarii. Opiszę jeszcze w jaki sposób docieram - po założeniu nowego tłoka, cylindra i pierścieni odpalam, chodzi na wolnych obrotach z 10-15min, gaszę czekam aż ostygnie, odpalam ponownie i robię pierwsze kilometry dosłownie nie przekręcając praktycznie manetki, pyrkam na wolnych obrotach. Co kilka kilometrów robię przerwę żeby się ochłodził i wraz ze wzrastającym przebiegiem zwiększam zakres pracy manetki.

Mógłbym mnie ktoś oświecić dlaczego tak się dzieje? Może to ja coś źle robię?
Będę bardzo wdzięczny za pomoc Smile
09-10-2016 18:28:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
Docieranie - teoria a praktyka - bujak96 - 09-10-2016 18:28:48




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 1987
Ostatni post: grz3513k
Dzisiaj 23:02:32
» Odpowiedzi: 51
» Wyświetleń: 4179
Lagi 50 T-1 w Ogarze 200
Ostatni post: m.wegrzyn
Dzisiaj 22:52:24
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 106
Jak wyglądały te modele w...
Ostatni post: Rometowiec_SJZ
Dzisiaj 20:01:02
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 30
Ogar 205 - problemy z bie...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 15:35:25
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 49
Wyrobiony rowek na klin w...
Ostatni post: Dinozaur
Dzisiaj 12:28:44
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 225
Romet komar nie ma mocy
Ostatni post: Norweski Zomowiec
16-06-2025 21:33:59
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 942
O tym jak posiadłem FSMa ...
Ostatni post: Retrower
16-06-2025 20:27:05
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 3066
Problem ze sprzęgłem Rome...
Ostatni post: Ambero25
15-06-2025 22:48:27
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 295
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: siwy1958
15-06-2025 01:17:43
» Odpowiedzi: 43
» Wyświetleń: 23137
komar 2351
Ostatni post: joozek
14-06-2025 11:43:34
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 349
Remont rometa Polo M-760
Ostatni post: joozek
14-06-2025 11:39:12
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 5519
Powitać wszystkich
Ostatni post: MarianoItaliano84
14-06-2025 11:33:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 113
Filtr powietrza który lep...
Ostatni post: Merfix
14-06-2025 09:34:27
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 286
Linka do motorynki
Ostatni post: romek
13-06-2025 08:10:20
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 200
Uszczelka pod głowicą rom...
Ostatni post: Merfix
12-06-2025 20:15:48
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 317

Reklama