Jak przerobić osie kół przód tył, z łożysk wiankowych na na kulkowe
|
Autor |
Wiadomość |
warto
Nowy

Liczba postów: 7
Imię: Jakub
Skąd: Poznań
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Jak przerobić osie kół przód tył, z łożysk wiankowych na na kulkowe
(28-08-2016 23:55:55)joozek napisał(a): Zanim wcisnąłeś to łożysko w piastę, mogłeś zmierzyć głębokość otworu.
Pisałem wyżej, po wciśnięciu łożyska powinna zostać szczelina, rant 3 mm. Tych plastikowych "łapek" ślimaka nie możesz spiłować, nie będzie działał.
Wydaje też mi się, że tuleja wewnętrzna, między łożyskami, jest za długa.
Ale tam (na moim zdjęciu) nie ma tulei. Wcisnąłem łożyska aby zmierzyć jak długa powinna być. Nie da się łożyska wcisnąć głębiej. Jeśli to trzeba by przetoczyć piastę, a tego chyba robić nie chcę.
(28-08-2016 23:55:55)joozek napisał(a): Co do wianków ... to też łożyska i to wg mnie niezłe do kół Romet-ów, czy Komarów.
Pisałem Ci kiedyś, że ja stosuję oryginalne takie rozwiązanie, tzn same kólki.
No to mi nie ułatwiło…  Ale może tak lepiej. Kłopot, że gdybym chciał zmontować oryginalne osie to nie mam tych blaszek (ani całej reszty) do tylenj osi bo w moim komarze tam było wszystko poprzerabianie ale inaczej niż w Twoim opisie. Tam tylna oś ma tę tuleję „wbudowaną”. Znaczy ma gwinty ø12 ale wewnątrz jest szersza, czyli wciska się łożysko, wkłada oś i później drugie łożysko i … to już jest nie demontowalne. Za to ułatwia wybicie łożyska… wystarczy puknąć młotkiem w oś.
wariat
* Komar 2330 (1973) aka „Błękitny Mściciel” ;-)
|
|
29-08-2016 00:27:14 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Jak przerobić osie kół przód tył, z łożysk wiankowych na na kulkowe - warto - 29-08-2016 00:27:14
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|