Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Demontaż korby
Autor Wiadomość
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,666
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #11
RE: Demontaż korby
Jeśli zamierzasz rozbierać całość na części pierwsze (bo np. prawa korba ma luz) to skorzystaj z tego, że całość siedzi w ramie i wybij też tamten klin, bo potem będzie ciężej. Żeby wyjąć oś musisz zdjąć lewą korbę. Żeby to zrobić w korbie nie może być klina*. Piszesz, że nie masz kawałka z gwintem, więc znajdź coś, żeby wybić go z korby (np. kawałek pręta). Musi to być wystarczająco grube, żeby się nie zgięło, ale na tyle cienkie, żeby dało radę wejść w otwór na klin. Skoro trzymał się bez nakrętki to znaczy, że będzie siedział mocno. Żeby wyszedł bez naparzania w niego wielkim młotem wystarczy go nawiercić od strony, w którą się uderza młotkiem (nie po tej, po której był kiedyś gwint).
Jak już zdejmiesz korbę to zostaną ci jeszcze nakrętki na osi. Pamiętaj, że one są "odwrotne" niż normalnie, czyli zakręcasz je w lewo a odkręcasz w prawo. żeby ich nie zniszczyć użyj do ich odkręcenia klucza typu żabka (przy okazji jest o wiele wygodniej niż z młotkiem i śrubokrętem/przecinakiem). Przy rozkręcaniu zwróć uwagę na to, czy pomiędzy cienką nakrętką a aluminiową blaszką założona jest podkładka z ząbkiem wewnątrz.
Klin powinieneś dostać w każdym szanującym się sklepie rowerowym. Warto wspomnieć o tym, że są ich różne rozmiary (średnice). Do Rometów, jak i większości innych rowerów, zwykle idą 9,5.

*Rada na przyszłość: Większości klinów nie jest trudno wybić, ale dobrze robić to tak, żeby nie uszkodzić gwintu na nim, bo wtedy często można go używać dalej. W tym celu odkręć nakrętkę i zdejmij wszystkie podkładki, jakie są założone. Potem nakręć nakrętkę tak, żeby była wkręcona jak na zdjęciu:


Jak już będziesz wszystko składał to do wbijania klina korby ustaw tak, jak na poniższym zdjęciu. Dzięki temu nie będą ci się haczyć spodnie o klin podczas jazdy.

Klin włożony od góry, nakrętka na dole. Dobrze się zapamiętuje: Korba do przodu-wbijamy klin.

PS: Koledze pewnie chodzi o śrubkę wkręcaną w klin. Nie ma czegoś takiego. Część klinująca i część z gwintem są jednością. Zresztą wszystko wyjaśnia pierwsze zdjęcie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-11-2015 01:20:31 przez Dawdzio.)
30-11-2015 01:17:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Dawdzio za ten post.
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
Demontaż korby - kujawerson10 - 29-11-2015, 23:15:24
RE: Demontaż korby - Pitersen - 29-11-2015, 23:30:32
Odp: Demontaż korby - kujawerson10 - 30-11-2015, 00:02:06
RE: Demontaż korby - MrTRO - 30-11-2015, 00:13:42
Odp: Demontaż korby - kujawerson10 - 30-11-2015, 00:25:37
RE: Demontaż korby - MrTRO - 30-11-2015, 00:28:46
Odp: Demontaż korby - kujawerson10 - 30-11-2015, 00:39:05
RE: Demontaż korby - MrTRO - 30-11-2015, 00:43:38
Odp: Demontaż korby - kujawerson10 - 30-11-2015, 00:50:53
RE: Demontaż korby - MrTRO - 30-11-2015, 00:52:23
RE: Demontaż korby - Dawdzio - 30-11-2015 01:17:59
Odp: Demontaż korby - kujawerson10 - 30-11-2015, 20:43:57
RE: Demontaż korby - Dawdzio - 30-11-2015, 21:17:54
Odp: Demontaż korby - kujawerson10 - 30-11-2015, 21:45:21
RE: Demontaż korby - Dawdzio - 30-11-2015, 23:28:15
Odp: Demontaż korby - kujawerson10 - 30-11-2015, 23:50:08
RE: Demontaż korby - Dawdzio - 01-12-2015, 00:09:35
Odp: Demontaż korby - kujawerson10 - 01-12-2015, 00:35:38
RE: Demontaż korby - Paweł13 - 01-12-2015, 00:45:29
RE: Demontaż korby - Zweitakter - 01-12-2015, 01:11:21




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Zarejestrowanie ogara na ...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:08:28
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 52
Jubilat 2 i Uniwerasl
Ostatni post: grzesbmw
Wczoraj 17:46:41
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 38
Stajnia Bola
Ostatni post: NoSeLatamTrochu
Wczoraj 13:58:00
» Odpowiedzi: 41
» Wyświetleń: 11301
Koła 19 cali Aluminiowa o...
Ostatni post: romek
Wczoraj 08:59:44
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 1229
kupię magneto do silnika ...
Ostatni post: zmd-52
17-12-2025 23:08:01
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 391
Czy malować koła na prosz...
Ostatni post: Bob_Harley
17-12-2025 21:24:11
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 2608
Manetki gazu i sprzęgła
Ostatni post: romek
17-12-2025 10:18:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 785
Klamki Romet Kadet
Ostatni post: RobertRG
17-12-2025 03:07:14
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 100
Kolekcja rometów
Ostatni post: grzesbmw
16-12-2025 22:43:04
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 137
Wał 023 pełny czy orginal
Ostatni post: grz3513k
16-12-2025 02:38:53
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 382
Cześć wszystkim
Ostatni post: grzesbmw
15-12-2025 23:22:04
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 133
Czyżby T-3 nie istniał?
Ostatni post: Alenia232
15-12-2025 21:38:30
» Odpowiedzi: 64
» Wyświetleń: 52480
opona - stomil czy współc...
Ostatni post: Bob_Harley
15-12-2025 21:01:25
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 340
Jakie gwintowniki/narzynk...
Ostatni post: Piotrekdriver1
15-12-2025 14:26:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 382
Gdańska Jawa Babetta 210
Ostatni post: buras_tft
15-12-2025 01:11:56
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 1348

Reklama