Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Autor Wiadomość
janusz94 Niedostępny
Rezonator
*


Liczba postów: 65
Imię: Janusz
Skąd: wlkp
Pojazd: Inny
Post: #293
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
No to widzisz pan panie hohowski sam zauważyłeś, że niektóre silniki mają wały niemalże bez przeciwwag, a inne mają je i to dość duże. Dlatego kwestie wałów proponuje zakończyć i niech każdy robi wg. Siebie bez pretensji do nikogo. Jak wcześniej pisałem kwestia wyważenia procentowego silników, szczególnie małych singli wrażliwych na wszelkie zmiany, to kwestia całkowicie indywidualna przy modernizacjach silnika.

Co do kwesti cylindra mojego autorstwa nie będe się wypowiadał, bo wszystkie cylindry wykonywałem zawsze tak samo, czyli najlepiej jak pozwalała na to konstrukcja, efekty nie były zadowalające, to fakt, ale ja bym przyczyny nie szukał tylko w samym cylindrze.
Informacja o wydechu nie jest do końca prawdziwa, bo ja do niego wykonywałem tylko i wyłącznie stożek, i go zamontowałem, i nic po za tym więc gdzie tu budowanie wydechu?
Moim zdaniem wydech ala sp04 po prostu się nie sprawdził i tyle, potem daliście jakiś przekombinowany sportowy wydech od sima i też się to nie zgrało, taki urok silnika 2T a jak pisałem żeby dać cieńsze płytki membrany i z włókna szklanego to nic z tym nie zrobiliście...

W odpowiedzi na twoje pytanie: tak kładąc cięższe tłoki zmieniamy wyważenie silnika i tym samym zmuszamy wał, i korbowody do przenoszenia większych obciążeń, a czy ugramy na tym większy moment obrotowy trudno jednoznacznie stwierdzić, bo silnik może emitować bardzo silne drgania szczególnie na wyższych obrotach, co przełoży się na straty energi oddawanej przez wirujący wał i nie odczujemy wzrostu momentu obrotowego.
Najpewniejszym działaniem ku zwiększeniu momentu obrotowego jest zamontowanie większej średnicy lub cięższego koła zamachowego.

A czy ja ci powiedziałem, że musisz wyważać ten wał dynamicznie? Nie nic takiego nie napisałem, powiedziałem tylko, że jest to dokładniejsza metoda do osiągnięcia wyższej kultury pracy silnika.

A co do silników Simsona z gigantycznymi tłokami, które budują Niemcy, to możesz być pewny, że są odpowiednio wyważone tak jak to opisałem wcześniej, bo po stronie korby niemalże nie ma materiału, jest tylko taka ilość materiału, żeby miał się w czym czop trzymać, a cała reszta jest po przeciwnej stronie. Zresztą Niemcy pod takie projekty budują wały od podstaw więc całkiem inaczej to wygląda niż nasze modzenie wałów produkowanych na masową skale.

Nie chce się spierać w twoim temacie, bo w sumie nie ma tu za wiele na temat konkretnie twojego motoroweru. Nie chcę też w ogóle dalej ciągnąć tej rozmowy, bo przecież w twojej ocenie to ja nic nie wiem i nic nie widziałem...

Dla mnie temat jest zamknięty. Niech każdy robi swoje tak jak uważa. Ty wiesz swoje ja wiem swoje i niech tak zostanie.
Pozdrawiam serdecznie i odchodze w pokoju z tego wątku, bo nic tu po mnie, nic tu do mnie.

Poprawiłem co nieco. /bs
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-04-2014 12:10:51 przez BigSoft.)
25-04-2014 17:56:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień - janusz94 - 25-04-2014 17:56:21




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Romet komar nie ma mocy
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 21:33:59
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 786
O tym jak posiadłem FSMa ...
Ostatni post: Retrower
Wczoraj 20:27:05
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 2873
Problem ze sprzęgłem Rome...
Ostatni post: Ambero25
15-06-2025 22:48:27
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 214
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: siwy1958
15-06-2025 01:17:43
» Odpowiedzi: 43
» Wyświetleń: 23096
komar 2351
Ostatni post: joozek
14-06-2025 11:43:34
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 280
Remont rometa Polo M-760
Ostatni post: joozek
14-06-2025 11:39:12
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 5411
Powitać wszystkich
Ostatni post: MarianoItaliano84
14-06-2025 11:33:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 80
Filtr powietrza który lep...
Ostatni post: Merfix
14-06-2025 09:34:27
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 175
Linka do motorynki
Ostatni post: romek
13-06-2025 08:10:20
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 159
Uszczelka pod głowicą rom...
Ostatni post: Merfix
12-06-2025 20:15:48
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 266
Przerwa w kole.
Ostatni post: romek
11-06-2025 23:34:55
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 227
Mój pierwszy Ogar 200
Ostatni post: Quake96
11-06-2025 22:37:31
» Odpowiedzi: 1534
» Wyświetleń: 838757
Komar po szlifie na dotar...
Ostatni post: romek
11-06-2025 17:37:44
» Odpowiedzi: 159
» Wyświetleń: 29019
Komar 3 1978 – słaba iskr...
Ostatni post: 2stroke4life
11-06-2025 15:48:30
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 347
Romet kadet 023
Ostatni post: Merfix
10-06-2025 18:09:28
» Odpowiedzi: 19
» Wyświetleń: 943

Reklama