Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Autor Wiadomość
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #289
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Znowu Janusz znasz coś na pamięć - tylko po co siejesz znów demagogię - czyli podsumowując w silnikach niesymetrycznych kładąc tłoki kute ciężkie (tylko takie zmieniają moment obrotowy a to jest jeszcze ważniejsze niż moc silnika) zmieniamy wyważenie wału czy nie? Ty zawsze piszesz to co popiera twoje teorie a starasz się przemilczeć to co z nimi nie zgadza się. Odkryłeś Amerykę, że silniki niesymetryczne mają przeciwwagi - to oczywista oczywistość więc w jakim celu piszesz o równoważeniu się mas tłoków w silnikach symetrycznych. Przecież jest jeszcze całe mnóstwo silników w układzie V gdzie jest ta sama zasada jak w silnikach niesymetrycznych ale ty oczywiście napisałeś o rzędowym silniki 4 cylindrowym a o innych milczysz i dowodzisz swoją rację.
Co do wyważenia silników to jest to z pewnością ważne w silnikach mających jeździć po kilkadziesiąt kilkaset tysięcy, jest też ważne z pewnością w silnikach wysokoobrotowych, ale życie to kompromis. Jak chciałbyś wyważyć zgodnie z twoimi teoriami silniki Simsona przerobione na tłok 250 ccm lub na dwa cylindry w układzie V, a i takie były robione. Trzeba by do nich włożyć o połowę większe przeciwwagi a miejsca na to nie ma. Widziałeś silniki starej generacji typu nasz komar 2 biegowy? Tam jest wał o konstrukcji całkiem innej niż simson chart czy jawa 50. Tamten wał ma zupełnie inne wyważenie w stosunku do pozostałych wymienionych a też pracuje. Mówimy o wyważeniu wałów, a przecież wały robione seryjnie nigdy nie były wyważane, dobrany został wzór ich wykonania i pozostałe sztuki robione były według tego wzoru z większą lub mniejszą dokładnością, nikt nie kładł ich na wyważarki. Próbuję tylko uświadomić ci, że w tym wyważeniu jest duża tolerancja dopuszczalnych odchyłek. Ty chcesz zrobić silnik jak seryjny a ja chcę zrobić silnik bardzo mocny i to mój cel.
Piszesz o źle wydanych moich pieniądzach otóż popatrz jak źle wydałem pieniądze:
Słuchając ciebie straciłem 400 zł na wyważenie wału i nic ono nie dało pozytywnego a spowodowało osłabienie czopów i uszkodzenie wału. Kolejne wyrzucone pieniądze to cylinder i tłumik zrobiony przez ciebie dla brata. Chciałbym abyś zobaczył jego minę i rozczarowanie jak uruchomił silnik który kosztował nie mało a efekt był raczej odwrotny, bo silnik osłabł u dołu a zyskał góra 500 obr/min. To są tak na prawdę zmarnowane pieniądze i o to jestem na ciebie wściekły. Na ciebie i siebie bo zaufałem młodzieńcowi co to ma wiedzę jak nie wiem co tylko nie potrafi jej w praktykę obrócić.
Piszesz o załamaniach w podawaniu mieszanki i znów opisujesz silnik ze stawidłami. Po co opisujesz mi jak wpada tam mieszanka to dla mnie jasne, ale nie piszesz, że strumień też załamuje się za stawidłem o 90 stopni, to już jest nie rękę dla ciebie. Piszesz, że to moje wejście do skrzyni korbowej jest nie prawidłowe o to właśnie załamanie, a jak twoim zdaniem mają się opory powstałe z powodu tego załamania w stosunku do oporów membrany (siły potrzebnej na jej otwarcie) - kolejny raz czepiasz się detali nie mających większego znaczenia i drążysz temat jak kornik zdrowe drzewo. Każdy wątek napisany przez ciebie sprawia duże zamieszanie wśród tych którzy chcieliby coś samemu zrobić, piszesz o problemach a nie podajesz metody na ich rozwiązanie - ty to traktujesz jako pomoc? to zwykłe wymądrzanie się. Doskonale wiem jakie osoby przeniosły się do tego wątku z forum o simsonach. Zakochani w konstrukcji Simsona nie mogą pogodzić się, że nasz romet może być też ciekawą bazą do zabawy w tuning i wypisują te wszystkie bzdety na temat moich prac.
Co do wałów Simsona - piszę o silniku 85 bo to też popularne tuningowe wykonanie tego silnika, wszystkie bazują na tych samych wałach. Faktem jest, że do 70 i 85 ccm wykonywane były i są wały ze ścieńciami od strony tłoka, ale te wały mają też zaślepione otwory wyważające i trudno jest określić jak mają się te masy ścięć do wypełnień w tych otworach. Wszyscy i tak piszą, że wały te wywołują większe wibracje niż oryginalne wały.
25-04-2014 09:45:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień - hohowski - 25-04-2014 09:45:48




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
3 ROVERy do rozpoznania
Ostatni post: Bzyczek
Dzisiaj 20:48:20
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 73
Romet Ogar 200 - usprawni...
Ostatni post: Bob_Harley
Dzisiaj 15:23:33
» Odpowiedzi: 46
» Wyświetleń: 3076
Dziurawy bak Ogar 200
Ostatni post: grz3513k
Dzisiaj 12:02:12
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 138
Brak maksymalnej mocy, pr...
Ostatni post: Bob_Harley
Wczoraj 23:31:15
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 196
Junak M10 sprzęgło
Ostatni post: ZielonyTRN
Wczoraj 19:28:59
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 59
Finanse forum
Ostatni post: romek
Wczoraj 12:08:39
» Odpowiedzi: 100
» Wyświetleń: 38941
Wigry 2 1975
Ostatni post: zaz
Wczoraj 05:11:15
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 90
Króciec JAWA50/Ogar200-Am...
Ostatni post: Fearevil
Wczoraj 00:20:20
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 214
[K] Części do rowerka Smy...
Ostatni post: Piotrekdriver1
14-09-2025 21:32:13
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 101
Instrukcje do Rometów
Ostatni post: kawu26
14-09-2025 11:46:24
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 68433
cześć
Ostatni post: kawu26
14-09-2025 11:03:33
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 75
Współczesny tłumik do Rom...
Ostatni post: tramwajarz
13-09-2025 19:51:15
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 288
Moja nowa dojazdówka (Oga...
Ostatni post: grissley
11-09-2025 13:41:55
» Odpowiedzi: 45
» Wyświetleń: 2943
Ogar 205 1987
Ostatni post: romek
11-09-2025 09:22:55
» Odpowiedzi: 60
» Wyświetleń: 8229
Naklejki do Jubilata 2 19...
Ostatni post: zaz
11-09-2025 05:24:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 178

Reklama