Zatarcie, a spuchnięcie tłoka :)
|
Autor |
Wiadomość |
plusminus
Technik

Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
|
RE: Zatarcie, a spuchnięcie tłoka :)
No ale co to za temat.. Każde zatarcie jest inne, powody mogą być podobne. Zatarcie tłoka w tulei cylindrowej jest spowodowane zakleszczeniem się tłoka w tulei z powodu nadmiernego spęczenia tłoka. Jak wiadome tłok jest owalny i podczas wzrostu temperatury rozszerza się. Wzrost temperatury powoduje słabe chłodzenie silnika, słabe lub zerowe smarowanie (nadmierne tarcie). Ewentualnie złe spasowanie tłoka z tuleją czy zły materiał tłoka do warunków panujących w silniku, ale takie przypadki są eliminowane już w pierwszych kilometrach jazdy. Pytanie z tematu jest dosyć trudne i nie ma na na nie indywidualnej odpowiedzi. Wszystko zależy od warunków przy jakich to się stało. Można tylko później weryfikować, czy zatarcie miało miejsce po osi sworznia (gdzie jest tłok najszerszy), co wskazywałoby na przegrzanie tłoka, wypalenie od strony okna/okien wydechowych co wskazywałoby na zbyt ubogą mieszankę- spalanie paliwa w dużo wyższej temperaturze lub nierównomierne, czasami nawet na całej powierzchni tłoka przytarcie spowodowane brakiem smarowania. To czy tłok się zakleszczy na stałe może być spowodowane stopieniem nawet części tłoka i zakleszczeniem nadmiernej warstwy aluminium miedzy tłokiem a tuleją czy pęknięciem pierścieni.. Jest tego zbyt dużo, żebym zdołał to opisać. Przeleciałem tak ogólnikowo przez najczęstrze przypadki zatarć. A teraz ciekawostka- co się stało z tym tłokiem?
http://bikepics.com/pictures/2637435/
"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????
To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."
Moje BP
|
|
18-02-2014 23:53:53 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Zatarcie, a spuchnięcie tłoka :) - plusminus - 18-02-2014 23:53:53
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|