Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
|
Autor |
Wiadomość |
plusminus
Technik

Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
|
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Tutaj źle trochę odebrałeś moją wypowiedź, nadbieg jest jak najbardziej na miejscu, podałem tylko dla przykładu projekt skrzyni do czegoś większego (np. osobówki). Rozumiem Twoje założenia co do budowy tej skrzyni i są one jak najbardziej słuszne, powiedziałem, ze wszystko zależy od ig (przełożenia przekładni głównej- czyt. iloczynu przełożenia na sprzęgle i zębatkach zdawczych). 0,8 jak dla mnie nie jest dobrym rozwiązaniem (a raczej tak wynika z zasad projektowania), że te same zęby na kołach zębatych współgrających ze sobą (mowa tutaj o dwóch kołach zębatych czwartego biegu) będą zbyt często nachodziły na te same miejsca. Chociaż.. sam silnik może przeżyć kilkakrotnie skrzynię w tym przypadku.. Dziękuję również za te miłe słowa, ale jednak nie jestem na studiach, a wiedzy nabyłem częściowo w technikum (którego nadal jestem uczniem) a reszta wynika z własnego zainteresowania tematem- wyliczyłem już dwie skrzynie do swojego silnika, jedna nadal jest tylko na papierze.. Wracając do tematu. Przy założeniu, ze koło ma 17'', opona ma 2.25, promień dynamiczny wychodzi 0,28 (chyba dobrze policzyłem to),
przy zębatkach zdawczych 14/44, sprzęgle 17/76 prędkość wynosi 113km/h,
przy zębatkach zdawczych 14/44, sprzęgle 17/63 prędkość wynosi 136km/h,
przy zębatkach zdawczych 15/44, sprzęgle 17/76 prędkość wynosi 121km/h
przy zębatkach zdawczych 15/44, sprzęgle 17/63 prędkość wynosi 146km/h
Myślę, ze nic nie pomyliłem, ewentualnie mogę przesłać skan obliczeń do wglądu.
"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????
To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."
Moje BP
|
|
13-01-2014 01:03:21 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień - plusminus - 13-01-2014 01:03:21
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|